خبرهای داغ:
معاون وزیر آموزش و پرورش:

نماز جماعت در بیش از 55 هزار مدرسه کشور برگزار می شود

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: نماز جماعت در بیش از 55 هزار مدرسه و مراکز آموزشی در سراسر کشور برگزار می شود.
کد خبر: ۸۷۵۵۵۱۸
|
۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۱
نماز جماعت در بیش از 55 هزار مدرسه کشور برگزار می شود
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، حمید رضا کفاش عصر شنبه درجلسه ستاد راهیان نور قم در تالار امام جواد(ع) استانداری قم افزود: دراین راستا 20 هزار روحانی که نزدیک به 4 هزار تن آنها موظفند، و بقیه نیزطلاب همکاری کننده باآموزش و پرورش به شمار می آیند، امامت نمازجماعت مدارس را بر عهده دارند. 

وی به این نکته اشاره کرد که توسعه نمازخانه ها از جمله برنامه هایی است که در حوزه پرورشی سامان دهی می شود. 

وی همچنین از برگزاری پنجمین دوره مسابقه های قرآن دانش آموزشی در عرصه بین المللی پس از یک دهه تاخیر در اسفندماه سال جاری با حضور 70 کشور خبر داد، و افزود: نسل قدیم قاریان قرآن کشور در شرف بازنشستگی هستند باید این نیروهای جوان بین المللی پرورش پیدا کنند تا درخشش جهانی داشته باشند. 

وی دربخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در سال تحصیلی جدید نیز برگزاری اردوهای راهیان نور درسبد مجموعه فعالیت های وزارت آموزش و پرورش قرار دارد، اظهار داشت: آموزش و پرورش هم به لحاظ کیفیت و حجم و هم به لحاظ مشارکت خودش را در این عرصه خیلی خوب نشان داده و دولت مصمم است با رفع مشکلات نقدینگی این حرکت بزرگ به نحو احسن و مطلوب انجام شود.

وی با بیان اینکه رویکرد آموزش و پرورش به راهیان نور یک نگاه تربیتی است، افزود: این مجموعه معتقد است که مقوله دفاع مقدس جزیی مهم از هویت دینی و ملی جامعه است، و به هیچ وجه نباید تضعیف و یا کوچک شود. 

معاون وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: به طور حتم فرهنگ دوران دفاع مقدس که در عرصه تاریخی کشور یک مقطع حساس و بی نظیری محسوب می شود باید به شیوه های هنرمندانه، دقیق، حضوری و میدانی به نسل جدید منتقل شود. 

وی افزود: در این راستا در کتاب های درسی منابع آموزشی، مجله ها و سایت های آموزش و پرورش ظرفیت خوبی برای این اقدام فراهم شده است، و باید در میدان عمل نیز این امر محقق شود، که اردوهای راهیان نور یکی از عرصه های عملی این انتقال محسوب می شود. 

کفاش همچنین با تقدیر از هماهنگی های خوب صورت گرفته در فراهم کردن زمینه لازم برای اعزام دانش آموزان به این اردو ها در قم، گفت: هماهنگی موجود در این استان در این حرکت بزرگ جزء مواردی است که برای استان های دیگر نیز می تواند الگو قرار بگیرد. 

وی با تاکید بر رویکرد فرهنگی وزارت آموزش و پرورش به مقوله راهیان نور تصریح کرد: وزارت آموزش و پرورش دولت یازدهم همواره راهیان نور را عنوان یک برنامه اعتقادی پیگیری کرده است. 

وی با اشاره به اهتمام جدی دولت برای ارتقاء سطح کیفی و کمی این اردوها از نظر فرهنگی و محتوایی به منظور پربار نمودن اوقات فراغت دانش آموزان، افزود: مشارکت مردم در باشکوه تر اجرا شدن این اردوها نقش مهمی دارد، هر چند که مفهوم مشارکت صرفا به معنای ارائه مبلغی پول نیست، بلکه مردم باید احساس کنند این برنامه از آن خودشان است تا در دراز مدت این کار بر دوش دولت خیلی سوار نباشد. 

