خبرگزاری بسیج: نخستین جشنواره فیلم کوتاه "آسمان " با اعلام برگزیدگان، در شهرستان ری به کار خود پایان داد.
کد خبر: ۸۷۵۴۸۲۶
|
۰۹ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۸

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ در آیین پایانی جشنواره فیلم کوتاه "آسمان" مسئولان و هنرمندانی چون: جعفر دهقان، بیوک میرزایی، اردلان شجاع کاوه و همچنین شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر باقر شهر و رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری حضور داشتند.

باقر صمدی دبیر جشنواره در سخنانی  با اشاره به راهیابی ١٢٢ اثر به مرحله نهایی افزود: ٥٩ اثر در بخش مستند و ٦٣ اثر در بخش داستانی بایکدیگر به رقابت پرداختند .

وی افزود: با پایان یافتن بازبینی آثار در روز ٢٧ شهریور و انتخاب آثار توسط هیئت داوران، اکران فیلم ها روزهای ٤ و ٥ مهرماه انجام شد.

 

دبیر نخستین جشنواره فیلم کوتاه "آسمان" یادآور شد: این جشنواره در سه بخش: مستند، داستانی و ویژه با موضوع: آزاد، شعار سال ۹۵ (اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل) و باقرشهر در مسیر توسعه و آبادانی برگزار شد و مسئولان جشنواره بنا داشتند تا از طریق برگزاری این جشنواره، چشم و ذهن شهروندان را نسبت به ارزش ها و کاستی های محیط پیرامون خود، بیدار و ضمن چاره سازی وچاره جویی، مناسبات شهروندان را با محیط زندگی ارتقا بخشد .

وی افزود: حاصل این کار ایجاد بسترها و شرایط مناسبی است که شهروندان خارج از مدار و تجربه های جاری و روزمره، به تجربه های متفاوتی از زندگی بپردازند .

هیئت داوران نخستین جشنواره فیلم کوتاه آسمان نیز بیانه ای صادر کرد که توسط حمید رضا روستایی قرائت شد. در بخشی از این بیانیه آمده است: از آنجا که بسیاری از آثار رسیده به جشنواره دارای تهیه کننده رسمی بود، این امر موجب تولید آثار حرفه ای شد. با توجه به عدم حمایت از فیلمسازن جوان تر، در بررسی آثار سعی شد که به توانایی خود فیمسازان و خلاقیت های موجود توجه شود.

بر اساس آرای هیئت داروان، در بخش مستند الهام حفیظ سازنده فیلم «حبسیه قصر» و محسن انصاری کارگردان فیلم «نان و گل» به ترتیب مقام های اول و دوم این جشنواره را کسب کردند.

در بخش داستانی نیز مقام اول را امیر علی زیارتی برای فیلم «دیوار»، رتبه دوم را سجاد صمدی برای فیلم «توصیف یک جانور» و مقام سوم را هم زینب ملک محمودی برای فیلم «خطا» به خود اختصاص دادند.

هیئت داوران جایزه بخش ویژه را به فیلم کوتاه داستانی «رفتگر» ساخته سید نعمت الله هاشمی اهدا کرد.

گفتنی است، نخستین جشنواره فیلم کوتاه "آسمان " به همت معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری و شورای اسلامی باقرشهر، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری، انجمن سینمای جوان شهرری و اداره آموزش و پرورش کهریزک برگزار شد.

ارسال نظرات