سعید جلیلی:

آمریکا برای فشار اقتصادی «آرایش جنگی» گرفته است

عضو مجمع تشخیص مصلحت گفت: آمریکا برای فشار اقتصادی «آرایش جنگی» گرفته، تحریم‌های تازه اعمال می‌کند و به اموال ما دستبرد می‌زند و عده‌ای هنوز در تردید هستند که آیا او رفیق است یا رقیب یا دشمن!
کد خبر: ۸۷۵۴۶۴۵
|
۰۹ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج، مردم ولایتمدار این شهرستان امشب در اجتماع بزرگ مدافعان حریم ولایت شرکت کردند و در گلزار شهدای آستان امامزاده ابراهیم(ع) در جوار شهدا بار دیگر با آنها تجدید عهد و میثاق کردند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در تجمع مدافعان حریم ولایت این شهرستان با اشاره به اینکه امام امت در یک واقع‌بینی فرمودند که جنگ تحمیلی جنگ بین حق و باطل بود و جنگ دشمنان با اسلام و ایران تمام‌شدنی نیست، گفت: آمریکا و استکبار جهانی پس از جنگ تحمیلی وارد یک جنگ تمام عیار اقتصادی علیه ایران شدند و به ملت‌ ما در جنگ هشت ساله تحمیلی اثبات شد که دشمنی‌های آمریکا هیچ‌گاه قطع نمی‌شود.

سعید جلیلی با اعلام اینکه دفاع مقدس برای ایران اسلامی یک الگو بوده و مسیری است که زیاده‌خواهان نمی‌توانند بر مبنای آن علیه ما دست به زیاده‌خواهی بزنند،اظهار کرد: دشمنان تحریم‌های فلج‌‌کننده علیه یک ملت را اجرا کردند و با این وجود هیچ‌گاه نمی‌تواند مورد اعتماد واقع شوند.

 نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه حرکت پیامبر اسلام و همه حرکت‌ها در طول تاریخ بر مبنای خداخواهی بوده است، ادامه داد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی انتظار این بود که دشمنان بیکار ننشینند و همچون گذشته مقابل یک حرکت الهی دست به مقابله بزنند.

وی با تأکید بر اینکه انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی نشان داد دشمنان با همه توان و تسلیحات روز دنیا نمی‌توانند در مقابل قدرتی که تکیه بر خداوند دارد قرار گیرند، گفت: در دفاع مقدس همه مردم کشورمان ایستادند ولی استکبار می‌خواست تا عروسکی همانند صدام بتواند موفق بوده و ایران را با شکست روبه‌رو کند.

جلیلی با اعلام اینکه امروزه میراث‌دار میراث بزرگ امام خمینی(ره) و شهدا هستیم، خاطرنشان کرد: امام راحل در پیام معروف منشور روحانیت شناخت دوست از دشمن را از دستاوردهای بزرگ دانستند.

وی با اشاره به تقدیم صدها هزار شهید و جانباز در جنگ تحمیلی و شناختن دوست از دشمن، گفت: اگر امروزه جای دوست و دشمن را عوض کنند ظلم بزرگی به ما کردند.

جلیلی با اعلام اینکه در جنگ تحمیلی آموختیم تا روی پای خود قرار گیریم، یادآور شد: نباید به وعده‌های دشمن دل ببندیم و سرابی که آنها به ما نشان می‌دهند را جدی بگیریم.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی با اعلام اینکه امروزه تحلیل‌های فلج‌کننده خطرناک‌تر از تحریم‌های فلج‌کننده است، ادامه داد: تحلیل فلج‌کننده یعنی آن چیزی که اعتماد به نفس ملی را تضعیف کند، توانمندی داخلی را تحقیر کند و موجب دلبستن به سراب وعده‌های دشمن شود.

وی با بیان اینکه نقشه امروز دشمن تفرقه و تضعیف توان داخلی در عرصه اقتصاد است، متذکر شد: ارائه لیست سیاه و سفید، حیله دشمن برای تضعیف توانمندی ملی است.

جلیلی با اشاره به اینکه آمریکا می‌داند وقتی توانمندی‌های ملی در عرصه اقتصاد بسیج شود، تحریم‌ها و فشارها بی‌اثر خواهد شد، بیان کرد: آنها توانمندی فرزندان ملت ایران را در جنگ تجربه کردند و می‌خواهند مانع بروز این توانمندی‌ها شوند.

دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی کشور با اعلام اینکه در جنگ تحمیلی آموختیم که تفکر اسلام انقلابی می‌تواند موفقیت‌ها را بری ایران رقم بزند، بیان کرد: هر حرکتی که مانع توانمندی‌های ملی برای پیشرفت اقتصادی کشور شود حرکتی بر اساس تفکرات آمریکا است.

وی با اعلام اینکه راه پیشرفت کشور و ایجاد اشتغال اتکا به توانمندی‌های داخلی است نه سراب وعده‌های طرف مقابل، تصریح کرد: نباید برای ایجاد شغل معطل وعده‌های دشمنی شد که کمر به نابودی ملت ما بسته است.

