تولیت آستان قدس رضوی :

گریه بر سیدالشهد(ع) رمز بقاء اسلام است

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با تاکید بر این که عزاداری و گریه بر سیدالشهدا(ع) رمز بقای عاشورا است، تصریح کرد: ارادت و دلدادگی مردم به امام حسین(ع) در طول تاریخ رمز بقای اسلام و مکتب اهل بیت(ع) بوده است.
کد خبر: ۸۷۵۵۴۰۷
|
۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۲
جحت الاسلام والمسلمین رئیسی،  در مراسم سنتی مذهبی قلیشویان فین کاشان، در حرم مطهر سلطان علی بن امام محمدباقر(ع) مشهد اردهال به حاکمیت اراده الهی اشاره کرد و گفت: اراده الهی ان بود که حضرت ابراهیم(ع) بت شکن بماند و ظلم نابود شود.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان این که عده ای تصور می کردند که اگر امام حسین(ع) را شهید کنند، مکتب اهل بیت(ع) و نهضت عاشورا تمام می شود، تصریح کرد: با شهادت سیدالشهدا(ع) اسلام احیا و عاشورا برای همیشه تاریخ ماندگار شد.

وی افزود: سلطان علی بن  محمد باقر(ع) فرزند بلافصل امام محمد باقر(ع) را به اتفاق یاران باوفایش به خاطر حق خواهی و دفاع از اسلام مظلومانه به شهادت رساندند، تا اسلام از بین برود، اما که با گذشت سالهای سال از شهادت آن حضرت، زنان و مردات بسیار زیادی از سراسر کشور به حرم مطهر ایشان به منظور یادآوری رشادت های حضرت حضور پیدا می کنند .

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری، با شهادت، دل های بسیار زیادی متوجه حق و عدالت، ارزش ها و حاکمیت الهی می شود، گفت: هیچ موقع رشادت های زنان و مردان این وطن که برای حق خواهی تلاش کرده اند، بی ثمر نمانده و نمی ماند.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با تاکید بر این که عزاداری و گریه بر سیدالشهدا(ع) رمز بقای عاشورا است، تصریح کرد: ارادت و دلدادگی مردم به امام حسین(ع) در طول تاریخ رمز بقای اسلام و مکتب اهل بیت(ع) بوده است.

تولیت آستان قدس رضوی بابیان اینکه حق خواهی و عدالت خواهی در فرهنگ عاشورا نهادینه شده است، ابراز داشت: بیداری اسلامی ریشه در عاشورای حسینی و انقلاب اسلامی ایران دارد.

عضو هیئت رئیسه خبرگان رهبری به ویژگی های مسئله انتظار نیز اشاره کرد و آن را امید آفرین، نماد ایستادگی در برابر ظلم و ستم و نیروی محرکه اجرای عدالت در جهان خواند و تصریح کرد: در مکتب انتظار امر به معروف و نهی از منکر بر عهده همگان است.

وی ادامه داد: مکتب اتتطار یعنی مکتب سلطان علی بن محمد باقر(ع) که با شهادتش امید می دهد که می توانیم در مقابل حکومت های ظالم و مستکبرین پیروز شویم و آنها در مقابل ما سر تعطیم فرود آورند.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با بیان این که پیروزی انقلاب اسلامی ایستادگی در مقابل دنیای استکبار و رژیم صهیونیستی به فرهنگ جهانی تبدیل شد، گفت: به برکت خون شهدا بیداری اسلامی در دنیا گسترش پیدا کرده و ایستادگی ملت ها در مقابل مستکیرین به یک ارزش تبدیل شده است.

تولیت آستان قدس رضوی، در پایان، مراسم مذهبی و سنتی قالیشویان مشهد اردهال را جلوه ای از عشق و دلدادگی مردم به اهل ببت عصمت و طهارت(ع) و میثاق با ولایت خواند.


ارسال نظرات