خبرهای داغ:
معاون وزیر آموزش و پرورش:

راهیان نور دانش‌آموزان را به مبلغان دفاع مقدس تبدیل می‌کند

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: یادآوری خاطرات شهدا و بازگویی رشادت‌های رزمندگان دفاع مقدس در راهیان نور دانش‌آموزان را به مبلغان دفاع مقدس تبدیل می‌کند.
کد خبر: ۸۷۵۵۳۸۵
|
۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۹
راهیان نور دانش‌آموزان را به مبلغان دفاع مقدس تبدیل می‌کند
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، حمیدرضا کفاش ظهر امروز در دیدار اعضای ستاد راهیان نور کشور با آیت‌الله حسین نوری همدانی که در دفتر این مرجع تقلید انجام شد، با بیان اینکه راهیان نور یکی از برنامه‌های محوری وزارت آموزش و پرورش است، اظهار کرد: بازدید گروهی دانش‌آموزان از مناطق عملیاتی در قالب راهیان نور از نظر کیفیت و کمیت رشد قابل توجهی داشته است.

وی با تاکید بر اینکه سپاه و بسیج نسبت به برگزاری اردوهای راهیان نور اهتمام جدی دارند، اضافه کرد: سال گذشته 700 هزار نفر و امسال بیش از یک میلیون و 37 هزار دانش‌آموز به اردوهای راهیان نور اعزام می‌شوند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: روحانیون به منظور ترویج آموزه‌های دینی و روایان به منظور بازگویی خاطرات دفاع مقدس در اردوهای راهیان نور دانش‌آموزان را همراهی می‌کنند.

وی با اشاره به ایجاد یادمان‌های شهدا در مناطق عملیاتی تصریح کرد: برنامه‌ریزی‌های فرهنگی مطلوبی برای اردوهای راهیان نور انجام شده است که به برکت این برنامه‌ها خانواده‌ها رضایت مطلوبی از این اردوها داشته و به همین علت بخشی از هزینه‌های این سفر را پرداخت می‌کنند.

کفاش با تاکید بر اینکه روحیه دانش‌آموزان در سفرهای راهیان نور تغییر می‌کند، عنوان کرد: یادآوری خاطرات شهدا و بازگویی رشادت‌های رزمندگان دفاع مقدس در راهیان نور دانش‌آموزان را به مبلغان دفاع مقدس تبدیل می‌کند که در مدارس خود به بازگویی آموزه‌های خود می‌پردازند.

وی از حضور هزار نفر از دانش‌آموزان چهار استان کشور در قم یاد کرد و گفت: تجدید بیعت با آرمان‌های امام خمینی(ره) و زیارت حرم مطهر حضرت معصومه(س) از برنامه‌های این دانش‌آموزان بوده است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه تبیین ارزش‌های دفاع مقدس برای نسل جوان جامعه اسلامی مطرح کرد: راهیان نور به صورت مستمر مورد تاکید رهبر انقلاب اسلامی بوده به همین علت راهیان نور به عنوان یک حرکت محوری در دستور کار وزارت آموزش و پرورش قرار گرفته است.

وی از حضور اقشار مختلف جامعه اسلامی در اردوهای راهیان یاد کرد و افزود: کاروان‌های دانش‌آموزی ظرفیت معنوی قابل توجهی دارد که برای بهره‌برداری مطلوب از ظرفیت‌ها تلاش‌های لازم در دستور کار قرار گرفته است.

وی در ادامه با اشاره به احداث یادمان عملیات بیت‌المقدس اظهار کرد: یادمان عملیات بیت‌المقدس با اعزام نخستین کاروان‌های راهیان نور افتتاح می‌شود.

کفاش با اشاره به اینکه اردوهای راهیان نور تا پایان سال تحصیلی ادامه دارد، خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان بر اساس موقعیت جغرافیایی استان‌های خود به مناطق عملیاتی جنوب و غرب اعزام شده و برنامه‌های فرهنگی ویژه دختران و پسران در این اردوها انجام می‌شود.
ارسال نظرات