امام جمعه بیجار گفت: برخی مسؤولان نباید به دشمنان اعتماد کرده و دشمنی‌های دیرینه و کارشکنی‌های آنها علیه کشور و نظام را توجیه کنند.
کد خبر: ۸۷۵۵۱۰۱
|
۰۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، حجت‌الاسلام علی مرادی در خطبه‌های پرفیض نماز جمعه بیجار در حسینیه این شهر، با اشاره به اهمیت ترویج فریضتین الهی امر به معروف و نهی از منکر در جامعه، اظهار کرد: ترویج و عمل به این دو فریضه الهی جامعه را به سوی سعادت سوق خواهد داد.

وی به فضائل این فریضتین الهی و احادیثی در این رابطه اشاره و عنوان کرد و گفت: بهترین مردم کسانی هستند که امر به معروف و نهی از منکر کرده و نسبت به انجام آن حساسیت داشته باشند.

مرادی با اشاره به حدیثی از نبی مکرم اسلام مبنی بر اینکه «امر به معروف امر به معروف و نهی از منکر از تمامی کارهای خیر و حتی جهاد در راه خداوند نیز بالاتر است و همچون دریایی در برابر آب دهان است» که غفلت از این فریضتین الهی بزرگ‌ترین گناه است.

امام جمعه بیجار قیام امام حسین (ع) را برای احیا و اجرای فریضتین الهی امر به معروف و نهی از منکر دانست و اظهار کرد: امام حسین (ع) هنگام عزیمت به سوی کربلا این حرکت را نه برای خودنمایی، بلکه برای اصلاح امت جدش در سایه احیای فریضتین الهی امر به معروف و نهی از منکر بیان کرد.

وی در ادامه به دورویی و غیرقابل اعتماد بودن دشمنان ایران اسلامی اشاره کرد و افزود: دشمنان از دشمنی‌های دیرینه خود کوتاه نیامده و ما نیز نباید به آنها هیچ‌گونه اعتمادی داشته باشیم.

خطیب جمعه بیجار بی‌اعتنایی به دشمن را مؤلفه اصلی جهاد اکبر بیان کرد و گفت: برخی مسؤولان نباید به دشمنان اعتماد کرده و دشمنی‌های دیرینه و کارشکنی‌های آنها علیه کشور و نظام را توجیه کنند.

مرادی ضمن تقدیر از موضع‌گیری رئیس جمهور در سازمان ملل و بیان عهدشکنی آمریکا در برجام، بر بی‌اعتنایی، استکبارستیزی، دشمن‌شناسی و عدم اعتماد به دشمنان تأکید کرد.

وی در ادامه به فرارسیدن ایام ماه محرم اشاره و خواستار مهیاسازی فضای مختص ماه محرم از سوی هیأت امنای مساجد و هیئات عزاداری و به ویژه جوانان شد.

مرادی در پایان به مشارکت مردم در سرشماری عمومی نفوس و مسکن تأکید کرد و گفت: مردم در سرشماری نفوس و مسکن آمار دقیقی ارائه دهند، چراکه ارائه آمار دقیق موجب تصمیم‌گیری‌های صحیح کشوری می‌شود.

ارسال نظرات