خبرهای داغ:
امام جمعه ارومیه:

سلب آرامش مردم توسط هیئات مذهبی حرام است/سرای سالمندی، زیبنده جامعه اسلامی نیست

امام جمعه ارومیه گفت: زمان برگزاری هیئت های عزاداری طوری نباشد که سببسلب اسایش مردم شود، چراکه اینکار حرام است.
کد خبر: ۸۷۵۴۷۸۲
|
۰۹ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۷
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، حجت الاسلام سید مهدی قریشی در خطبه های این هفته نماز جمعه ارومیه با اشاره فرا رسیدن هفته سالمند اظهار داشت: در یک جامعه اسلامی پسندیده نیست که مسلمان پدر و مادر خود را زمانی که به مرحله پیری رسیدند به خانه سالمندان بفرستد.

وی با بیان اینکه هر کس بخواهد در دنیا و آخرت سعادتمند باشد باید به پدر و مادر خود نیکی کند، گفت: متاسفانه در دیدار اخیری که از خانه های سالمندان شهر داشتیم مشاهده کردیم اغلب فرزندان با وجود اینکه توانایی نگهداری از پدر و مادر خود را دارند اما این وظیفه را به خانه سالمندان سپرده اند‌.

امام جمعه ارومیه به فرارسیدن هفته نیروی انتظامی اشاره کرد و افزود: نیروهای نظامی و انتظامی که در کشورمان فعالیت می کنند افرادی هستند که تنها در صدد جلب رضایت خدا و رضایت مردم تلاش می کنند.

قریشی با نگاهی به ماموریت ها و وظایف نیروی انتظامی، وسعت ماموریت این مجموعه را بسیار وسیع دانست و گفت: مقام معظم رهبری چند مطالبه نیز از مجموعه انتظامی دارند که از جمله انها اقتدار و عزت مند بودن این مجموعه می باشد.

وی تصریح کرد: دفاع از ارزش های اسلامی از دیگر مطالبات رهبر معظم انقلاب از نیروهای نظامی و انتظامی است که در این بین مردم نیز باید در کنار نیروی انتظامی قرار داشته و برای حفظ امنیت و شئونات اسلامی در جامعه تلاش کنند.

امام جمعه ارومیه به شروع طرح آمارگیری نفوس و مسکن اشاره کرد و افزود: لازم است مردم در این زمینه نیز همکاری لازم را داشته باشند تا مدیران بتوانند بر اساس این آمارها برنامه ریزی برای رفع مشکلات داشته باشند.

قریشی به فرارسیدن ایام محرم و سوگواری سید و سالار شهیدان اشاره و اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که هیئت های مذهبی بایستی در این ایام توجه داشته باشند این است که تنها به عزاداری اکتفا ننمایند و با دعوت از علما و سخنرانان در راستای تبلیغ احکام و شریعت دین تلاش نمایند و مداحان نیز توجه داشته باشند که در مداحی های خود مباحث انقلابی را نیز بیان کنند.

وی با تاکید بر رعایت زمان بندی برگزاری مراسمات هیئت های عزاداری، تصریح کرد: زمان برگزاری هیئت ها طوری نباشد که باعث سلب اسایش مردم شود، چراکه اینکار حرام است و از سوی دیگر هیئت های عزاداری از راه بندان و ایجاد مشکل برای عبور و مرور مردم خودداری کنند.

امام جمعه ارومیه به مومنان توصیه کرد حرمت ماه محرم را نگه داشته و طوری رفتار کنند که در شان مراسم عزاداری امام حسین(ع) باشد.

قریشی اظهار داشت: متاسفانه آذربایجان غربی در خصوص ستاد بازسازی عتبات عملکرد مطلوبی ندارد و این پسندیده نیست که این استان ولایی به این مقوله توجه کمتری داشته باشد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار