رزمایش گردان های بیت المقدس به مدت دو روز با حضور مسئولین ادارات شهرستان و بسیجیان، در پادگان قدس طارم برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۵۵۵۳۵
|
۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۶
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، فرمانده سپاه ناحیه طارم در رزمایش گردانهای واکنش سریع الی بیت المقدس شهرستان طارم گفت: این رزمایش با هدف لبیک به فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر ارتقاء توان رزمی و نظامی نیروهای بسیج شهرستان اجرا می شود.

سرهنگ اقبال جهانبخشی افزود: آموزش و اجرای عملیات تاخیری، تاخت، پدافند غیرعامل، امداد و نجات، عملیات شبانه و راهپیمایی تاکتیکی از برنامه های این رزمایش بود.

همچنین معاون اجرایی سپاه انصارالمهدی(عج) در این رزمایش با توجه به تهدیدات متصوره دشمنان اسلام نقش بسیج را بسیار مؤثر دانست و گفت: بر اساس تدابیر رهبر معظم انقلاب اسلامی در رابطه با افزایش توان دفاعی و نظامی یکی از عوامل مؤثر برگزاری تمرینات تاکتیکی ، اردوهای شبانه و رزمایش هایی از این قبیل است.

سرهنگ محسن سهندی با اشاره به برنامه های پیش بینی شده برای افزایش توان دفاعی بسیج افزود: امروزه نوع نبردها و مهره چینی های دشمن با گذشته متفاوت است مهمترین برنامه پیش بینی شده در این مورد سازماندهی بسیجیان در غالب هسته ها ، گروهان و گردانهای واکنش سریع است.

وی اظهار داشت: رشته های تخصصی که بسیجیان در غالب آن سازماندهی می شوند اینها بایدتوسط فرماندهان و خود بسیجیان پیگیری شود تا انشاءالله خواسته کسانی که صاحب فکر و اندیشه در عرصه نظامی هستند تحقق پیدا کند.

همچنین امام جمعه شهرستان طارم در رزمایش گردانهای واکنش سریع الی بیت المقدس شهرستان طارم با اشاره به آیه ای از قرآن کریم گفت: یکی از آیات قرآن می فرماید هرچه می توانید از قوا و تجهیزات و ساز و برگ نظامی برای خودتان آماده کنید تا با این امکانات دشمنان خدا و دشمنان خود را بترسانید.

حجت الإسلام محمد صادقی پور افزود: دشمن همیشه بوده و خواهد بود بنابراین دشمنان اسلام هرگز عزت ما را نمی خواهند و از شعار مرگ بر آمریکای ما وحشت دارند و این شعار ادامه شعار سیدالشهدا(ع) می باشد.

وی اظهار داشت: بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی یک مسیری را برای ما ترسیم کردند که مسیر عزت است و بدون شهادت کسی به آن عزت نمی رسد همانگونه که در سوریه شاهد این قضیه هستیم بنابراین نگهداشتن این عزت در گرو شهادت است.

گفتنی است، مراسم صبحگاه مشترک نیروهای نظامی با حضور امام جمعه، فرماندار، نیروهای انتظامی، مسئول اجرایی تیپ

انصالمهدی(عج) و هیئت همراه، بازنشستگان سپاه، بسیجیان و سایر مسئولین ادارات شهرستان طارم در محل اردو گاه قدس شهرستان طارم برگزار شد.

ارسال نظرات