نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس:
نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی گفت: کردستان دارای ظرفیت‌های بی‌بدیلی است اما کارنامه دولت یازدهم مانند سایر دولت‌ها مورد قبول مردم استان کردستان نیست.
کد خبر: ۸۷۵۴۹۵۴
|
۰۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، سیدمهدی فرشادان در نشست صمیمانه اصحاب فرهنگ و هنر استان کردستان با وزیر فرهنگ در مجتمع فجر سنندج اظهار کرد: ساختار ضعیف ارشاد اسلامی با 94 پست سازمانی برای اداره‌کل ارشاد استان و شهرستان‌ها جوابگوی وظایف و رسالت‌های سازمانی نیست و پاسخگویی به نیازها با چنین ساختار تشکیلاتی که دو دهه است اصلاحی در آن صورت نگرفته امکان‌پذیر نیست.

نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی افزود: از وزیر فرهنگ انتظار می‌رود برای کمک به کردستان توجه به ظرفیت بالایی در حوزه اقتصاد فرهنگی، تئاتر، رسانه، فستیوال های ملی و منطقه‌ای به عنوان متغیرهای اقتصاد فرهنگی مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه کردستان دارای ظرفیت‌های بی‌بدیلی است، خاطرنشان کرد: کارنامه دولت یازدهم مانند سایر دولت‌ها مورد قبول مردم استان نیست و اعتبارات فرهنگی استان بسیار کم است و باید نگاه ویژه‌ای به کردستان شود.

نماینده مردم سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی افزود: کم بودن فضای فرهنگی در استان، نیاز به تکمیل و ساخت پروژه‌هایی مانند تالار مرکزی سنندج، هنرستان هنرهای زیبا، مجتمع‌های فرهنگی در شهرهای استان باید در استان جدی گرفته شود.

فرشادان یادآور شد: فیلمسازان، تئاتری های استان، خبرنگاران و هنرمندان استان با کمترین امکانات و حمایت‌ها در حال فعالیت هستند.

وی اضافه کرد: کردستان با مشکلات فرهنگی زیادی دست به گریبان است که نبود سالن تئاتر، نبود کتابخانه‌های استاندارد، کمبود فضای فرهنگی و وجود مشکلات مولفان در حوزه نشر نیاز به حمایت دارد.

نماینده مردم کردستان در مجلس شورای اسلامی در پایان اضافه کرد: خبرنگاران نیز برای فعالیت نیاز به حمایت هستند و به دلیل فراهم نبودن بستر برای نشریات خبرنگاران را تهدید می‌کند.

ارسال نظرات