آیت‌الله رئیسی:

گره‌گشایی از مشکلات کشور ‌در دست آمریکایی‌ها و غربی‌ها نیست

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه ‌گره‌گشایی از مشکلات کشور ‌در دست آمریکایی‌ها و غربی‌ها نیست، گفت: امروز کارشناسان، جوانان و نیروهای برجسته کشور می‌توانند گره‌گشایی از مشکلات کشور کنند.
کد خبر: ۸۷۵۴۶۹۲
|
۰۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی صبح امروز در ‌مراسم قالیشویان مشهداردهال با بیان اینکه حضرت علی‌بن‌محمدباقر (ع) ‌شهید راه خدا و جان‌داده برای حاکمیت ارزش‌های الهی در ‌دفاع از حق و برای ابطال باطل است، اظهار داشت: ‌در آیات نورانی قرآن کریم آمده که ‌مردان و زنانی ‌برای حاکمیت حق، برای دفاع از انسان و کرامت انسان به پا خواسته اما در مقابل ‌چهره‌های خودخواه، خودبین، خودپرست و مستکبری که سخن حق، راه حق، مقصد حق بر‌نمی‌تابیدند و در مقابل حق صف‌آرایی می‌کردند.

وی با بیان اینکه ‌‌آنان می‌خواستند پیامبر نباشد حاکمیت دین در مدینةالنبی شکل نگیرد و جنگ‌های بسیاری برافروختند، افزود:دشمنان جنگ احزاب را به راه انداختند و مدینةالنبی را محاصره کردند و اراده الهی آن بود که مدینة‌النبی و حاکمیت دین پا بگیرد و جهانی را متأثر کند.

رئیسی با بیان اینکه ‌اراده الهی آن بود که حضرت ابراهیم (ع) بت‌شکن بماند ولی نمرودیان نابود شوند، تصریح کرد: ‌این جلوه دو اراده است در آیات نورانی قرآن. اراده الهی و اراده مستکبران و بدخواهان.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه آنچه قرآن کریم به ما نوید می‌دهد پیروزی حق و برتری و توفق ارادة‌الله است، ادامه داد: ‌کسانی که دل به خدا بدهند و برای حاکمیت حق تلاش کنند ‌بدانند پیروزی برایشان حتمی است.

وی در بخش دیگری از سخنان با بیان اینکه عاشورا روز تولد عاشورائیان است، ‌‌خاطرنشان کرد:دشمنان اصحاب امام حسین (ع) را شهید کردند، سرها را از بدن‌های مطهر جدا کردند، اسب‌ها را بر بدن‌های پاک تاختند ‌به تصور اینکه عاشورا و عاشورائیان تمام شد، اما عاشورا آغاز بود نه پایان و عاشورا تولد بود.

رئیسی با بیان اینکه حضرت علی‌بن‌ محمد باقر (ع) را مظلومانه ‌به شهادت رساندند، اضافه کرد: دشمنان تصورشان این بود که با شهادت این آقای مظلوم همه چیز ‌تمام شد، اما ‌غافل از اینکه اردهال یک هزار سال بعد از این شهادتش می‌خروشد و نماد حضور و دفاع از حق را با ارادت سفیر بزرگوار ولایت نشان می‌دهد. ‌

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه مشهد اردهال قلوب بسیاری را از سراسر کشور را به این جایگاه نورانی جذب می‌کند، گفت: شهادت علی بن محمد باقر(ع)‌ آغاز بود و این آغاز دل‌های بسیاری از عاشقان و دلدادگان را به طرف حق، عدالت، ارزش‌های الهی و حاکمیت الهی سوق می‌دهد.

‌رئیسی با بیان اینکه دشمنان در جریان عاشورا می‌خواستند این واقعه عظیم به فراموشی سپرده شود، تاکید کرد: امام زین‌العابدین (ع) با‌ برگزاری بزرگداشت و تعظیم یاد عاشورا‌، رمز بقای عاشورا شدند، اما سجده به خاک مطهر بهترین سجده‌ها و رمز بقای عاشوراست و زیارت بر حسین بن علی و ارادت، زیارت و دلدادگی در طول تاریخ رمز بقای عاشورا شد.

وی با بیان اینکه عاشقان و دلدادگان در روز عاشورا و مراسم قالیشویان بزرگ‌ترین اجتماع بشری را در کره زمین شکل می‌دهند، افزود: ‌در امتداد عاشورا حق‌خواهی و عدالت‌خواهی، دوست‌شناسی و دشمن‌شناسی نهادینه شده است.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه در امتداد عاشورا انقلاب اسلامی ایران است، تصریح کرد: ‌بیداری اسلامی ‌که در جهان اسلام و جهان بشریت به وقوع پیوسته به برکت خون امام حسین (ع) برای ‌جهل‌زدایی‌از جامعه بشری است؛ جهل‌زدایی ‌از جامعه بشری و جاهلیت مدرنی که به دست مستکبران سایه افکنده است.

وی با بیان اینکه آنان‌ که اراده الهی را دنبال ‌و دل در گرو ولایت سپردند عرصه را بر مستکبران ‌بسیار سخت‌ کردند، ادامه داد: فرهنگ عاشورا و انتظار امروز می‌تواند ‌‌در مقابل فرهنگ ابتذال دشمنان که بر جوامع بشری غالب کرده‌اند ایستادگی کند.

رئیسی با بیان اینکه دشمنان امروز در حال ترویج و القای سبک زندگی غربی به ‌جوانان هستند، ‌گفت: مکتب انتظار و عاشوراست که در مقابل این حربه دشمنان ایستادگی می‌کند لذا باید مراقب باشیم چون هزاران کانال ماهواره‌ای در عالم در حال القاء نامیدی به جوانان هستند.‌

وی تاکید کرد: ‌مکتب انتظار به دین، دوست‌شناسی، دشمن‌شناسی، مقاومت در راه هدف، ایستادگی در مقابل دشمنان، اعتقاد به مهدویت و موعود ‌انسان‌ را برای اجرای عدالت در جهان آماده می‌کند ‌و ان‌شاالله روزی عالم را پر از عدل و داد خواهد کرد.

تولیت آستان قدس با بیان اینکه باور مردم در مکتب انتظار ‌است، گفت: ‌‌نمی‌توان در مقابل ظلم و ظالم سکوت کرد، ‌پرچمی که در ایران اسلامی به عنوان عاشورا برافراشته شده،  پرچم عدالت‌خواهی، انتظار ‌و امید است.

‌وی با بیان اینکه ‌37 سال نظام اسلامی تجربه داد، تاکید کرد: ایران اسلامی‌ پیروزی انقلابش را با کنار گذاشتن ‌آمریکا ‌آغاز کرد و به توانمندی‌های بسیاری دست یافت و این همه عزت و اقتدار ایران ‌‌به برکت اهل بیت (ع) ‌و دلدادگی به عاشورا‌ست.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه مکتب انتظار امروز یک جلوه‌اش حزب‌الله است که در لبنان ‌مقابل اسرائیل با آن همه ادعا ایستادگی می‌کند، اظهار داشت: ‌حزب‌الله به چنان توانمندی دست یافته که گنبد آهنین هم نمی‌تواند اسرائیل را در مقابل بچه‌های حزب‌الله نجات‌ دهد.

وی با بیان اینکه ‌گره‌گشایی از مشکلات کشور ‌در دست آمریکایی‌ها و غربی‌ها نیست بلکه‌ در دستان توانای متخصصان داخلی است، ادامه داد: امروز کارشناسان، جوانان و نیروهای برجسته کشور می‌توانند گره‌گشایی از مشکلات کشور کنند.

وی با انتقاد از اینکه برخی‌ها حل مشکلات را در گروی ارتباط با آمریکا می‌دانند، گفت: کدام ملت‌ها به دست اینها نجات پیدا کرده‌اند، ‌ کدام مشکل ‌عالمیان توسط آنها برطرف شده است، لذا با فقط نگاه همان برای حل مشکلات به داخل باشد.

