نماینده ولی فقیه در استان کردستان:

اسلامی‌ کردن چهره شهرها از وظایف مهم شهرداری‌ است

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با بیان اینکه اسلامی‌ کردن سیمای شهرها یکی از رسالت‌های مهم شهرداری‌ها است،گفت: باید موارد خلاف و مغایر ارزش‌های اسلامی از محیط شهر حذف شود.
کد خبر: ۸۷۵۴۹۸۵
|
۰۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، آیت‌الله حسینی‌شاهرودی در نشست مشترک روسای شورای عالی استان‌ها و روسای شورای مراکز استان‌ها که در سالن پیامبر اعظم استانداری کردستان برگزار شد، اظهار کرد: همه مذاهب به ویژه پیروان مذهب شافعی ارادت خاصی به امام حسین(ع) دارند و این مهم را به خوبی در اشعار امام شافعی می‌توان دید.

وی خاطرنشان کرد: ارادت اهل سنت به امام حسین(ع) تا اندازه‌ای است که این مهم را در رفتار و خیلی از اشعار آنها می‌توان مشاهده کرد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان تحقق مدیریت یکپارچه شهری را از مهم‌ترین نیازها در کشور دانست و گفت: اگر این موضوع در کشور حل نشود مشکلاتی که در این حوزه وجود دارد همچنان به قوت و قدرت خود باقی خواهد ماند.

به گفته حسینی‌شاهرودی، این عدم مدیریت واحد در شهرها موجب موازی‌کاری می‌ شود و همین امر عامل هدررفت هزینه‌ها شده به گونه‌ای که امروز پروژه‌ای با اعتباری توسط شهرداری اجرا می‌شود و روز بعد به وسیله یکی از دستگاه‌های خدمات‌رسان خراب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در قانون سال 1292 بحث مدیریت واحد مورد توجه قرار گرفته است، گفت: متاسفانه تاکنون این مهم جنبه اجرایی به خود نگرفته است.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با بیان اینکه بحث شور و نشاط از جمله مباحثی است که در قرآن کریم به آن اشاره شده است، افزود: در آیات متعدد قرآن به این مهم تاکید شده است و باید بستر آن را با بهره‌گیری از ظرفیت‌های مختلف فراهم کرد.

حسینی‌شاهرودی خاطرنشان کرد: ما باید به مردم امیدواری دهیم و با اطلاع‌رسانی کافی در مورد اقداماتی که انجام و یا در دست اجرا است بستر مشارکت هرچه بیشتر آنها را در برنامه‌ها فراهم کنیم.

وی توجه به افزایش فضای سبز در محیط شهری را مورد تاکید قرار داد و افزود: فضای سبز موجب ارتقای سطح روحیه و ایجاد شور و نشاط در بین مردم می‌شود که باید این مهم به صورت ویژه در دستور کار شهرداری‌ها قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان به تاثیرات استفاده از آب در بحث مبلمان شهری اشاره کرد و گفت: استفاده از آب‌نماها در مبلمان شهری موجب می‌شود که مردم احساس آرامش بیشتری داشته باشند و این امر منجر به افزایش رضایت آنها نیز از عملکرد متولیان شهری می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: کشور ما کشوری اسلامی است از این رو در مبلمان شهری باید به مباحث اسلامی توجه جدی صورت بگیری و این مهم از سوی شوراها به شهرداران تاکید شود.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با بیان اینکه اسلامی‌کردن سیمای شهرها یکی از رسالت‌های مهم شهرداری‌ها است و باید موارد خلاف و مغایر ارزش‌های اسلامی از محیط شهر حذف شود.

حسینی‌شاهرودی گفت: کردستان ظرفیت‌های خوبی دارد که شهرهای آن می‌تواند از نظر فضای سبز و مبلمان شهری بسیار بیشتر از وضعیت کنونی پیشرفت کند.

وی با اشاره به ظرفیت گردشگری طبیعی، مذهبی و دفاعی در استان کردستان اظهار کرد: شهرداری‌ها و شوراهای اسلامی باید فضای جذب گردشگر را در این استان بیش از پیش فراهم سازند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان در پایان خاطرنشان کرد: راهیان نور نیز از جمله ظرفیت‌های گردشگری در سطح استان است که باید از آن به نفع توسعه اشتغال و اقتصاد کردستان و شناساندن چهره فرهنگی این استان به کشور استفاده کرد.

ارسال نظرات