حجت الاسلام محسن زاده گفت: رزمندگان ما در دفاع مقدس علاوه بر جهاد اکبر و جهاد اصغر ، دارای جهاد کبیر بودند و هرگز راضی نشدند زیر سلطه کفر روند و از آنان پیروی کنند. ...
کد خبر: ۸۷۵۴۸۷۰
|
۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۰

به گزارش " خبرگزاری بسیج در کرمان،نشست بصیرتی و روشنگری با حضور حجت الاسلام محسن زاده نماینده ولی فقیه در سپاه ثارالله استان کرمان و جمعی از پاسداران، بسیجیان و مردم ولایتمدار شهرستان زرند در حسینیه ثارالله سپاه این شهرستان برگزار شد.

حجت الاسلام محسن زاده ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: هفته دفاع مقدس هفته ای است که یک برگ بسیار زرین از عملکرد مردم ایران اسلامی ورق خورده است و سخن گفتن از این هفته با توجه به ظرفیت و ابعاد گوناگونی که دارد در یکی دو جلسه امکانش نیست، شاید اگر ساعت ها و ماه ها انسان بنشیند درباره این اتفاق عظیم که خلق کننده اش ملت ایران به اذن خداوند بوده اند حرف بزند جا دارد.

وی افزود: دفاع مقدس ما در برابر یک جنگ تمام عیار بود که ۳۷ کشور دنیا آنرا سازماندهی کردند و با همه امکانات بر ما حمله کردند با محوریتی که آمریکایی ها ایجاد کرده بودند و صدام را جلو فرستاده بودند، دفاع مقدسی که مردم عزیز ما با سپر قرار دادن جانشان، ۲۱۳هزار شهید و ۵۰۰هزار نفر مجروح و جانباز در پی داشت.

وی ادامه داد: از جهت نیروی انسانی وقتی جنگ به پایان رسید ما از ۱۱ کشور اسیر داشتیم ، دو ابرقدرت زمان، آمریکا و شوروی سابق با تمام تجیزاتی که داشتند، ۲۲ کشور اروپایی و تمام کشورهای خائن حوزه خلیج فارس دست به دست هم دادند و به پشتوانه صدام آمدند، و ملت ما با قدرت الهی جلوی اینها ایستادگی کرد و در عرصه جغرافیای سیاسی تنها کشوری که در راه دفاع مقدس با ما همراه بود کشور اسلامی سوریه بود که مهمات خود را در اختیار ما قرار داد.

محسن زاده اظهار داشت: آن چیزی که ملت ایران را پیروز کرد مقاومت و ایستادگی مردم ایران با تکیه بر ایمان و قدرت الهی بود و البته دفاع مقدس سه لایه از مجاهدت را در درون خود داشت، و همانطور که میدانید جهاد را پیغمبر و قرآن به سه قسمت مختلف تقسیم نمودند.

وی افزود: جنگ ما با تمام این تفاسیر یک جنگ کوچک بود و یک جهاد اصغر محسوب می شد، جایی که با دشمن و کفر رو در رو می جنگیم و شاید تلفات جانی و مالی هم در بر داشته باشد این جهاد اصغر است و اما جهاد اکبر جهاد با نفس است، اگر انسان بتواند با هواهای نفسانی خود و با حب دنیا بجنگد این جهاد اکبر است.

وی تصریح کرد: رزمندگان ما در دفاع مقدس قبل از اینکه وارد جهاد اصغر شوند و با دشمنان بجنگند در قدم اول وارد جهاد اکبر شدند و با نفس خود جنگیدند، جهاد اکبر مقدمه ای برای جهاد اصغر است.

حجت الاسلام محسن زاده ابراز داشت: جهاد یک مرتبه سومی هم دارد که آن جهاد کبیر است و از دو جهاد اکبر و اصغر بالاتر است و آن اطاعت و پیروی نکردن از کفار و دشمنان است و جهادیست با منطق قرآن که همان جهاد نرم است.

وی ادامه داد: رزمندگان ما در دفاع مقدس علاوه بر جهاد اکبر و جهاد اصغر ، دارای جهاد کبیر هم بودند و هرگز راضی نشدند زیر سلطه کفر روند و این سیره دفاع مقدس و بچه های جنگ و جبهه است.

وی یادآور شد: دوران دفاع مقدس مادامی برگ زرینش برای ما تکرار می شود که هم مردم و هم مسئولین ما، سه عرصه جهاد اکبر، جهاد اصغر و جهاد کبیر را مدام دنبال کنند.

نماینده ولی فقیه با طرح این پرسش که آیا ما آن آرمان های زمان دفاع مقدس و رزمندگان را امروز همچنان حفظ کردیم و در راه آنها قدم برمیداریم یا نه گذشته خود را فراموش کرده ایم؟ گفت: ما باید به یاد داشته باشیم که زبیرِ زمانِ پیامبر بهشتی بود اما زبیرِ زمانِ حضرت علی قطعا جهنمی شد، بنابراین حال فعلی افراد ملاک است و فرقی نمی کند که سرباز باشد یا فرمانده، امی باشد یا آیت الله، بلکه باید ثبات قدم داشته باشد و اگر کسی دیروز رنگ مجاهدت فی سبیل الله داشت ولی امروز نداشته باشد زحمات دیروزش را به باد داده است.

وی اظهار داشت: در دفاع مقدس رزمندگان و شهدای ما هستی شان را در طبق اخلاص گرفتند که اشک و ناراحتی امام را نبینند اما در جریان فتنه ۸۸ امام ما و نائب امام زمان (عج) در خطبه های نماز جمعه استغاثه کرد و پناه برد به امام زمان و اشک ریخت ، ببینید چقدر فرق است بین بعضی ها و رزمندگان آن زمان.

وی تصریح کرد: امروز خواص ما را چه شده است، برعکس امام که آمریکا را شیطان بزرگ معرفی می کرد آنها می گویند آمریکا کدخدای جهان است و درصورتی که امام هر وقت از آمریکا اسم می برد با تنفر اسم می برد ولی آنها می گویند امام در اواخر عمرشان از شعار مرگ بر آمریکا پشیمان شده بودند.

محسن زاده ادامه داد: چرا دم از امام می زنند اما خلاف جهت امام راه را نشان می دهند؟ مطمئناً زبیریان زمان امروز مشکل ایمانی پیدا کرده اند، بخشی از قرآن را قبول دارند و بخشی از قرآن را کافرند.

وی گفت: شما ببینید در این سه سال گذشته آیا این مسئولین یک بار از آمریکا به عنوان شیطان بزرگ یاد کرده اند یا نه؟ هر بار که از آمریکا اسم می برند می گویند ایالات متحده آمریکا، پس خط و راه امام چی شد؟

وی افزود: متاسفانه دیروز فرماندهی قرارگاه های جنگ را بر عهده داشتند امروز در رأس تضعیف کنندگان نیروهای مسلح نظام جمهوری اسلامی اقدام می کنند و می گویند زمان موشک گذشته است و زمان مذاکره است.

محسن زاده گفت: یکی از خواص در جمع فرهنگیان صحبت می کند و می گوید آلمان و ژاپن بعد از جنگ دوم جهانی نیروهای مسلح خود را کنار گذاشتند برای همین پیشرفت کردند ما هم باید در دوره دوم دولت آقای روحانی همین مطلب را دنبال کنیم.

وی با این پرسش که چرا به مردم دروغ می گویید؟ تصریح نمود: شما که عالم هستید، میدانید بودجه نظامی آلمان و ژاپن ۴برابر ایران است و وضعیت ما با آنها متفاوت است چرا که آلمان و زاپن شکست خورده جنگ هستند ولی ما در دفاع مقدس طرف پیروز جنگ هستیم و تجربه کردیم اگر قدرت ایمانی رزمندگانمان و ایستادگی ها را نداشتیم شکست می خوردیم.

نماینده ولی فقیه در سپاه ثارالله در ادامه گفت: دولتمردان ما گفتند می رویم مذاکره می کنیم با هدف برد برد که دو طرف برنده شویم و آقا هم گفتند بروید مانند یک کشتی گیر روی تشک مبارزه کنید، اما بعد از مذاکره چی گیر ما آمد؟! ما شدیم مثل یک آدم دزد زده و سرافکنده، که به دست خودمان انرژی هسته ای را نابود کردیم.

وی تصریح کرد: حداقل چیزی که در مذاکرات می خواستند بگیرند برداشتن تحریم ها بود و آمدند گفتند که حباب تحریم ها ترکید، اما جالب است وزیر خارجه ما چند روز قبل اذغان کرده است که ما نگفتیم با مذاکرات تحریم ها برداشته می شود! حال باید از آنان پرسید آیا در این چندسال به مردم دروغ گفته اید؟ آیا از دشمن تبعیت کرده اید برای هیچ؟!

انتهای پیام/

ارسال نظرات