رئیس مجمع نمایندگان مردم کردستان در مجلس:
رئیس مجمع نمایندگان مردم کردستان در مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه کشور در حال حاضر در وضعیت رکود است و همین رکود بر بخش‌های مختلف و در نتیجه درآمد شهرداری‌های تاثیر جدی دارد.
کد خبر: ۸۷۵۴۹۴۷
|
۰۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، امید مرادی در نشست مشترک شورای عالی استان‌ها و شورای مراکز استان‌ها که در سالن پیامبر اعظم استانداری کردستان برگزار شد، اظهار کرد: آتش‌سوزی‌های جاده‌های کردستان به واسطه واژگونی تانکرهای عراقی هر چند مدت یک بار موجب کشته و زخمی شدن چند نفر از مردم این استان می‌شود تا چه زمانی می‌‌خواهد ادامه داشته باشد.

وی تصریح کرد: متاسفانه جلسات وقت‌گیر زیادی در مورد مباحث مختلف زیرساختی و غیره در سطح استان برگزار می‌شود، ولی در مرحله اجرا خروجی چندانی از این جلسات نمی‌بینیم.

مرادی افزود: آیا وضعیت نابسامان جاده‌های استان کردستان واقعا در شان ایثارگری‌ها و از خودگذشتگی‌های مردم این استان است و تا چه زمانی مسؤولان می‌خواهند شاهد تکرار اتفاقات ناگوار در جاده‌های کردستان باشند.

وی با اشاره به اینکه جاده‌ای با 135 کیلومتر و 750 پیچ آیا سزاوار مردم کردستان است، خاطرنشان کرد: در چند روز گذشته در همین جاده یک حادثه دلخراش منجر به فوت یک نفر و سوخته شدن چندین انسان شده است و این سوانح همچنان تکرار می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود متولیان امر چه زمانی می‌خواهند به این وضعیت پایان دهند.

رئیس مجمع نمایندگان کردستان اظهار کرد: همواره ظرفیت‌های استان از سوی مسؤولان مطرح می‌شود اما آیا واقعا با چنین ظرفیت‌هایی کردستان باید این وضعیت را در بحث زیرساخت‌ها داشته باشد.

وی با اشاره به نام‌گذاری کردستان به عنوان استانی فرهنگی از سوی مقام معظم رهبری و ظرفیت‌ها غنی این استان در زمینه فرهنگ و هنر، گفت: چند درصد از بودجه‌های فرهنگی کشور به کردستان فرهنگی اختصاص پیدا کرده و تا چه میزان سرمایه‌گذاری در این حوزه صورت گرفته است.

مرادی اظهار کرد: کردستان این ظرفیت را دارد که بتواند در حوزه گردشگری و فرهنگی توسعه پایدار را برای خود و حتی کشور رقم بزند باید بیش از پیش به این استان در این زمینه‌ها توجه شود.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت جایگاه شوراها از دیدگاه دین اسلام، خاطرنشان کرد: شوراها باید با داشتن اطلاعات کافی، بروز و قابل استناد بستر را برای تصمیم‌گیری‌های درست و در نتیجه مدیریت مناسب در حوزه فعالیت‌هایشان فراهم سازند.

رئیس مجمع نمایندگان کردستان با بیان اینکه خروجی تصمیمات شوراها عملکرد شهردار را می‌سازد، افزود: با توجه به این مهم باید تصمیم‌گیری‌های شوراها بر اساس اطلاعات روز و نیازهای واقعی شهرها و روستاها باشد.

مرادی چند مدیریتی بودن شهر را از مشکلات جدی فراروی شهرداری‌ها عنوان کرد و اظهار داشت: اداره شدن شهر به وسیله چندین مدیر موجب هدر رفت انرژی و اعتبارات می‌شود.

وی عدم درآمد پایدار شهرداری‌ها را از دیگر مشکلات در بحث مدیریت شهری عنوان کرد و گفت: شهرداری‌ها به دلیل اینکه نهادهای عمومی غیردولتی هستند بودجه دولتی ندارند و نبود درآمد پایدار آنها را با چالش جدی در اجرای پروژه‌ها مواجه کرده است.

مرادی اظهار کرد: عدم تامین بودجه موجب شده که خزانه استان‌ها با گذشت حدود هفت ماه از سال هنوز خالی باشد و این برای استان کردستان که عمر مفید کاری آن در 6 ماهه اول است واقعا مشکلات جدی ایجاد می‌کند.

رئیس مجمع نمایندگان کردستان تصریح کرد: متاسفانه کشور در حال حاضر در وضعیت رکود است و همین رکود بر بخش‌های مختلف و در نتیجه درآمد شهرداری‌های تاثیر جدی دارد.

مرادی افزایش بی‌رویه جمعیت شهرها به واسطه مهاجرت روستائیان را از دیگر چالش‌های فرا روی شهرداری‌ها عنوان کرد و خاطرنشان کرد: این افزایش مهاجرت و جمعیت موجب می‌شود که شهرداری‌ها در ارائه خدمات به مردم با محدودیت و مشکل روبه‌رو و در نتیجه این مهم موجب نارضایتی مردم از عملکرد شهرداری‌ها می‌شود.

ارسال نظرات