رئیسی با بیان اینکه حل مسائل اقتصادی را در نسخه اقتصاد مقاومتی ‌آیت‌الله العظمی خامنه‌ای ‌می‌بینیم، تصریح کرد: کسانی که اعتقاد به مکتب انتظار دارند، نگاه به بیرون از کشور نخواهند داشت و در جهت اصلاح اجتماعی اقدام می‌کنند.

وی با بیان اینکه خون شهدای عاشورا، علی بن محمد باقر آقا سلطانعلی و خون‌های شهدای عالم می‌تواند جهل‌زدایی از جاهلیت مدرن کند، ادامه داد: ‌بیداری اسلامی به برکت این خون‌ها ایجاد شده است.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه ‌آنچه ‌در عالم اتفاق افتاده به برکت خون شهداست و این برملا شدن چهره جاهلیت مدرن است، خاطرنشان کرد: ‌بیداری اسلامی یعنی اینکه مردم هویت اسلامی خود را بازیافتند و در یک جمله می‌خواهند مسلمان زندگی کنند که این به برکت خون مطهر شهیدان است.

وی با بیان اینکه مستکبران می‌خواهند‌ جاهلیت مدرن، ‌یأس و ناامیدی را به جامعه القا کنند، تاکید کرد: ‌به برکت خون شهدا باید در مقابل این حربه دشمنان مقاومت و ایستادگی کنیم.

رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ‌قالشویی جلوه‌ای است از عشق و دلدادگی مردم ایران به اهل بیت (ع) است، گفت: حضور در این مراسم با شکوه جلوه‌ای از اعلام وفاداری با ولایت است و همه ایرانی‌ها می‌خواهند زندگی‌ا‌شان به ‌امام حسین (ع) ‌گره بخورد.

‌وی با بیان اینکه ‌مستکبرین به هر کس می‌خواهد در عالم کمک کند می‌گوید منافعمان ایجاد می‌کند، گفت: ‌امروز اگر ‌شهدا بپرسید برای چه به جنگ رفتید می‌گویند ‌برای خدا و اجرای امر ولی زمان و امام امت به جبهه‌ها رفتیم لذا نباید نگذاریم ‌ارزش‌های انقلاب اسلامی کم‌رنگ شود.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه نباید بگذاریم دلدادگی به رهبری و امام کم ‌شود، تاکید کرد:  مردم مبارزه با استکبار و دشمنان دین را هیچ زمان‌ از یاد نمی‌برند.

وی با بیان اینکه مردم ایران اسلامی اراده پولادین خود را مبارزه با استکبار در ایام عزاداری امام حسین (ع) به نمایش خواهند گذاشت، گفت:‌ دشمنان انقلاب اسلامی در این 37 سال گذشته ‌بسیار تلاش کردند ‌بگویند انقلاب اسلامی جلوه‌هاش تمام شده اما این انقلاب با قدرت روز به روز به پیش می‌روند و جلوه‌هایش در سراسر گیتی پیدا‌‌ر می‌شود.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه ملت ایران در صحنه دفاع از انقلاب حاضرند ‌و برای دفاع از ارزش‌های الهی‌همسر، فرزند و زندگی نمی‌شناسند، گفت: امروز رزمندگان اسلام ‌در سوریه، لبنان و عراق ‌دشمن را مستأصل کرده‌اند.

وی با بیان اینکه مردم یمن ‌نیروی هوایی، ‌‌دریایی و ... ندارند اما با مقاومت آل‌سعود را مستأصل کرده‌اند، افزود: مقاومت مردم یمن باعث شده آمریکایی‌ها خودشان وارد میدان شوند‌.

رئیسی با بیان اینکه امروز تمام عرصه‌های ‌برتری ‌نیروهای مقاومت به دلیل دلدادگی به خداست، اظهار داشت: ‌هیچ جا عرصه پیروزی دشمنان نیست‌ که این وعده الهی ‌است‌.‌

ارسال نظرات
آخرین اخبار