خبرهای داغ:
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود

امروز مسئله ای که اولویت فعلی کشور محسوب می شود اقتصاد و معیشت است

یزدانی پیش از خطبه های نمازجمعه شاهرود گفت: امروز مسئله ای که اولویت فعلی کشور محسوب می شود اقتصاد و معیشت است،متاسفانه مشکلات زیادی در این حوزه تحت تاثیر عوامل مختلفی ایجاد شده است، از معیشت نابسامان مردم گرفته تا تورم و بیکاری و رکود و مشکل مسکن.
کد خبر: ۸۷۵۴۷۰۹
|
۰۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، زهیر یزدانی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود پیش از خطبه های نمازجمعه این هفته شاهرود در سخنانی با گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل و شهدا اظهار کرد: بیش از 37 سال از انقلاب اسلامی ایران می گذرد و ما در این مدت شاهد پیشرفت های چشمگیری در بسیاری از عرصه ها بوده ایم اما در این میان اقتصاد و معیشت نقطه ضعفی بوده که دشمنان ما از ابتدای انقلاب از طریق عوامل نفوذی خود همواره از آن نقطه به ما ضربه زدند.

وی افزود: از طرفی یکی از آرمان های این انقلاب دفاع از مستضعفین بود و در اندیشه های امام راحل مستضعفین از چنان جایگاهی برخودار هستند که ولی نعمتان این انقلاب خوانده می شوند.

یزدانی خاطر نشان کرد: امروز مسئله ای که اولویت فعلی کشور محسوب می شود اقتصاد و معیشت است،متاسفانه مشکلات زیادی در این حوزه تحت تاثیر عوامل مختلفی ایجاد شده است، از معیشت نابسامان مردم گرفته تا تورم و بیکاری و رکود و مشکل مسکن.

وی تصریح کرد: در شرایطی که بسیاری از افراد از تامین مخارج حداقلی خود و خانواده شان عاجزند و کارگرانی که در درآمدشان زیر خط فقر است و حتشیه نشین ها و جوانان بیکار و همچنین کارگرانی که به دلیل تعطیلی کارخانه ها کارشان را از دست داده اند، عده ای فرصت طلب سودجو با استفاده از موقعیت و سمت هایی که در اختیار آنهاست به بیت المال مسلمین دست درازی کرده و به آرمان های انقلاب اسلامی خیانت می کنند و به جای اینکه به سزای اعمالشان برسند،متاسفانه سرمایه نظام خطاب می شوند!؟

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود بیان کرد: یاد خمینی کبیر بخیر که فرمود(آن روزی که مسئولین خوی کاخ نشینی پیدا کنند خدای نخواسته و از این خوی ارزنده کوخ نشینی بیرون روند،آن روز است که ما برای این کشور باید فاتحه بخوانیم).

وی تاکید کرد: امام ما همیشه بر حمایت از مظلومان و مستضعفین تاکید داشت و لازمه حمایت از این ولی نعمتان انقلاب را عدالت و مساوات می دانست، باید قوای مسئول به خصوص قوه محترم قضائیه به این قضیه اساسی بپردازد و بدون ترس و ملاحظه، مدیران مقصر را محاکمه کند.

یزدانی با اشاره به برجام گفت: با گذشت حدود یکسال از اجرایی شدن برجام با کمال تاسف، نه تنها تغییر محسوسی در معیشت مردم ایجاد نشده بلکه بسیاری از دستاوردهای هسته ای و علمی ما نقداً نابود شده است، این درحالی است که طرفی غربی به تعهدات خود عمل نکرده و حتی دست به تحریم های مجدد زده است و در صدد سنگ اندازی در مسیر قطار انقلاب است.

وی عنوان کرد: بنابر این در این مدت شاهد ناکارآمدی تفکر نگاه به بیرون با همان گفتمان غیر انقلابی هستیم،تفکری که جز وابستگی به بیگانه را تجویز نمی کند و جز خسارت و تحقیر و ضایع شدن منافع ملی دستاورد دیگری نداشته است.

این فعال دانشجویی ادامه داد: برجام یک خسارت بود(خسارت محض) اما تجربه خوبی بود برای شیفتگان غرب که بار دیگر بفهمند آمریکا قابل اعتماد نیست، متاسفانه بر خلاف انتظار مسئولان نه تنها از این تجربه عبرت نگرفتندکه به علت عدم گشایش های برجامی در صدد اند یک تعهد ننگین دیگر را به این ملت تحمیل کنند.

وی افزود: امروز اینها دچار خود تحریمی شدند و با fatf بسیاری از نهادها،موسسات،سازمان ها،بانک ها و شخصیت های حقیقی و حقوقی را تحریم داخلی می کنند، در حالی که برجام آمده بود تا تحریم ها را رفع کند و معیشت مردم را بهبود بخشد.

یزدانی در ادامه سخنان خود به بیان هنجارها و ناهنجاری های اجتمای و بیان کوتاهی مسئولین پیرامون امور دانشجویی پرداخت و اضافه کرد: مسئولین باید مدیریت اسلامی به روش ائمه را در پیش گرفته و به بیانات رهبری در حوزه اداره امور امروز کشور توجه کنند.

وی تصریح کرد: آیا مسئولان جوابگوی سوالات دانشجویان هستند؟ آیا شیوه زندگی کنونی مسئولین مطابق سخنان رهبری عظیم الشان انقلاب است؟ آیا پرده های کشیده شده از فساد در جامعه کنار گذاشت می شود؟

ارسال نظرات
پر بیننده ها