هشدار آیت الله ناصری در خطبه های نماز جمعه:

استکبارستیزی امام حسین(ع) نمونه بارز نهی از منکر است/عصبانیت استکبار از دوراندیشی رهبری برای انتخابات آینده/جلوی اهانت به مکتب امام حسین(ع) در یزد گرفته نشود برخورد جدی می‌کنیم

به افرادی که برای مخالفت با مکتب امام حسین(ع) و برای برگزاری کنسرتها در یزد تلاش و سخنرانی می‌کنند هشدار می‌دهیم که اگر جلوی این کارها را نگیرند با آنها به گونه دیگری برخورد می‌کنیم.
کد خبر: ۸۷۵۴۸۲۵
|
۰۹ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۵

به گزارش خبرگزرای بسیج از یزد؛ آیت الله محمدرضا ناصری در خطبه های این هفته نمازجمعه یزد با اشاره به اینکه امر به معروف و نهی از منکر هم در قرآن کریم و هم در روایات و احادیث توسط ائمه اطهار (ع) مورد تاکید بسیار قرار گرفته و یکی از مهمترین اهداف قیام عاشورا نیز اجرای امر به معروف و نهی از منکر بود، اظهار داشت: اما لازم است شرایط اجرای این فریضه مدنظر قرار گیرد تا برداشت های منفی نسبت به آن انجام نشود.

وی، بی تفاوتی نسبت به اقدامات اطرافیان را خیانتی بزرگ به جامعه دانست و بیان کرد: باید در برابر زشتی ها واکنش نشان داد و جامعه را به نیکی ها فرا خواند و تلاش کنیم تا یکدیگر را به زیور نیکی آراسته کنیم.

ناصری با تاکید بر لزوم آشنایی با شرایط امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی تصریح کرد: شایسته است همه مردم نسبت به این دو فریضه آگاهی پیدا کرده و احکام و شرایط آن را بدانند و نسبت به آن مطالعه داشته باشند تا بتوانند این دو فریضه را به شکلی اثرگذار در جامعه اجرایی کنند.

امام جمعه یزد خاطرنشان کرد: این دو فریضه مهم ابتدا باید از خانواده ها آغاز شود تا در جامعه تسری پیدا کند به نحوی که خانواده ها باید نسبت به رفتار و کردار فرزند خود آگاه باشند و نسبت به هدایت و امر به معروف و نهی از منکر آنها اقدام کنند.

وی افزود: خانواده ای که از روابط نامشروع فرزند خود مطلع است و واکنشی نسبت به آن ندارد یا خانواده ای که نسبت به بدحجابی فرزندان خود بی تفاوت است و تذکری نمی دهد یا حتی در مواردی فرزندان خود را دعوت به بی حجابی می کنند، در حق فرزندان خود خیانت می کنند.

ناصری بیان کرد: این خانواده ها فرزندان خود را به جای اینکه به سمت عاقبت به خیری هدایت کنند، آنها را عاقبت به شر می کنند و این امر هم برای خانواده و هم برای اجتماع تبعات سنگینی به دنبال دارد بنابراین لازم است که امر به معروف و نهی از منکر با اصول و شرایط خاص خود ابتدا از خانواده ها آغاز شود.

وی ادامه داد: متاسفانه امروز شرایط امر به معروف و نهی از منکر در جامعه ما متفاوت از آنچه که باید باشد شده به نحوی که حتی افرادی که نهی از منکر می کنند، زیر سئوال می روند و هجمه هایی نیز علیه آنها صورت می گیرد و سیل انتقادات به سمت آنها روانه می شود.

ناصری استکبارستیزی امام حسین(ع) را نمونه بارز نهی از منکر دانست و گفت: دیگران اگر بخواهند ما را ذلیل کنند، منابع، معادن، نفت و سرمایه ما را ببرند که بتوانند به ما سلطه پیدا کنند، بزرگترین ذلت برای مومن و منکر بزرگی در جامعه است.

نماینده ولی فقیه در استان یزد بی‌تفاوتی به این موضوع را بدترین حالت در بین مسلمانان دانست و گفت: این حالت حالتی است که امام حسین(ع) با آن مبارزه فرمودند اما برخی قصد دارند این روحیه که یک روحیه ضد انقلابی است را در جامعه گسترش دهند.

وی تاکید کرد: باید مرام امام حسین(ع) در استکبار ستیزی، احیای امر به معروف و نهی از منکر، توجه به نماز و دیگر خوبیها در جامعه بماند و این شعار اصلی شیعه است.