وی با تاکید بر عزم جدی دولت برای بالا بردن ضریب امنیت اردوهای راهیان نور، اضافه کرد: خوشبختانه سپاه و بسیج نیز نسبت به ساختار یک نگاه ویژه ای به حوزه دانش آموزی داشته، و راهیان نور یک ستاد مرکزی دارد و مسئولان قرارگاه ها از همه دستگاه های دولتی در آن عضو هستند.

وی ادامه داد: ستاد مذکور و سپاه و بسیج حوزه دانش آموزی را خیلی قوی دیدند و قرارگاه ویژه برای آن تاسیس شد که از قدیمی ترین قرارگاه ها به شمار می رود.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه این قرارگاه دارای کمیته های متعددی از جمله فرهنگی به منظور بالا بردن سطح کار فرهنگی راهیان نور است، افزود: در وزارت آموزش و پرورش نیز اداره کل فرهنگی هنری فضاهای پرورشی به عنوان مجموعه کاری و ارتباط با استان ها به عنوان دبیرخانه فعالیت و امور را سامان می کند، و در کمیته فرهنگی نیز امر ارتقاء کیفیت را برای راهیان نور پیش می برد. 

وی خاطرنشان کرد: به لطف تشکیل قرارگاه و برگزاری جلسه های منضبط و منظم آن یک تجربه خوب مدیریت مشارکتی و همدلی با حضور اعضاء از هر 2 طرف اعم از آموزش و پرورش و سپاه و بسیج موجب ارتقا این کار به لحاظ کمی و کیفی شد و رکورد اعزام 700 هزار تن دانش آموز با حضور مدیران، راویان و روحانیان در سال یک موفقیت بزرگی با وجود مشکلات مالی این دو نهاد محسوب می شود.

کفاش با بیان اینکه نکات مثبت راهیان نور به مراتب بیش از منفی آن است، که البته این نکات ضعف هر ماهه از سوی جانشین بسیج مستضعفان رصد و اعضاء برای رفع مشکلات احتمالی گزارش هایی را ارائه می دهند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به همکاری مستمری که بین آموزش و پرورش و کمیته امداد امام (ره) است، افزود: اکثر دانش آموزان نیازمند که امکان ادامه تحصیل نداشتند، تحت پوشش آبرومندانه قرار گرفتند و یک سامان دهی بسیار موثری در این عرصه صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه سازمان دانش آموزی نیز در جهت تشکل پیشتازان و فرزانگان و بحث اردو به معنای یادگیری مهارت های زندگی و حضور در میدان های سخت اقدامات خوبی را انجام داده است، افزود:سامان دهی دانش آموزان نخبه و ممتاز در زمینه های مختلف علمی، فرهنگی، هنری و قرآنی شوراهای دانش آموزی و طرح های مشارکتی با سازمان ها و نهادها مانند همیار مشاور،همیار پلیس و همیار گردشگر برای جذب بقیه دانش آموزانی که به نحوی اوقات فراغت دارند از جمله برنامه های در حال طراحی است، و توفیق های خوبی نیز داشتیم. 

مدیرکل آموزش و پرورش قم نیز در این جلسه با بیان اینکه این استان با هماهنگی سپاه  امام علی بن ابیطالب(ع) در سال گذشته از مجموع دانش آموزان دوره دوم متوسطه 6 هزار و 133نفر را به مناطق جنگی اعزام کرد که نسبت به سال 93 ، 100 درصد افزایش داشته است.

حمید رضا شیخ الاسلام افزود: امسال نیز با هماهنگی های صورت گرفته در سپاه قم و همت مدیران مدارس بیش از 8 هزار تن از مجموعه از دانش آموزان متوسطه دوم به این مناطق اعزام می شوند. 

وی افزود: این حرکت امروز با اعزام نمادین نزدیک به یکهزار تن از دانش آموزان از 4 استان قم، تهران، مرکزی و سمنان از حرم حضرت معصومه (س) آغاز شد.
ارسال نظرات