رئیس بانک اونلو ترکیه گفت: طی ۳ تا ۶ ماه آینده روند فعالیت یک کارگزاری را در ایران تکمیل می‌کند و در نظر دارد نخستین بانک ترک باشد که پس از لغو تحریم‌های در ایران فعالیت خود را آغاز می‌کند.
کد خبر: ۸۷۵۵۳۲۷
|
۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج،  رئیس بانک ترکیه‌ای اونلو گفت این بانک سرمایه‌گذاری در نظر دارد تا طی 6 ماه آینده، روند اکتساب یک کارگزاری ایرانی را تکمیل کند و نخستین بانک ترک باشد که پس از لغو تحریم‌های ایران در این کشور فعالیت خود را آغاز می‌کند.

 

از زمان لغو تحریم‌های ایران در ماه ژانویه تاکنون، حجم تجارت ترکیه با ایران حدود 30 درصد افزایش یافته است.

 

محمود اونلو، رئیس و مدیر ارشد اجرایی بانک اونلو در کنفرانس خبری گفت:« ما در نظر داریم این حق مالکیت را طی 3 تا 6 ماه به جمع‌بندی برسانیم.»

 

وی خاطرنشان کرد: این بانک در ادغام شرکت‌ها و مدیریت حق مالکیت و سهام تخصص دارد و همچنین یک صندوق برای سرمایه‌گذاری در شرکت‌های ایرانی تاسیس کرده است که توسط یک شرکت‌ ترک کالاهای مصرفی برای یافتن اهداف مالکیتی در ایران به کار گرفته شده است.

 

وی بدون ارائه جزئیات ادامه داد: «شرکت ترکیه‌ای که ما به آن مشاوره می‌دهیم در حال مذاکره برای خرید یک سهام عمده در یک شرکت ایرانی است. این خرید یک قرارداد 60 تا 70 میلیون دلاری خواهد بود.»

 

این بانک ترکیه ای قصد دارد در مصر نیز فعالیت داشته باشد و به گفته رئیس آن، در نظر دارد تا در هر 3 کشور طی 5 سال آینده فعالیت داشته باشد.

ارسال نظرات