مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه تهران بزرگ:
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه تهران بزرگ با بیان اینکه در راهیان نور جایی برای غفلت فرهنگی نداریم، گفت: اگر در این پروژه دقت نکنیم و حضور موثر نداشته باشیم، دور از تصور نیست که با مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو خواهیم شد.
کد خبر: ۸۷۵۴۶۱۴
|
۰۸ مهر ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از سپاه تهران بزرگ ؛ حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالعلی گواهی در همایش مبلغین کاروان‌های راهیان نور با اشاره به وظایف مبلغین، اظهار داشت: وظیفه مبلغین پرهیز دادن مردم از پرستش طاغوت است. رسالت تبلیغی ما این است که مردم را در مسیر دین قرار دهیم.

وی با بیان اینکه اساسنامه سپاه پاسداران مشخص کرده که این نیرو حافظ دین و شریعت در هر منطقه‌‌ی تحت نفوذ اسلام است، بیان کرد: نقش ما نیز باید به نحوی بروز کند که تاثیرگذاری آن قابل لمس باشد. اگر ما مبلغین پیرو پیامبریم، باید به سبک و شیوه آن بزرگوار عمل کنیم. امام خمینی (ره) از ایران به گورباچف نامه دادند و حکومت 75 ساله کمونیستی را به لرزه در آوردند. امام در آن برهه از زمان کار خود را کرد؛ اما ما مبلغین کار ایشان را ادامه ندادیم، تا اسلام را در آن سرزمین گسترش دهیم.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه تهران بزرگ با اشاره به نقش موثر تبلیغات و با بیان اینکه اقدامات تبلیغی در موضوعات دینی با ضعف روبه‌رو است، بیان کرد: باید روند تبلیغات در مسائل دینی به صورت 24 ساعته پیگیری شود. ما هم‌اکنون برای حجاب چقدر تبلیغ می‌کنیم؟ این درحالی است که کشورهای دیگر با تبلیغات گسترده به دنبال این هستند که کسی به بیماری آنفولانزای مرغی مبتلا نشود؛ ولی ما این مقوله مهم را فراموش کرده‌ایم و رسانه‌های ما نسبت به آن به شدت بی‌توجه هستند.

وی همچنین به برپایی اردوهای مختلط در دانشگاه‌ها اشاره و عنوان کرد: این برنامه تا آن‌جا پیش رفته که رهبر معظم انقلاب نیز به آن اشاره فرموده‌اند. غفلت ما در حوزه‌های فرهنگی باعث شده تا فرصت‌ها به تهدید تبدیل شوند. در راهیان نور اگر ما دقت نکنیم و حضور موثر نداشته باشیم، دور از تصور نیست که با مشکلات عدیده‌ای رو‌به‌رو خواهیم شد؛ همانطور که اگر مسائل فرهنگی را در سفرهای کربلا، نجف و مشهد به فراموشی بسپاریم.

گواهی بر ضرورت اعزام و حضور کارشناسان دینی در مسائل تبلیغی تاکید کرد و گفت: متاسفانه شاهد هستیم که در برخی مسائل خیلی‌ها راضی نیستند که طلبه‌ها حضور داشته باشند. هم‌اکنون در مدارس ما مبلغان دینی وجود ندارند؛ که این یک خلأ بزرگ به حساب می‌آید. برخی از مراکز مشاوره تبدیل به مراکز گسترش فساد شده‌اند؛ این درحالی است که طلاب باید در این مراکز حضور داشته و راهنمای مردم برای جلوگیری از انحرافات باشند.

وی به استفاده ابزاری از بانوان برای ارائه خدمات و همچنین آموزش رایگان زبان انگلیسی و ارائه خدمات پزشکی رایگان در استان‌های مرزی اشاره کرد و افزود: این‌ها زنگ خطر هستند و ما باید روی این موضوعات کار کنیم؛ چراکه دشمن با برنامه در حال پیش آمدن است. ما باید اقدام به الگوسازی برای مردم کنیم؛ درحالی‌که دشمن در این مرحله در حال گام برداشتن است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه تهران بزرگ بیان کرد: تبلیغ باید باعث رشد افراد شود و ما نباید در این راه از چیزی هراس داشته باشیم. یقینا غفلت ما در پروژه‌های فرهنگی، تهدیدساز و هزینه‌آفرین خواهد بود.

منبع ؛ دفاع پرس
ارسال نظرات