آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری:

امام خامنه ای پیشوای کربلای امروز ما است

بوشهر-آیت الله حسینی بوشهری گفت: عاشورا در استمرار است و امام خامنه ای پیشوای کربلای امروز ما است.
کد خبر: ۸۷۵۴۷۲۶
|
۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۰۱:۲۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از شهرستان  کنگان، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در پنجمین همایش تجلیل از پیرغلامان که در حسینیه عاشقان ثارلله سپاه کنگان برگزار شد با اشاره به استمرار قیام عاشورا گفت: هشت سال دفاع مقدس کربلای دیگری بود که اتفاق افتاد و عاشورا استمرار دارد و امام خامنه ای پیشوای کربلای امروز ما است.
وی افزود: حادثه عاشورا از مهمترین حوادث تاریخ بشریت است حادثه ای که حقیقتا نقش آفرین و تاثیرگذار و الهام بخش در سرنوشت آینده بشریت است وحادثه عاشورا که هرساله آنرا بازخوانی می کنیم نقش کلیدی در جامعه ما دارد.
عضو مجلس خبرگان رهبری با ذکر این مطلب که فلسفه قیام امام حسین(ع) نجات مردم از تاریکی بود تصریح کرد: در طول تاریخ حتی زمانی که دست عزاداران بدلیل عزاداری قطع می کردندتا کنون ، به عنوان چراغ راه ما و عزاداری یعنی مبارزه علیه ستمگران از گذشته تا امروز است.
وی با تجلیل از زحمات خادمان حسینی عنوان کرد: از زمان متوکل ها گرفته تا زمان رضاشاه و در طول تاریخ سرنیزه ها علیه شما بوده است و ملتی که با شور و شعور عزاداری می کند قیام امام حسین(ع) را امتداد می بخشد و ما نمی گذاریم که حادثه کربلا به دست فراموشی سپرده شود.
آیت الله حسینی بوشهری یکی از رموز ماندگاری عاشورا ،عزاداری حسینی دانست و خطاب به مداحان و روضه خوانان افزود: روضه خوانان مقام حضرت ابا عبدالله(ع)،مقام حضرت زینب(س) و حضرت سجاد (ع) را نباید سبک وسست جلوه دهند،حضرت زینب (س) همان کسی است که جسد مبارک ابا عبدالله(ع) را رو به آسمان می گیرد و می گوید خداوندا این قربانی را از ما قبول بفرما.زینب (س) قهرمان عاشورا است.
معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در ادامه سه توصیه را در رابطه با عزاداری ها گوشزد کرد: مداحان همان طور که بر عترت و اهلبیت تکیه دارند بر قرآن نیر در عزاداریها توجه کنند.همچنین باید بعد معرفتی و بصیرتی مجالس نیز بالا باشد باید ببینیم اهلبیت از ما چه خواسته اند و انتظارات آنها از ما چه بوده است و سوم اینکه سلیقه ها را وارد عزاداری ها نکنیم عده ای برای جاذبه بیشتر و اینکه هییت عزاداری شلوغ شود وسایلی و مواردی اضافه میکنند که با روح عاشورا سازگاری ندارد.نباید به هر قیمتی مخاطب جذب کنیم و در پناه شعار پرفروغ عاشورا باید روشنگری کرد.
وی در پایان با تاکید بر کسب معارف پیرامون حماسه عاشورا گفت: عاشورا سه نکته کلیدی دارد اول شناخت ،معرفت و منطق عاشوراست آنزمان که حضرت زینب(س) بر منبر خطابه می خواند و با منطقش یزیدیان را محکوم می کند.عنصربعد قیام ابا عبدالله(س) حماسه است وعزت. آنگاه که امام در اوج مظلومیت است عزت مندانه می جنگد.و عنصر سوم عاطفه و احساس است وقتی امام سجاد (ع) روضه می خواند و قلوب مردم را منقلب می کند. 
سخنران دوم مراسم  دکتر سابیتی انگوی انزنججا از کشور کنگو بود.دکتر سابیتی ضمن برشمردن تاثیر پذیری مبارزین معاصر از قیام امام حسین(ع) افزود: قیام امام حسین (ع) الهام بخش ازادگان جهان در طول تاریخ بوده است.
وی با تاکید بر تاثیر انقلاب اسلامی ایران در جهان گفت: انقلاب اسلامی ایران که متاثر از قیام امام حسین(ع) بود موجب آشنا نمودن مردم جهان با اهلبیت بخصوص قیام ابا عبدالله الحسین در جهان می باشد.  
فرمانده سپاه کنگان، هدف از برگزاری همایش را،ایجاد شور و معرفت حسینی،بازخوانی اهداف قیام عاشورا و توجه به سنت های اصیل عزاداری در بین مردم استان دانست.
همچنین مداح اهلبیت حیدر بصیرت نیا به مرثیه خوانی پرداخت و همزمان پرچم گنبد آقا ابا عبدالله الحسین(ع) به اهتزاز درآمد و در ادامه شاعر حماسی هم استانی محمد جواد جعفری همت نیز در مدح امام حسین(ع) به شعر خوانی پرداخت.
لازم به ذکر است در پایان این مراسم معنوی به پنج نفر از پیرغلامان حسینی و همچنین ده نفر از مداحان اهلبیت (ع) کمک هزینه سفر به کربلای معلی اهدا شد.

{$


ارسال نظرات
آخرین اخبار