معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی:

تجمع دانش آموزی «احلی من العسل» لبیک به شهید نوجوان عاشوراست

خبرگزاری بسیج: معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی در جلسه هماهنگی اجرای سوگواره «احلی من العسل» با شرکت 4000 دانش آموز در حضور نمایندگان دستگاه های مختلف دولتی و مردمی، این تجمع دانش آموزی را لبیک گویی به شهید نوجوان عاشورا دانست.
کد خبر: ۸۷۵۴۶۰۵
|
۰۸ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان، طاهر علمی گفت: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به اجرای ویژه برنامه های محرم در قالب هیات های دانش آموزی برای الگوسازی وحدت تاکید شده است.

وی انتقال پیام عاشورا برای نسل های بعدی را در عرصه تعلیم و تربیت میسر دانست و افزود: با مرور در نهضت های جهان در تاریخ، تنها قیام اباعبدا... الحسین جاودانه مانده است و باید درس های عاشورا برای نورانیت بخشی زندگی نوجوانان تبیین شود.

معاون فرهنگی و پرورشی استان خاطرنشان کرد: دامنه نهضت عاشورا در کل دنیا گسترده شده و ما باید با الگودهی مناسب عظمت ماه محرم را برای دانش آموزان نمایان کنیم.

وی ادامه داد: قاسم ابن الحسن(ع) الگوی تحول ساز در تاریخ اسلام بود که در پاسخ به ندای ولی خود با عبارت «الموت احلی من العسل» به جهانیان ثابت کرد که دفاع از حقانیت دین خدا محدود به سن و سال نیست.

علمی با تاکید بر اینکه شخصیت حضرت قاسم(ع) الگوی ادب برای نوجوانان و جوانان است، اظهار داشت: حضرت قاسم(ع) عامل تربیت و تعالی جوانان ما در دفاع مقدس شدند و با تاسی از این شهدا حماسه های دیگری از جنس تاریخ کربلا در دوران دفاع مقدس در اذهان دنیا تکرار و خلق کردند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی یادآور شد: در سند تحول بنیادین به اجرای ویژه برنامه های محرم با رویکرد ایجاد ساز و کارهای ترویج ولایت، تولی و تبری و تقویت روحیه عاشورایی در قالب هیات های مذهبی دانش آموزی برای الگوسازی وحدت و یکپارچگی تاکید شده است.

وی افزود: دانش آموزان استان آذربایجان شرقی در راستای لبیک به پیام نوجوان شهید عاشورا، ششم محرم امسال در قالب هیات عظیم نوجوانان عاشورایی با عنوان «احلی من العسل» عزاداری خواهند کرد.

علمی با اشاره به وجود 1200هیات مذهبی دانش آموزی در مدارس استان، بیان کرد: این مراسم با اجرای دانش آموزان مداح درجه یک استان در محل های تعیین شده در شهر تبریز و شهرستان ها شور معنوی خواهد گرفت و در نخستین روز ماه محرم طی یک برنامه عزاداری از برگزیدگان استانی دانش آموزان مداح نواحی آموزش و پرورش تبریز تجلیل به عمل خواهد آمد.

همزمان با سراسر کشور، سوگواره دانش آموزی «احلی من العسل» با محوریت شهدای دانش آموز و با حضور چهارهزار دانش آموز پسر نواحی تبریز و پخش زنده از رسانه ملی در روز ششم محرم در مصلی اعظم حضرت امام خمینی(ره) برگزار خواهد شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار