امام جمعه موقت هرات؛

محرم فرصتی برای ترویج امر به معروف و نهی از منکر است/ لزوم دقت در سلامت غذایی عزاداران حسینی

امام جمعه موقت هرات با اشاره به فرارسیدن ایام محرم الحرام و سوگواری سیدالشهدا(ع( اظهار داشت: ماه محرم فرصتی مناسب برای ترویج فریضه امر به معروف و نهی از منکر می باشد.
کد خبر: ۸۷۵۴۸۲۴
|
۰۹ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از خاتم؛خطیب نماز جمعه هرات در خطبه های خود نمازگزاران را به رعایت تقوا الهی سفارش کرد.

حجت الاسلام غلامرضا محمودی امام جمعه موقت هرات با اشاره به فرارسیدن ایام محرم الحرام و سوگواری سیدالشهدا(ع(اظهار داشت: ماه محرم فرصتی مغتنم برای ترویج فریضه حسنه امر به معروف و نهی از منکر می باشد.

امام جمعه موقت هرات افزود: هدف اصلی ماه محرم این است که ابعاد حادثه عاشورا خوب بیان و با بازگو کردن عبرت های عاشورا برای جوانان درصدد ساختن جامعه ای مطلوب و اسلامی باشیم.

خطیب نماز جمعه هرات عدم حق مداری جامعه اسلامی،خیانت خواص،کم رنگ شدن معارف دین و اعتماد نداشتن به ولایت را مهمترین علل بروز حادثه عاشورا بیان کرد.

وی یکی از علل تعویق افتادن ظهور امام زمان (عج) را خیانت خواص معرفی و خاطر نشان کرد: خواص هیچ گاه در طول تاریخ به رسالت خود عمل نکردند.

امام جمعه موقت هرات با انتقاد از اینکه چرا در کشور اسلامی سازمان امر به معروف و نهی ازمنکر وجود ندارد گفت: بعد از سه دهه از پیروزی انقلاب اسلامی هنوز برای احیای معارف دین کار خاصی در جمهوری اسلامی ایران شکل نگرفته است.

وی افزود: تا این سازمان تشکیل نشود نمیتوان انتظار آموزش،دانشگاه ،بازار و حتی بانک داری اسلامی را داشت .

حجت الاسلام محمودی در خطبه دوم به ذکر مناسبت های هفته جاری پرداخت.

خطیب نماز جمعه هرات اظهار داشت: بنا به درخواست سازمان عتبات و عالیات استان یزد از مردم شهید پرور خاتم برای مشارکت در ساخت حرمین شریفین و کمک به زائرین اربعین حسینی،از مردم خاتم خواستاریم در این راستا قدم بردارند.

وی افزود: حضور مردم در اربعین حسینی (ع) می‌تواند اسلام واقعی را به جهانیان معرفی کند.

امام جمعه موقت با تبریک هفته نیروی انتظامی از پرسنل این ارگان خواست که در ایام محرم امنیت غذایی عزاداران حسینی را تضمین کنند.

حجت الاسلام محمودی در پایان ضمن اشاره به اقتصاد مقاومتی مد نظر رهبری خاطر نشان کرد: از همه مسئولین انتظار این است که به این مسئله توجه بیتشری داشته باشند و با حفظ تدابیری مناسب اقتصاد کشور را به خود باوری برسانند.

ارسال نظرات