خبرهای داغ:
کارشناس مذهبی و استاد حوزه در پنجمین شب مراسم یادواره مشق عشق عنوان کرد: عده ای از مردم و مسئولان جانبازان و خانواده های معظم شهدا را فراموش کرده اند.
کد خبر: ۸۷۵۴۶۲۴
|
۰۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۵

عده ای جانبازان و خانواده های شهدا را فراموش کرده اند/یادواره ها از بهترین راه های انتقال فرهنگ شهادت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام و المسلمین حسینی قمی طی سخنانی در پنجمین شب مراسم یادواره مشق عشق که به همت پایگاه مقاومت بسیج شهدای آذر در بوستان شهدای ناصر دیوان برگزار شد، طی سخنانی اظهار داشت: یکی از بهترین راه های انتقال ارزش های دفاع مقدس همین یادواره هاست.

وی با بیان خاطره ای از فرزند شهید شیرودی افزود: تا خانواده شهدا زنده هستند با این ها مصاحبه کنید زیرا آنها سند های زنده انقلاب و دفاع مقدس هستند و در حال حاضر در حدود 50 درصد مادران و پدران شهدا از دنیا رفته اند.

کارشناس مذهبی برنامه سمت خدا مطرح کرد: یکی از جانبازان دفاع مقدس به من گفت ما برای احیاء دین رفتیم و توقع خاصی نداریم فقط مردم به دستورات دین عمل کنند و حجاب را رعایت کنند.

وی ادامه داد: برخی از مسؤلان و رسانه ها و مردم جانبازان و خانواده شهدا را فراموش کرده اند، ما در جامعه از فرهنگ دفاع مقدس جز یادواره های شهدا چیزی نمی بینیم.

حسینی قمی خاطرنشان ساخت: در محضر پیامبر شخصی دعا می کرد که خدایا بهترین دعا ها را در حق من اجابت کن، پیامبر این دعا را شنید و گفت: میدانی از خدا چه خواستی؟ گفت نه. پیامبر فرمود: اگر دعایت مستجاب شود خونت در راه خدا ریخته خواهد شد.

وی ادامه داد: پیامبر(ص) فرمودند: میدانید چرا شهدا در شب اول قبر سوال ندارند؟ زیرا شهید در جایی دیگر، زیر تیغ دشمن به سولات جواب داده است.

حسینی قمی افزود: امروز در کشور و شهرهای ما عطر شهدای گمنام پیچیده است، در مراسم این شهدا مخصوصا شهدای دیگر کشور ها حاضر شوید که اجر بزرگی پیش خدا دارند و مورد غفلت قرار نگیرند.

وی تاکید کرد: امروز برگزاری یادواره های شهدا وظیفه ماست و با این یادواره ها ویژگی شهدا بررسی و ترویج داده می شود و به کمال می رسیم.

استاد حوزه علمیه تاکید کرد: سن و سال شهدا را ببینید، جواب این خون ها و ایثارگری ها و اخلاص ها چیست؟ امروز گذشت از جان برای همه ما مقدور نیست ولی می توان گذشت از مال و دستگیری از محرومین کرد.

اجرای سرود توسط خواننده مطرح کشور کیان و پخش کلیپ و قرعه کشی در بین حاضران از دیگر برنامه‌های این مراسم جشن بود.

در این مراسم، اسلام میرزایی مداح اهل بیت (ع) چند بیتی را در رثای شهدای مدافع خواند.

در پایان از خانواده شهیدان امیر سرتیب قاسم حمیدی، بادی، جعفر نور پور با اهدای تندیس یادواره و هدایایی تجلیل به عمل آمد.

دراین مراسم که با همکاری شهرداری قم، ناحیه مقاومت بسیج امام حسین(ع)، سپاه امام علی بن ابی طالب (ع)، حوزه‌ مقاومت بسیج شهید ورزنده استان قم، موسسه اعتباری کوثر استان قم، آستان مقدس حرم حضرت معصومه (س)، پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی نیروی انتظامی استان و بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم برگزار شد، حافظی جانشین سپاه علی بن ابی طالب(ع)، زرین زاده فرمانده پادگان شهید فراشاهی، اسدی فرمانده پدافند هوایی حضرت معصومه(س)،سرگرد اسدی رییس کلانتری 25خیابان 15خرداد سروی فرمانده حوزه شهید ورزنده و دیگر مسئولان استانی حضور داشتند.


ارسال نظرات
پر بیننده ها