امام جمعه یزد افزود: بقای آرمانهای امام حسین(ع) به همین مجالس عزایی است که در طول سال و به ویژه محرم و صفر برگزار می‌شود، مجالسی که بیشتر آن به نصحیت و موعظه‌گری سپری می‌شود.

ناصری عنوان کرد: این مجالس امام حسین(ع) است که اسلام و شیعه و مکتب اهل بیت(ع) را زنده نگاه داشته است، امروزه خیلی‌ها هستند که می‌خواهند با مجالس عزای امام حسین(ع) مبارزه کنند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد با اشاره به اینکه برخی مراسم‌های سخنرانی برای مبارزه با مکتب امام حسین(ع) در یزد برگزار شده است، گفت: مردم یزد که بهترین رتبه کنکور در 23 سال گذشته را دارند، رتبه اول پرداخت مالیات و زکات و موارد مختلف را دارند و در مباحث دینی و حلال و حرام توجه ویژه‌ای دارند را چگونه می‌توان افسرده دانست؟

وی افسرده دانستن مردم یزد به دلیل حضور در روضه‌های امام حسین(ع) را بزرگترین توهین به این مردم دانست و گفت: مردم یزد در ماه‌های مختلف از جمله ماه محرم چندین هزار خانواده را اطعام می‌دهند، چنین مردمی افسرده نیستند.

جلوی اهانت به مکتب امام حسین(ع) در یزد گرفته نشود برخورد جدی می‌کنیم

امام جمعه یزد تاکید کرد: به افرادی که برای مخالفت با مکتب امام حسین(ع) و برای برگزاری کنسرتها در یزد تلاش و سخنرانی می‌کنند هشدار می‌دهیم که اگر جلوی این کارها را نگیرند با آنها به گونه دیگری برخورد می‌کنیم.

ناصری یکی دیگر از موضوعات مهم در رابطه با ایام محرم را توجه هیئت‌های مذهبی برای جلوگیری از ورود انحراف به عزاداریها دانست و گفت: نباید اجازه دهیم برخی افراد اقدام به خدشه وارد کردن به آبروی عزای امام حسین(ع) به وسیله اشعار نادرست کنند.

وی با اشاره به در پیش بودن ماه محرم الحرام، عنوان کرد: اساس و پایه حرکت امام حسین(ع) بر امر به معروف و نهی از منکر استوار است و ما باید این سنت و فریضه الهی را در جامعه احیا کرده و آن را در زندگی خود وارد کنیم.

آیت‌الله محمدرضا ناصری با اشاره به نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی اظهار داشت: انتخابات همواره از مسائل مهم کشور و نظام بوده و باید برای آن تدبیر، برنامه‌ریزی و دوراندیشی شود.

نماینده ولی فقیه در استان یزد افزود: این که مقام معظم رهبری به شخصی می‌فرمایند که مصلحت نمی‌بینم در انتخابات شرکت کنید و این برای شما و کشور مفید و مصلحت نیست، نمونه آینده‌نگری و دید وسیع و آینده‌نگری ایشان است.

وی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب بیش از هر فرد دیگری نسبت به این موضوع دغدغه دارند، عنوان کرد: اینکه ایشان تاکیداتی در مورد حضور یا عدم حضور برخی افراد در انتخابات دارند یا اینکه مدام سفارش به حفظ وحدت میان گروه‌های مختلف و مردم می‌کنند، نشان از دوراندیشی ایشان است.

امام جمعه یزد عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب دسیسه‌ها و توطئه‌های دشمن را می‌شناسند و از هم‌اکنون دوراندیشی‌های لازم را انجام می‌دهند و سفارش‌های لازم را به افراد و گروه‌های مختلف می‌کنند و همگان باید در این زمینه دقت‌نظر داشته باشند.

آیت الله ناصری گفت: مقام معظم رهبری در امور مختلف به حدی دقیق و ظریف نگاه و هدایتگری می‌کنند که امنیت این کشور در منطقه پر از بحران به بهترین نحو ممکن ایجاد شده است.

وی با تاکید بر اینکه حفظ وحدت و زمینه را برای دخالت دشمن فراهم نکردن سفارش همیشگی ایشان است، گفت: این دوراندیشی رهبر معظم انقلاب تمام دسایس دشمنان را به هم ریخت و الان آنها از این موضوع به سختی ناراحت هستند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار