وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

ایجاد فضای باز برای رشد و گسترش اندیشه‌ها از رویکردهای دولت است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ایجاد فضای باز برای رشد و گسترش اندیشه‌های از رویکردهای دولت است.
کد خبر: ۸۷۵۴۹۷۸
|
۰۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، علی جنتی در نشست صمیمانه با اصحاب فرهنگ و هنر کردستان در سنندج اظهار کرد: کردستان دیار عالمان و فرزانگان و فرهیختگان و سرزمین ایثار و شهادت است که شخصیت‌های علمی و فرهنگی و هنری برجسته‌ای از جمله مستوره اردلان، شاعر، نویسنده و مورخ مایه افتخار است.

وی افزود: با وجود این هنرمندان و شخصیت‌های بزرگی که از این استان برخواسته‌اند اما امکانات استان به هیچ وجه با ظرفیت‌های استان از نظر توانمندی‌ها و نیروی انسانی سازگار نیست و باید توجه ویژه‌ای به این مهم شود.

وی چاپ 80 هزار عنوان کتاب طی سال گذشته در کشور را بیانگر بازشدن فضای جدیدی در این حوزه دانست و گفت: رشد و گسترش فرهنگ در فضای باز انجام می‌گیرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد: صدور 4 هزار و 500 مجوز نشریات الکترونیک و مکتوب مربوط به دولت جدید است.

جنتی بر حفظ عدالت فرهنگی تاکید کرد و گفت: باید مناطق مختلف کشور از امکانات عادلانه‌ای برخوردار باشند و مناطق کم‌برخوردار نیز امکانات بیشتری داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه ما در این دولت میراث‌دار مشکلات گذشته هستیم، اضافه کرد: دولت قبل 890 هزار نفر نیرو جذب شدند که 450 هزار نفر غیرقانونی دیپلمه یا فوق دیپلم هستند.

وی یادآور شد: توجه به اقتصاد فرهنگ نیز مولفه‌ای است که باید مورد توجه باشد و خوشبختانه شاهد فروش بالای سینما در کشور هستیم که هنرمندان این حوزه آن را به خوبی احساس می‌کنند.

جنتی تفویض اختیار به استان‌ها و عدم تمرکز در تهران را از دیگر رویکردهای وزارت ارشاد دانست و گفت: انجام کارهایی از جمله صدور مجوز کتاب در حوزه سینما، هنرهای تجسمی، موسیقی و غیره به بسیاری از استان‌ها واگذار شده تا کار بهتر انجام شود.

وی بیان کرد: معتقدم باید از نیروهای اهل سنت و در مدیریت‌های اجرایی از امکانات و همه نیروها استفاده شود تا همگرایی و وحدت و انسجام کشور افزایش یابد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: در راستای ایجاد انجمن‌های فرهنگی و هنری اعتبار کردستان تصویب و پرداخت خواهد شد.

جنتی برای صدور مجوز یک روزنامه در استان با همت اصحاب رسانه و کمک وزارت ارشاد و راه‌اندازی چاپخانه در کردستان با همکاری بخش خصوصی اعلام آمادگی کرد.

وی اظهار کرد: در خصوص حضور هنرمندان در اقلیم کردستان عراق مشکلی نداریم و آمادگی تعاملات لازم با اقلیم عراق را داریم.

وی اضافه کرد: کمبود فضای فرهنگی در کردستان مشهود است و حداقل در مرکز استان نباید فضای فرهنگی با کمبود روبرو باشد.

وی بیان کرد: کردستان در همه زمینه‌های فرهنگی هنری دارای مزیت است و می‌توان جشنواره موسیقی آیینی و عرفانی را در استان با حضور سایر استان‌های کشور برگزار کرد و دبیرخانه این جشنواره موسیقی در کردستان راه‌اندازی شود که این مهم نیاز به برنامه‌ریزی ارشاد اسلامی استان کردستان دارد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: تشکیلات جدید استانی در حال پیگیری است و معاونت قرآن و عترت نیز در کل استان‌های کشور راه‌اندازی خواهد شد.

جنتی در پایان از حمایت از آثار فاخر فعالیت‌های حوزه ادبی فیلمسازی، هنرهای تجسمی و نشریات استان کردستان خبر داد

ارسال نظرات