معاون اقشاری سپاه تهران بزرگ در نمایشگاه یادیاران ناحیه مقاومت بسیج شهید مفتح:

بزرگداشت هفته دفاع مقدس یک مجلس شکرگزاری است

سردار حسینی معاون اقشاری سپاه تهران بزرگ گفت : بزرگداشت هفته دفاع مقدس برای ما یک مجلس شکرگزاری است چون پروردگار متعالدر هشت سال جنگ ما را تنها نگذاشت
کد خبر: ۸۷۵۵۲۵۶
|
۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از سپاه تهران بزرگ؛ سردار سیدمحمود حسینی معاون اقشاری و راهبردی سپاه حضرت محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ در بازدید از نمایشگاه یادیاران ناحیه مقاومت بسیج شهید مفتح با نقل خاطراتی از دفاع مقدس گفت: خداوند متعال را از بابت همه نعمتهایی که به ما ارزانی داشت شاکر هستیم بویژه امنیت و آسایشی که امروز به برکت خون شهدای عزیز و جانفشانی جانبازان و صبر و شکیبایی خانواده شهدای گرانقدر داریم.
حسینی ادامه داد: بزرگداشت هفته دفاع مقدس برای ما یک مجلس شکرگزاری است چون پروردگار متعالدر هشت سال جنگ ما را تنها نگذاشت و اگر به چرایی دفاع مقدس دقت کنیم خواهید دید که پروردگار متعال چگونه از ما حمایت کرد.

وی افزود:همه می دانید ما ملتی بودیم زیر سلطه بیگانگان، امریکا و انگلیس و قدرتهای سلطه گر ، کاری کرده بودند که ثروت این مملکت به رایگان به جیب آنها سرازیر بود. ما را آنقدر تحقیر کرده بودند که وقتی دیپلماتهای شان وارد کشور ما می شد در کنار حق ماموریت و بدی آب و هوا و خیلی چیزهای دیگر، حق توحش هم می گرفتند. آنقدر ما را خوار و ذلیل و ارزشهای ما را سبک کرده بودند که نتوانیم به آنها افتخار کنیم.
وی افزود: ملت ما به برکت اسلام عزیز، آمد که آقای خودش باشد، دست رد به سینه شرق و غرب زد. گفت من نمی خواهم زیر سلطه قدرتها بمانم و ثروتم به رایگان به یغما برود. انقلاب که جرم نیست اگر ملتی می خواهد آقای خودش باشد خطاست؟ منتها از نگاه قدرتهای زور گو خطا بود. ملت ما این تحقیر را برنتافت و انقلاب کرد و حرفی را زد که قبل از آن کسی نزده بود، گفت نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی، قدرتها باور نکردند و گفتند این ملت حرفی زده و مگر می توانند بدون ما زندگی کنند و اموراتشان را مدیریت کنند.
معاون اقشاری سپاه تهران گفت: استکبار از یکماه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی غائله هایی را برای ملت ما طرح ریزی کرد. در سیستان و بلوچستان با استفاده از خوانین و مولوی های معارض و گروه های چب کمونیستی اقداماتی را با حمایت سرویس های اطلاعاتی غربی بویژه امریکا و انگلیس انجام دادند که بر اساس مدارک و قرائن حمایت خود را تا پایان جنگ هم از این گروهها بر نداشتند. در کردستان و غرب، کومله و دمکرات را فعال کردند. در خوزستان خلق عرب را حمایت کردند. تا قبل از دفاع مقدس بیش از ده هزار سلاح بین شیوخ منطقه توزیع کردند. در داخل شهرها منافقین را حمایت کردند که نتیجه آن بیش از هفده هزار شهید ترور بود.

حسینی ادامه داد: جنایاتی را که گروههای تکفیری در حال انجام آن هستند آن روزها گروه های ضد انقلاب بر سر ملت ایران در می آوردند به امید اینکه بتوانند مجددا امریکا را برگردانند ولی موفق نشدند. هرکدام از این غائله ها می توانست سبب تسلیم این ملت شود ولی این ملت روی حرف خودش ایستاد و استقامت کرد و تسلیم نشد.
سردار حسینی در ادامه گفت: مثل چنین ایامی خانواده ها، فرزندان خود را برای فرستادن به کلاس درس آماده کرده بودند. عراقی ها با حمایت همه قدرتهای زورگوی آن روز در بلوک شرق و غرب، هجمه خود را آغاز کردند و دانش آموزی که لوازم التحریرش را آماده کرده بود تا در کلاس درس بنشیند به یکباره مورد آماج گلوله های توپ و خمپاره دشمن قرار گرفت. هجمه ای همه جانبه آغاز شد. ما قدرت بازدارنده نداشتیم، دشمن در محاسبات خود به این جمع بندی رسیده بود که ارتش جمهوری اسلامی بواسطه پیروزی انقلاب از آن توانمندی لازم برخوردار نیست و بخشی از توانمندی و ظرفیت آن نیز درگیر مقابله با غائله های مختلفی است که در کشور اتفاق افتاده است و رفته تا از امنیت کشور دفاع کند. سپاه پاسداران هم نهاد تازه تشکیل شده است. بسیج مردمی آمادگی رزم را ندارد، پس بهترین موقع است تا بتوانیم آنچه که به دنبالش هستیم به آن برسیم. آنها می خواستند جلوی موج انقلاب اسلامی را بگیرند، اما به دروازه های خرمشهر که رسیدند به سد محکمی برخورد کردند و همه آنچه را برای خود برنامه ریزی کرده و در ذهن پرورانده بود همه را به یکباره بر باد رفته دید چون در مقابل خود ملتی را دید که با دست خالی، زن و مرد، خرد و کلان، همه و همه در مقابلش صف آرایی و سینه سپر کردند و دشمن تازه فهمید با ملتی روبرو است که آنها و ایمانشان را در محاسبات خود ندیده بود. برای همین در شش روز اول جنگ عرصه را برخود تنگ دید و گفت آتش بس می کند. دید در خرمشهر ارتشی ها در کنار پاسدارها، بسیجی ها، نیروهای مردمی و همه و همه ید واحده شدند و با این ید واحده نمی توان جنگید. در خرمشهر زنان در جایی که می بایست سلاح بدست گرفتند و در جایی دیگر پیکر قطعه قطعه شهدا را جمع می کردند، کفن می کردند و در قبر می گذاشتند و آنجا که نیاز به مداوای مجروحین بود آن را انجام می دادند.
حسینی افزود: دشمن سه موضوع را لحاظ نکرد و تا امروز هم لحاظ نکرده است و از ما پی در پی شکست می خورد. اول بحث اسلامیت بود. هر کس در هر لباسی به خاطر اسلام فداکاری می کرد، بخاطر دین جان می داد و اگر بخاطر این هدف مقدس نبود هرکسی می گفت به من چه مربوط، دیگری انجام دهد. ملت جهاد را تکلیف خود دید و بخاطر آن فداکاری کرد. دوم ، نقش رهبری انقلاب بود که دشمن فکر می کرد امام طاقت چنین فشاری را ندارد. وقتی مسئولین نظامی و سیاسی هجمه دشمن را دیدند سراسیمه به بیت امام رفتند و موضوع را شرح دادند و گفتند دشمن دارد از جاهای مختلف مرز عبور می کند و به شدت جلو می آید و صدام گفته یک هفته ای کار تمام است، چه کنیم؟ در مقابل امام با کمال خونسردی فرمود نگران نباشید، دزدی آمد و سنگی انداخته، چنان سیلی ای به او خواهیم زد که از جایش بلند نشود. پس از آن، همه آرام شدند و خود را پیدا کردند. تا آخر جنگ هم وقتی امام فرمان می داد، همه ملت با سر و جان به جبهه می رفتند. سوم وحدت ملت را دشمن در محاسبات خود نیاورده بود. ملتی که عزیزان خود را به جبهه می فرستاد و داوطلبانه مجاهدت می کردند و نگاه به قومیت خود نمی کردند.
این آزاده سرافراز ادامه داد: فرق ما با نیروهای عراقی در ایمان، تبعیت از رهبر و وحدت میان امت بود و به همین خاطر هم از هیچ چیزی هراسی نداشتیم. این حرف من نیست بلکه اقرار دشمن است که نیروهای ایرانی با سلاحهای ابتدایی در مقابل عراق با تجهیزات پیشرفته می جنگند و آن کسی که شکست می خورد نیروهای عراقی هستند، چراکه نیروهای ایرانی از مرگ هراسی به دل ندارند و مرگ را به آغوش می کشند.
معاون اقشاری سپاه تهران بزرگ در ادامه به بیان خاطره ای از استقامت و صلابت رزمندگان در دوران دفاع مقدس و دوران اسارت پرداخت و گفت: امروز ملت ما در دنیا تنها کشوری است که نمونه است و زیر بار سلطه دشمنان نرفته است، تنها کشوری است که با همه فشارها و تحریم های سیاسی و اقتصادی با همدیگر ید واحده هستند چه نظامی و چه غیر نظامی، در قشرهای مختلف عشق به دین، کشور و عشق به ملت بزرگ ایران موج می زند. این نعمت خداست .
"انتهای پیام"


ارسال نظرات