نماینده ولی فقیه در کردستان در دیدار با وزیر ارشاد:

امام شافعی تکفیر را خارج از دایره مسلمانان می‌داند

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: امام شافعی تکفیر را خارج از دایره مسلمانان می‌داند.
کد خبر: ۸۷۵۵۰۶۱
|
۰۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، آیت‌الله سیدمحمد حسینی‌شاهرودی در دیدار با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سنندج، اظهار کرد: کنگره امام شافعی یکی از برنامه‌های در دست اقدام است که تاثیر بسزایی در شناخت این شخصیت دینی و جایگاه ایشان خواهد داشت.

وی تصریح کرد: رهبر مسلمانان فقه شافعی‌مذهب با تکفیر مخالف بود و نه تنها از اهل بیت(ع)، بلکه از طرفداران اهل بیت(ع) نیز دفاع می‌کرد و اگر دیدگاه‌های فقهی ایشان پیاده شود بسیاری از مشکلات جهان اسلام حل و مرتفع خواهد شد.

حسینی‌شاهرودی یادآوری کرد: اکثر الازهر مصر از مسلمانان شافعی‌مذهب هستند که اخیرا هم مواضعی علیه وهابیت داشته‌اند همچنین در اندونزی نیز با وجود اینکه عربستان بسیار کار کرد، اما اینها در مقابل وهابیت ایستادند.

وی در ادامه گفت: پیش کنگره‌هایی در راستای برگزاری کنگره اصلی امام شافعی در شهرستان‌های استان برگزار شده که در این برنامه‌ها از سخنرانان خود اهل سنت استفاده شده است.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان اضافه کرد: فضایی ایجاد شده که مسلمانان اهل سنت استان در برگزاری این برنامه مهم پای کار آمده‌اند.

حسینی‌شاهرودی در بخش دیگری از سخنانش به دایر کردن مدارس علوم دینی اهل سنت در کردستان اشاره کرد و گفت: سطوح عالی را برای اهل سنت شروع کرده‌ایم و اولین دوره تربیت مبلغ آن نیز به پایان رسیده است.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان در پایان گفت: هیأت امنا و مدیر مراکز اهل سنت از خود اهل سنت هستند و ماموستا فایق رستمی یکی از نمایندگان مردم کردستان در مجلس خبرگان برای مدیریت آن پیشنهاد شده است.

ارسال نظرات