سفیر سابق ایران در لیبی گفت: امروز دیگر استکبار جهانی می داند که جنگ با ایران اقدامی احمقانه است و دستاوردی برایش حاصل نمی شود.
کد خبر: ۸۷۵۴۷۹۶
|
۰۹ مهر ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ حسین اکبری سفیر سابق ایران در لیبی در جمع پیشکسوتان دفاع مقدس کلانشهر اراک که در کانون بسیج این شهرستان برگزار شد، برخی وقایع تاریخ را نقطه عطفی دانست و گفت: برخی از وقایع تاریخ نقطه عطفی هستند که هر میزان به آن پرداخته شود کم است.

وی افزود: دفاع مقدس هم نقطه عطف تاریخ ایران است که هر قدر به آن بپردازیم باز هم جای دارد؛ دفاع مقدس تاثیری در سطح جهانی گذاشت و با برهم زدن معادلات و دکترین نظامی نقطه عطفی در تاریخ کشور شد.

سفیر سابق ایران در لیبی تصریح کرد: هر کشوری براساس تهدیدات یا نگاه بیرونی خود تئوری دکترین نظامی خود را تدوین می کند.

وی با اشاره به آثار دفاع مقدس گفت: اتکاء به قدرت ایمان بدون تکیه بر تجهیزات و امکانات نظامی برای تغییر جنگ یکی از این آثار است که اگر ایمان و اعتقاد باشد می توان نتیجه جنگ را تغییر داد.

اکبری تصریح کرد: تاثیر دیگر دوران دفاع مقدس این بود که بسیاری از ارزش‌های اسلامی و اعتقادی را زنده و به روز کرد.

سفیر سابق ایران در لیبی با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس باعث برهم زدن معادلات جهانی شد؛ دشمن هم دریافت که نمی تواند با انقلاب اسلامی مقابله کند در نتیجه در سال 63 در تل آویو خطر افکار و اندیشه اسلامی را گوشزد کرد و دانشگاه هاروارد را مامور کرد تا به بررسی و ارائه راهکارهایی برای تضعیف افکار اسلامی بپردازد.

جنگ یک نعمت است

اکبری تصریح کرد: به واسطه دفاع مقدس جمهوری اسلامی ایران به دنیا فهماند یک کشور نوپا اگر بر روی اصول خود بایستد ممکن است جنگ برایش یک نعمت شود.

وی یادآور شد: معنویت و اعتقادات ملت ایران باعث بقای نظام اسلامی می شود و دشمن نیز از این مسئله غافل بود که ملت ایران به پشتوانه همین ایمان توانستند "ما می توانیم" را معنا بخشند.

سفیر سابق ایران در لیبی تصریح کرد: امروز پیام انقلاب اسلامی مرزها را درنوردیده و به دیگر کشورهای جهان نیز رسوخ پیدا کرده است؛ آمریکا در تمام طول تاریخش در تمام جنگ هایی که داشت تنها از عراق خارج شد چرا به رغم تمام امکانات و تلفات انسانی مجبور به این امر شدند؟ چه چیز باعث د عراق از چارچوب معادلات آن ها خارج شود؟

ایجاد داعش برای متزلزل ساختن جبهه مقاومت است

اکبری با اشاره به اینکه تمام اقدامات استکبار در منطقه برای تضعیف انقلاب اسلامی است، گفت: همه اقداماتی که تاکنون در منطقه انجام داده اند برای این بود که ما را محدود کنند چراکه معتقدند اگر ایران را مهار کنند غرب آسیا را مهار کرده اند و زمانی که غرب آسیا را مهار کنند دنیا را مهار کرده اند.

وی یادآور شد که آمریکا نمی تواند به ما امر و نهی کند و گفت: امروز دیگر استکبار جهانی می داند که جنگ با ایران اقدامی احمقانه است و دستاوردی برایش حاصل نمی شود؛ برای اینکه به اهدافشان هم برسند روش خود را تغییر داده اند و برای حضور در جهان اسلام افرادی مثل داعش و گروه های تکفیری را تربیت می کنند و وارد میدان جنگ لیبی و سوریه می کنند.

سفیر سابق ایران در لیبی داعش را به مانند سپاه یزید دانست و گفت: استکبار داعش را تربیت کرد تا جبهه مقاومت را متزلزل کند تا در نهایت به هدف خود که دست اندازی به ایران است برسد.

اکبری با تاکید بر اینکه هر چیزی در داخل باعث شود کشور ما دوقطبی شود و ایجاد تزلزل کند برای ما هزینه به همراه خواهد داشت؛ مشی رهبری صحیح است چراکه رمز موفقیت ما در دنیای پیچیده از طریق رهبری است که به منبع لایزال الهی وصل شده‌ایم.

وی افزود: ملت ایران دنیا را بدون سلاح هسته ای بر هم ریخته است؛ امروز در جریان مقابله با تروریسم، ایران پیروز میدان است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات