رئیس هیأت مدیره شرکت خودروسازی فرانسوی پژو سیتروئن اعلام کرد که این شرکت قصد دارد تا آخر سال 2016، تعداد 150 هزار خودرو در ایران به فروش برساند.
کد خبر: ۸۷۵۴۹۱۸
|
۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج،  کارلوس تاوارس، رئیس هیأت مدیره شرکت خودروسازی فرانسوی پژو سیتروئن اعلام کرد که این شرکت قصد دارد تا آخر سال 2016، تعداد 150 هزار خودرو در ایران به فروش برساند.

 

خبرگزاری رویترز به نقل از رئیس هیأت مدیره شرکت خودروسازی پژو نوشت:  این شرکت خودروسازی همچنین قصد دارد در سال 2017 این رقم را به 300 هزار خودرو برساند.

 

پژو به عنوان یکی از بزرگترین شرکت های پرفروش خودروی اروپایی در ایران قبل از تحریم های هسته ای، فروش خود را در سال 2012 به دلیل بایکوت های بین المللی علیه ایران متوقف کرد. اما پس از توافق هسته ای ایران با قدرت ها جهانی، بار دیگر این شرکت به دنبال تسلط بر بازار خودرو ایران است.

 

د‌ر یک سال اخیر نشست‌ها و مذاکرات برای انعقاد‌ قرارد‌اد‌ و آغاز همکاری‌های مشترک میان شرکت‌های ایرانی و غربی شکل گرفته و برخی از آنها نیز به نتیجه و مرحله اجرا رسید‌ه اما نخستین همکاری شرکت‌های ایرانی و خارجی که پس از برجام به امضا و اجرای قرارد‌اد‌ رسید‌، همکاری ایران خود‌رو و پژو فرانسه بود‌.

 

این همکاری در حالی شکل می گیرد که منتقدان داخلی ایران معتقدند بررسی‌های صورت گرفته نشان از آن دارد که پلت فرم‌های شرکت پژو- سیتروئن که قرار است محصولات این شرکت براساس آن در دو شرکت بزرگ خودروساز داخلی تولید شود، قدیمی به حساب می‌آیند و محصولات منتخب همه از سال 2012 یا 2013 وارد بازار شده‌اند. منتقدان تاکید دارند که خودروسازان ایرانی در جریان مذاکرات با شرکت پژو - سیتروئن (PSA) نتوانسته‌اند دست بالا را داشته باشند و تکنولوژی روز این شرکت را به ایران منتقل کنند.

منبع: دانا
ارسال نظرات