رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی ارومیه گفت: متاسفانه فرهنگ بیمه محصولات کشاورزی در استان آذربایجان‌غربی به طور کامل از میان رفته است.
کد خبر: ۸۷۵۴۷۸۵
|
۰۹ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۸
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، بهنام سیدتاجدینی در جلسه مشترک اعضای کمیسیون کشاورزی آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی با مدیران جهاد کشاورزی و تشکل‌های بخش کشاورزی آذربایجان‌غربی اظهار داشت: توسعه یافتگی کشور در تمامی زمینه‌ها، برخورداری از دانش پیشرفته، توانایی در تولید علم و فناوری، برخورداری از امنیت غذایی و بهره مندی از محیط زیست سالم مطلوب از جمله افق چشم انداز 1404 است.

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی ارومیه تصریح کرد: برای رسیدن به این اهداف باید در راستای اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل، توجه خاصی به بخش کشاورزی داشت.

سیدتاجدینی گفت: بی‌شک با توجه به شعار توسعه کشاورزی که پایداری هر کشوری محسوب می‌شود، تا زمانی که این شعار به واقعیت تبدیل نشود با مشکلات بسیاری گریبان‌گیر می‌شویم.

وی با اشاره به مشکلات پیش‌رو بیان کرد: از جمله مشکلات این حوزه می‌توان به عدم امنیت تولید بخش کشاورزی یعنی نبود قیمت کف خرید تضمینی برای کشاورزان اشاره کرد چون سبب شده که کشاورزان در بخش کشاورزی، قدرت خود را را از دست دهند.

به گفته سیدتاجدینی، متاسفانه عدم پرداخت بیمه محصولات کشاورزی سبب بدبین شدن کشاورزان به این مقوله مهم شده و فرهنگ بیمه محصولات کشاورزی در استان آذربایجان غربی به طور کامل از میان رفته است.

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی ارومیه ارائه افزود: از سوی دیگر بخش نامه‌ها و قوانین ابلاغی در بحث صادرات و امور مالیاتی در کشاورزی، این صنعت را زمین‌گیر کرده و علاوه بر آن، پایین آوردن هزینه تمام شده تولیدات محصولات کشاورزی یکی از گام‌های مهم در این صنعت بوده و در نهایت بازنگری در قانون بهره وری آب می تواند راهگشای نجات این بخش مظلوم باشد.

ارسال نظرات