حمیدرضا
کارآفرینی با اقتصاد مقاومتی:
یکی از جوانان ایوانی با پرورش زنبور عسل و تولید و فرآوری عسل طبیعی و مرغوب توانسته است چرخ زندگی را با کمک خانواده بچرخاند و در آغاز راه جوانی شغلی موفق و طلایی ایجاد نماید.
کد خبر: ۸۷۵۴۸۴۶
|
۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۰۷:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج؛ یکی از نمونه طرح های موفق، کار آمد و اما کوچکاز حیث طرح های اقتصاد مقاومتی در شهرستان ایوان پرورش زنبور عسل است.

پرورش زنبور و تولید عسل از عرصه‌هایی است که با تکیه بر توان داخلی و استفاده از مواهب و ظرفیت‌های طبیعی و محلی در تحقق اقتصاد مقاومتی نقش بسزایی دارد. طرح‌های اقتصاد مقاومتی که به منظور اشتغال‌زایی و کاهش بیکاری جوانان و با حمایت بسیج سازندگی اجرا می‌شود از ظرفیت‌های بسیار خوبی برخوردار است و امسال با توجه به نامگذاری سال با عنوان «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» اجرای این طرح‌ها می‌تواند گامی عملی در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی باشد.

سروش رستمی یکی از جوانان ایوانی است که با پرورش زنبور عسل و تولید و فرآوری عسل طبیعی و مرغوب توانسته است چرخ زندگی را با کمک خانواده بچرخاند و در آغاز راه جوانی شغلی موفق و طلایی ایجاد نماید.

رستمی افزود: علاقه بسیار زیادی به پرورش زنبور عسل داشتم در همین راستا تصمیم گرفتم به سمت تولید عسل و زنبوداری بروم.

وی گفت: درابتدای کار ابتدا با تعداد 17کندو کار را آغاز نمودم، چون در این زمینه تجربه کافی نداشتم باشرکت در کلاسهای تئوری وگرفتن مشاوره ازمهندسین مربوطه اطلاعات خوبی را در این زمینه کسب نمودم.

رستمی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج؛ ابراز کرد: در حال حاضر 250 کندوی زنبور عسل داریم که همگی در منطقه ساتیان ایوان قرار دارند ، زنبورها شهدها را از گونه های مختلف گل و گیاه از کوه‌ها و دشت های اطراف و گل‌های درختان میوه‌ها می‌آورند و استفاده می‌کنند که عسلی معطر و مرغوب تولید می‌کنند.

این کارآفرین ایوانی تصریح کرد : عسل برداشتی از کندوهای عسل به طور میانگین می‌تواند 20 کیلو باشد که نصفی از آن را برای تغذیه زنبورهای عسل در زمستان نگه می‌داریم و مابقی را برای فروش با قیمتی مناسب به بازار ارائه می‌دهیم.

کارآفرین عرصه اقتصاد مقاومتی با اشاره به اینکه به طور متوسط از هر کندو 7 کیلو عسل برداشت میکنم عنوان کرد: در زمینه پرورش زنبور عسل به سود صد در صد رسیده ام و در حال حاضر سالیانه یک ونیم تن عسل طبیعی برداشت میکنم.

رستمی با بیان اینکه اکنون با همراهی خانواده‌ام به پرورش این زنبورها و بسته بندی عسل مشغول هستم، گفت: با توجه به درآمد خوبی که این شغل دارد چنانچه تعداد کندوها زیاد باشد می‌توان اشتغال زایی نیز کرد و شرایط شغلی افراد دیگری را نیز فراهم نمود ، در حال حاضر بطور میانگین درآمد ماهیانه بین 2/5 میلیون تا 4 میلیون تومان است که به راحتی چرخ اقتصادی یک خانواده چندنفره را می چرخاند.

ارسال نظرات