نماینده مردم استان البرز در مجلس خبرگان؛
حجت الاسلام میرباقری گفت: باید ببینیم کدام نقطه قوت در افراد بود که از همه چیز خود گذشتند و حتی زمانی هم که بیعت را برداشتند همچنان پا در رکاب حضرت باقی ماندند، یا کدام نقطه ضعف ها بود که عده ای از یاری حضرت بازماندند.
کد خبر: ۸۷۵۴۹۹۱
|
۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج؛ همایش بصیرتی انقلابی ماندن، پایگاه شهید سبحانی حوزه ۱۲۳ بسیج شهید سلمان ایزدیار با سخنرانی آیت الله میرباقری نماینده مردم استان البرز در مجلس خبرگان و با  حضور پرشمار مردم انقلابی شهرستان کرج با عنوان همایش بصیرتی  انقلابی ماندن در آستانه ایام انقلاب حسینی برگزار شد.
 
نماینده مردم استان البرز در مجلس خبرگان رهبری گفت: باید آرزوی همراهی اباعبدالله الحسین را داشته باشیم ودر محرم محاسبه کنیم و خصوصیات خود را با افراد ان زمان بسنجیم زیرا موضع گیری ها نسبت به این امر مختلف بوده است.
 
حجت الاسلام  میر باقری با اشاره به اینکه گروه های مختلفی در واقعه عاشورا حضور داشتندافزود : گروهی بودند که در مقابل حضرت ایستادند و به خاطر تعلقات دنیایی با حضرت جنگیدند، گروه دیگر نامه به امام حسین(ع)، دادند ولی کوتاه آمدند و گمان نمی کردند کار به آنجا بکشداما پشت حضرت را خالی کردند، چنانکه موضع حضرت مشخص بود، و نقطه ضعفی که در آنها وجود داشت ،اگر در ما باشد باید بترسیم که آیا در وضعیت  مشابه آن چگونه عمل خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه گریه محرم گریه خوف است که باید بترسیم در عاشورا با حضرت بجنگیم به خاطر منافعمان و یا از از حق و حقیقت دفاع کنیم تصریح کرد: عده ای دیگری بودند که با حضرت نجنگیدند ولی فیض در کنار حضرت بودن را هم نداشتند، عده ای مشغول طواف و حج بودن، یک عده هم مثل حر دیر رسیدند ولی از همه چیزش گذشت و زیر پا گذاشت، عده دیگری هم مانند حبیب اند از قبل آماده اند،عاشورا منتظر ما نمی ماند ما باید خودمان را به آن برسانیم .
 
حجت الاسلام میر باقری با بیان اینکه محرم باید بشینیم و قاضی بشویم ببینیم جزء کدام گروه هستیم تصریح کرد: باید ببینیم کدام نقطه قوت در افراد بود که از همه چیز خود گذشتند و حتی زمانی هم که بیعت را برداشتند همچنان پا در رکاب حضرت باقی ماندند، یا کدام نقطه ضعف ها بود که عده ای از یاری حضرت بازماندند.

وی اصلی ترین نقاط قوت اصحاب امام حسین(ع)را  بزرگتر از  دنیا شدن و دنیا در محضرشان حقیر جلوه کرد بیان کرد و عنوان کرد: اگر کسی به مرگ مشتاق شد یک قدم به حضرت نزدیک است و خوف از مرگ خیلی مهم است که محاسبات را عوض میکند.

حجت الاسلام میرباقری در پایان خاطر نشان کرد: انسانی که دنیا برایش بزرگ است نمیتواند امام حسین (ع)را درک کند، وکسی که دنیا برایش کوچک است امام حسین(ع) را رها نمی کند ولو حضرت به او بگوید برو.


ارسال نظرات
پر بیننده ها