وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: اعتبارات فرهنگی اختصاص یافته به استان کردستان به هیچ وجه متناسب با ظرفیت‌های بسیار بالای استان نیست.
کد خبر: ۸۷۵۵۰۶۶
|
۰۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، علی جنتی در حاشیه بازدید از پردیس سینما بهمن سنندج در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز به همراه استاندار، نماینده مردم سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسوولان بازدیدی از فرهنگ‌سرای استان داشتیم که طی این بازدید تصمیماتی برای تسریع در روند اجرای این پروژه گرفته شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: البته اعتبارات دولتی هم محدود است، اما امسال اعتبار نسبتا خوبی برای اجرای این پروژه در نظر گرفته شده است که امیدواریم با تخصیص به موقع آن شاهد بهره‌برداری از این پروژه باشیم.

اختصاص 11 میلیارد تومان اعتبار به تالار فرهنگ سنندج

جنتی اعتبار اختصاص یافته به تالار فرهنگی سنندج را 11 میلیارد تومان عنوان کرد و اظهار داشت: به منظور تسریع در اجرای این پروژه، قرار بر این است که کار به صورت فازبندی دنبال و در گام نخست قسمت تالار به شرط مساعد بودن وضعیت آب و هوا به بهره‌برداری برسد.

وی افزود: این کار باید هرچه زودتر دنبال شود، چرا که کمتر از دو ماه به آغاز بارندگی در این استان فرصت باقی مانده و باید حتما اقدامات جدی انجام گیرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مورد مناسب بودن وضعیت اختصاص اعتبارات به استان کردستان نیز گفت: اعتبارات اختصاص یافته به استان کردستان به هیچ وجه متناسب با ظرفیت‌های بسیار بالای استان نیست.

جنتی افزود: کردستان از نظر ظرفیت‌های هنری، شعرا، ادبا، هنرمندان فعال در حوزه هنرهای تجسمی و سینما بسیار مستعد است،اما امکانات به هیچ وجه متناسب با این پتانسیل نیست.

وی اظهار کرد: البته این عقب‌ماندگی‌ها که در بحث زیرساخت‌های فرهنگی و هنری در کردستان وجود دارد مربوط به سه دهه گذشته بوده و یک مرتبه نمی‌توان آن را جبران کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: کارهای خوبی در کردستان آغاز شده و خوشبختانه استاندار کردستان نیز عنایت خاصی به مباحث فرهنگی دارد که آثار آن را در برنامه‌هایی که طی این دو روز رفته‌ایم کاملا مشهود بوده است.

جنتی با بیان اینکه البته فرهنگ و ارشاد ما هم باید به اندازه توان خود ورود پیدا کند، افزود: در حد توان خود کار خواهیم کرد و اگر اعتباری وجود داشته باشد، حتما به استان‌های و مناطق کم‌ برخوردار تعلق خواهد گرفت.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری جشنواره تئاتر مریوان و عدم وجود زیرساخت‌ها در این شهر، خاطرنشان کرد: اگر بنا بر این است که جشنواره تئاتر مریوان هر ساله برگزار شود، باید در مورد ایجاد دبیرخانه دائمی و دبیری که به صورت مستمر در طول سال کارها را دنبال کند اقدامات جدی انجام گیرد.

ایجاد دبیرخانه دائمی برگزاری جشنواره موسیقی آئینی در سنندج

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ایجاد دبیرخانه دائمی برای برگزاری جشنواره موسیقی آیینی نیز که قرار است با مرکزیت سنندج انجام شود از دیگر نیازهایی است که باید با جدیت دنبال شود.

وی در ادامه با تقدیر از تلاش‌های بسیار خوب رئیس حوزه هنری کردستان برای ایجاد پردیس سینما بهمن سنندج خاطرنشان کرد: واقعا حوزه هنری تلاش‌های بسیار خوبی در ایجاد این پردیس که کار تمییز و فاخری است انجام داده است.

به گفته جنتی، ایجاد ظرفیت‌های جانبی مانند نگارخانه، سالن‌های مختلف و غیره موجب شده که اقدامات و برنامه‌های فرهنگی با رونق بسیار خوبی در پردیس سینما بهمن سنندج ایجاد شود.

ارسال نظرات