جلیلی با بیان اینکه امروزه جنگ تمام عیار اقتصادی علیه ایران شکل گرفته است، گفت: ملت‌مان بعد از امام راحل تجربه کرد که همان دشمنانی که بدترین سلاح‌ها را علیه ایران در اختیار صدام قرار دادند امروزه شیوه‌های جدید را در پیش گرفته و نمی‌توان به دشمنی اعتماد کرد که بد ما را می‌خواهد.
 
دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی کشور با اعلام اینکه طرف مقابل برای فشار اقتصادی علیه ایران آرایش جنگی گرفته است، تحریم‌های تازه اعمال می‌کند و به اموال‌مان دست‌برد می‌زند، تأکید کرد: عده‌ای هنوز در کشور دچار تردید هستند که آیا دشمنان کشور رفیق است یا رقیب.

وی با بیان اینکه دشمن می‌خواهد اعتماد به نفس خود را از دست دهیم و به وعده‌هایش دل خوش کنیم، ادامه داد: برابر دشمنی که می‌خواهد جنگ اقتصادی را تحمیل کند بدترین ظلم آن است که آمادگی‌های اقتصادی از نیروی خودی گرفته شود زیرا در جنگ اقتصادی نباید بین صف و ستاد فاصله بیافتد.

جلیلی بیان کرد: حقوق‌های نجومی که امروزه شاهد آن هستیم یعنی فاصله بین مردم و کارگزاران و همچنین دور شدن از فهم مشکلات مردم که این امر فاصله بین صف و ستاد است.

وی با بیان اینکه نباید اجازه داد که دشمن با ایجاد تفرقه توانمندی‌مان را تضعیف کرده و در عرصه اقتصاد به ما هجوم بیاورد، گفت: دشمن در حیله جدید می‌خواهد وحدت و توانمندی بومی و محلی‌مان را خدشه‌دار کند.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی دشمن اضافه کرد: با بیان لیست سیاه و سفید، داشتن تراکنش بانکی و نداشتن آن می‌خواهد در وحدت خدشه ایجاد کند هر چند می‌فهمد که با ملت منسجمی روبه‌رو است که توانمندی جدی دارد.

وی با اعلام اینکه ملت ایران به قدرت الهی متصل است و کسی نمی‌تواند آن را از بین ببرد، گفت: دشمن در سوریه به مدت پنج سال تمام توان سیاسی، نظامی و رسانه‌ای را به کار گرفت ولی موفق نشد و مدافعان حرم اهل بیت(ع) در تحقق اهداف دشمن باعث بروز ضربه‌های سنگینی شدند.

جلیلی با اشاره به اینکه مدافعان حرم وصل به قدرت الهی هستند و با تقوا و پارسایی در میدان حاضر می‌شوند، خاطرنشان کرد: دشمن روز روشن دانشمندان هسته‌ای‌مان را ترور می‌کند و در حالی که در گذشته حرف از داشتن توقف غنی‌سازی سه درصد می‌زد بعد از مدت‌ها با دیدن توان ایران، توانمندی ملی و ادعای به حق کشورمان مبنی بر داشتن غنی‌سازی 20 درصد برای درمان حدود یک‌میلیون بیمار کشور، در نشست بعدی چانه‌زنی‌ها را بر سر غنی‌سازی 20 درصد ادامه می‌کند.

وی با اشاره به بیانات رهبر انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه دشمنان می‌خواهند جنگ تمام عیار اقتصادی را به ایران تحمیل کنند، اظهار کرد: ملت‌مان در عرصه‌های مختلف توانمندی‌های بالایی را رقم زد و با اندیشه‌های دینی و خودباوری اسلامی افتخارآفرینی کرد.

دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی کشور گفت: برای‌ ما مهم این نیست که دشمن تا دیروز نسبت به ایران خشمگین بوده و امروز لبخند می‌زند، مهم امروز لبخند دشمن مقابل ایران نیست مهم نشاندن لبخند بر چهره مردم و زدودن غم از چهره بیکاران جامعه است.

وی با اشاره به اینکه امروزه تأکیدات مقام معظم رهبری این است با تجربه کشف شده نمی‌توان به دشمن اعتماد کرد، گفت: با اتصال به قدرت الهی امروزه جزو 10 کشور برتر دنیا هستیم و وعده‌های دشمن با ایران سراب بوده و از این پس هم سراب است.

جلیلی با اشاره به تمام فریاد رهبر انقلاب اسلامی این است که تجربه کنید، ببینید و دریابید که به دشمن نمی‌توان اعتماد کرد و به آمریکا نیز اعتماد کردن لازم نیست، بیان کرد: با گذشت هشت ماه از توافقات در برجام نتیجه‌ای حاصل نشد در حالی که کشورهای دنیا معتقدند ایران ظرف سه ماه به تعهدات لازم عمل کرد ولی طرف مقابل به تعهداتش پایبند نیست.

دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی کشور با اشاره به اینکه کشورمان هم‌اکنون در منطقه‌ای ناامن در امنیت کامل بوده و از امن‌ترین کشورها محسوب می‌شود، گفت: حدود 200 شبکه ماهواره‌ای علیه ایران تلاش دارند و می‌خواهند تردید ایجاد کنند ولی آن چیزی که ایران را موفق کرده ایمان و وحدت حول محور ولایت بوده است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار