خبرهای داغ:
فرمانده انتظامی استان اصفهان:

اعتمادسازی مهم‌ترین راهبرد نیروی انتظامی است

فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: پلیس با درک شرایط موجود، اعتمادسازی را مهم‌ترین راهبرد می‌داند و با تلفیق سرمایه‌های انسانی و پشتیبانی لازم از اجرای وظایف محوله به منظور کاهش آسیب‌ها و جرائم اجتماعی تلاش می‌کند تا زمینه مشارکت جامعه در تأمین نظم و امنیت را افزایش دهد.
کد خبر: ۸۷۵۴۸۰۴
|
۰۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج، سردار عبدالرضا آقاخانی ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه اصفهان با اشاره به شعار امسال این هفته نیروی انتظامی با عنوان همه با هم برای امنیت و آرامش اظهار داشت: یکی از محورهای مهم در بحث توسعه کشور امنیت اجتماعی است و این سرمایه از مؤلفه‌های اساسی توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: پلیس با درک شرایط موجود، اعتمادسازی را مهم‌ترین راهبرد می‌داند و با تلفیق سرمایه‌های انسانی و پشتیبانی لازم از اجرای وظایف محوله به منظور کاهش آسیب‌ها و جرائم اجتماعی تلاش می‌کند تا زمینه مشارکت جامعه در تأمین نظم و امنیت را افزایش دهد.

فرمانده انتظامی استان اصفهان اضافه کرد: به جهت موقعیت جغرافیایی کشورمان بی‌شک عنایات خداوند متعال، رهنمودهای مقام معظم رهبری و مشارکت عمومی مردم، امنیت جایگاه ویژه‌تری پیدا کرده و ان‌شا‌الله همچنان پابرجا باشد.

آقاخانی با بیان اینکه نیروی انتظامی در سال 95، 6 اقدام را در اولویت برنامه‌های خود قرار داده است، تصریح کرد: در بحث مبارزه با قاچاق کالا و ارز نسبت به سال گذشته 3 درصد افزایش در تعداد پرونده‌ها را داشته‌ایم.

وی ادامه داد: در بحث مبارزه با مواد مخدر و قاچاقچیان مواد مخدر نیز تاکنون نزدیک به 34 تن انواع مواد مخدر را کشف و ضبط کرده‌ایم که در این زمینه تعداد 353 نفر قاچاقچی دستگیر شده‌اند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان، مبارزه و پیشگیری از سرقت به‌ ویژه سرقت‌های خشن را سومین اقدام ویژه نیروی انتظامی در سال 95 عنوان کرد و توضیح داد: تاکنون 120 باند مجرمانه در استان منهدم شده‌اند، ضمن اینکه کشف مجموع جرائم خشن 22.2 درصد رشد داشته است.

آقاخانی، مأموریت چهارم نیروی انتظامی را ارتقای امنیت اخلاقی و اجتماعی عنوان کرد و افزود: کنترل و نظارت تالارها و باغ تالارها یکی از اقدامات در این زمینه بوده است که در همین زمینه تعداد 150 تالار و باغ تالار پلمب شده است.

وی با بیان اینکه برخورد با اراذل و اوباش در سال 95، 23 درصد افزایش داشته است تصریح کرد: در بحث جمع‌آوری محصولات ضد فرهنگی و جمع‌آوری و برخورد با قاچاق سلاح نیز در سال جاری به ترتیب افزایش 18 و 43 درصدی را داشته‌ایم.

فرمانده انتظامی استان اصفهان، کاهش تصادفات را پنجمین مأموریت پلیس در سال جاری عنوان کرد و بیان داشت: در همین راستا در تصادفات منجر به فوت درون‌شهری 4 درصد و تصادفات منجر به فوت برون‌شهری 10 درصد کاهش را تجربه کرده‌ایم.

آقاخانی با بیان اینکه ششمین مأموریت پلیس در سال جاری ارتقا تربیت و آموزش بوده است خاطرنشان کرد: در این راستا اقدامات متنوعی از جمله برگزاری 164 دوره تخصص کوتاه‌مدت و 13 دوره توانمندسازی کارکنان از جمله این اقدامات بوده است.

وی در پایان تبیین کرد: تمام این موفقیت‌ها مرهون عنایات خداوند متعال، رهنمودهای مقام معظم رهبری، عنایات شهدا و نقش‌آفرینی ایثارگران، همکاری مردم خوب و ولایتمدار استان، همدلی مسؤولان، رهنمودهای مراجع عظام، احساس مسئولیت همکاران در کلیه سطوح و هدایت‌های مدبرانه هیئت‌مدیره ناجا به خصوص فرمانده محترم ناجا بوده است.

ارسال نظرات