همایش سالمندان در پارک لاله برگزار شد

خبرگزاری بسیج: همایش ورزش صبحگاهی با حضور جمعی از سالمندان، پرسنل و مسئولان آسایشگاه خیریه کهریزک، صبح امروز در پارک لاله برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۵۴۸۲۰
|
۰۹ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۳

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ خانم دکتر حمیده پورفهیم معاون توانبخشی موسسه خیریه کهریزک در این همایش با تاکید بر اینکه سالمندان باید ورزش کنند تا مفاصل آنها خشک نشود، خاطر نشان کرد: سالمندان هر چند از لحاظ جسمانی توانایی و قدرت بالای جوانی برای تحرک و ورزش را ندارند، اما ورزش های سبک در حد توانایی شان باعث می شود یک زندگی با نشاط و شاداب داشته باشند.

وی افزود: سالمندان نباید فکر کنند که به خط آخر رسیده اند و با ورزش کردن باید توانایی و نشاط خود را بازیابند و ما آموزش می دهیم از باقی مانده توانایی خود استفاده کنند درست زندگی کنند و عمر با عزت و سالم داشته باشند.

پورفهیم اظهار داشت: ورزش باعث ترشح هرمون های داخلی مغز شده و باعث ایجاد نشاط و کم شدن افسردگی می شود. ورزش باعث می شود مفاصل سالمندان حرکت کند اما اگر مفاصل بی حرکت باشند خشکی مفاصل بیشتر می شود. با ورزش امید به زندگی زیاد می شود و روزها به بطالت نمی گذرد.

  محسن پزشکی مدیر روابط عمومی موسسه خیریه کهریزک، نیز اظهار داشت: تکریم سالمندان و احترام به مقام بلند این عزیزان همواره در دستور کار مسئولین و دست اندرکاران مجموعه خیریه کهریزک است، در همین راستا هر ساله به مناسبت روز جهانی سالمند برنامه های ویژه ای در آسایشگاه خیریه کهریزک برگزار می شود.

 

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار