خبرهای داغ:
فعال دانشجویی دانشگاه صنعتی شاهرود

تنها راه حل کشور بازگشت به گفتمان انقلابی است

فیض اللهی در جمع نمازگزاران جمعه شهر رودیان گفت: در شرایط فعلی تنها راه حل کشور بازگشت به گفتمان انقلابی است. ضرورت اقتصاد مقاومتی با ویژگی درون زایی و برون گرایی مبتنی بر فرصت های داخلی است.
کد خبر: ۸۷۵۴۷۱۱
|
۰۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، علی فیض اللهی پیش از خطبه های نمازجمعه شهر رودیان شهرستان شاهرود در جمع نمازگزاران این شهر در سخنانی با گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل و شهدا در سخنانی با اشاره به سیاست های غلط برخی مسئولین در تصویب برخی قراردادهای مالی اظهار کرد: قراردادی همچون fata و قراردادهای نفتیipc نه تنها در راستای اقتصاد مقاومتی نیستبلکه کشور را بیشتر به سمت وابستگی سوق می دهد،چرا که در قراردادهای ipc نیز استقلال و منافع ملی ما نادیده گرفته شده است.

وی افزود: در مقابل نگاه وابسته به غرب و نتایج خفت بار آن، نگاه به داخل و تکیه به ظرفیت های درونی کشور و اعتماد به جوانان و نخبگان و مردم مطرح می شود.

فیض اللهی خاطر نشان کرد: از آنجا که در کشور ما ظرفیت های فراوان مادی و معنوی وجود دارد ، می توان با مدیریت صحیح آنها بر بسیاری از مشکلات اقتصادی فائق آمد.

وی تصریح کرد: ضرورت اقتصاد مقاومتی با ویژگی درون زایی و برون گرایی که مبتنی بر فرصت های داخلی است، از اینجا مشخص می شود،همانطور که مقام معظم رهبری تنها راه علاج مشکلات را اقتصاد مقاومتی و تقویت ساخت درونی کشور خواندند و بر اهمیت آن اشاره کردند.

فعال بسج دانشجویی دانشگاه صنعتی شاهرود با اشاره به سخنان رهبر انقلاب بیان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند( یکی از عناصر قدرت نرم جمهوری اسلامی ایران،بی اعتمادی مطلق به قدرت های سلطه گر است که امروز مظهر آن آمریکا است،متاسفانه برخی ها حاضر نیستند این بی اعتمادی را قبول کنند و اگر چه به زبان می گویندآمریکا دشمن است اما احساس واقعی بی اعتمادی به آمریکا در آنها وجود ندارد؛ هنگامی که در انسان احساس دشمنی و بی اعتمادی واقعی به طرف مقابل وجود داشته باشد، در مذاکرات و دیدارها،الزامات آن را رعایت می کند و به گفته های طرف مقابل مطلقاً اعتماد نخواهد کرد.)

وی اضافه کرد: به نظر می رسد در شرایط فعلی تنها راه حل کشور بازگشت به گفتمان انقلابی است، اگر به گذشته بنگریم در سال 1367 نیز امام خمینی(ره) در تقسیم بندی مشابه با آنچه امروز رهبر انقلاب می فرمایند،جریانات وقت را به دو دسته اسلام ناب محمدی(ص) و اسلام آمریکایی تقسیم نمودند.

فیض اللهی ادامه داد: در آن سالها نیز امام(ره) دغدغه شان این بود که جریان نفاق بتواند درون پوسته اسلام خود را باز تولید کند ،متاسفانه امروز این جریان نفاق با مهارت بیشتر،علمی تر،بعضاً با زبان مردمی و چراغ خاموش سعی بر انجام این کار دارد و برای اثبات این قضیه نیاز به اخبار محرمانه نیست بلکه با کمی دقت در شواهد ظاهری موجود می توان این قضیه را درک کرد.

وی عنوان کرد: اگر سال 67 و عملکرد امام (ره) در مقابل اسلام آمریکایی را بازخوانی کنیم،متوجه خواهیم شد این جریان امروز همچنان با همان ویژگی هایی که امام (ره) می فرمودند در حال فعالیت است، یعنی همان محافظه کاری،نفاق،غیرانقلابی و لیبرال مسلک.

فعال دانشجویی دانشگاه صنعتی شاهرود اظهار کرد: این گروه امروزه از اسلام،انقلاب اسلامی،امام و اهداف امام(ره) یک بازخوانی جدید دارند، این افراد در دهه چهارم انقلاب به نحوی اسلام را باز تعریف می کنند که با اسلام نابی که امام (ره) تبیین نمودند بسیار متفاوت است، علاوه بر این بدیل های انقلابی را نیز تولید و جایگزین می نمایند که مثال این ادعا اسلام عرفانی است که در جامعه ما تولید شده است یا اسلام سکولاری که در حوزه های مختلف، بسیار بسط داده شده و جلو آمده است.

وی با تاکید بر اینکه اسلام انقلابی در مقابل اینهاست گفت: تهاجم فرهنگی که رهبر انقلاب در دهه 70 بیان داشتند امروز برآیندش با بسیاری از جریان های دیگر به یک گفتمان عظیمی در مقابل جریان انقلاب اسلامی تبدیل شده است که رهبری از آن به جریان غیر انقلابی یاد می کنند.

فیض اللهی افزود: جریانات جهان اسلام نیز امروز در بسیاری از نقاط به نفع گفتمان انقلاب اسلامی است اما متاسفانه گاهی برخی نمی گذارند ما این جریانات را خوب ببینیم، ظرفیت های بسیاری در جهان اسلام امثال شیخ زکزاکی ها و تحلات در یمن وجود دارد که ما می توانیم از آن استفاده کنیم ولی بسیاری از ما حتی از شناخت آن هم غافلیم.

وی گفت: امروز جهان اسلام از ما مطالبه دارد تا تفکر انقلاب اسلامی و گفتمان انقلابی را ترویج دهد اما ما چه داریم که به آنها ارائه نماییم؟ باید هوشیار باشیم و بدانیم که در اطراف ما چه خبر است و باید چگونه با این تهدیدات برخورد کنیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها