خبرهای داغ:
9 مهر ماه؛

یادواره آبروی محله گرامیداشت سردار شهید «مظاهری» برگزار می‌شود

مسئول ستاد دائمی برگزاری یادواره شهدای شهر مریانج خبرنگاران از برگزاری یادواره آبروی محله گرامیداشت سردار شهید «حبیب‌الله مظاهری» در مریانج خبر داد.
کد خبر: ۸۷۵۴۵۵۴
|
۰۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حمیدرضا محمدی در جمع خبرنگاران از برگزاری یادواره آبروی محله گرامیداشت سردار شهید «حبیب‌الله مظاهری» خبر داد و بیان داشت: این همایش با هدف گرامیداشت یاد و خاطره شهید شاخص سال در زادگاهش، مریانج و محله سکونت شهید در دوران حیات برگزار خواهد شد.

وی اظهار کرد: سردار شهید «حبیب‌الله مظاهری» از مؤسسان لشگر 32 انصارالحسین(ع) همدان بود که در عملیات آزادسازی خرمشهر و در کنار شهدای بزرگی چون شهید «محمود شهبازی» و «حاج حسین همدانی» نقش مهمی ایفا کرد.

فرمانده پایگاه مقاومت سردار شهید عباس فرجی ادامه داد: سردار شهید حبیب‌الله مظاهری از فرماندهان بزرگ دفاع مقدس در استان است که باوجود سن کم از طرف شهید حاج احمد متوسلیان به عنوان نخستین فرمانده گردان مسلم بن عقیل(ع) از لشگر 27 محمد رسول‌الله منصوب شد.

وی بیان کرد: این شهید بزرگوار سال 1361 در عملیات غرورآفرین رمضان به شهادت رسید و پیکر پاکش هنوز پس از سال‌ها مفقودالاثر است.

محمدیگفت: ستاد یادواره شهدا، پایگاه مقاومت سردار شهید عباس فرجی و حوزه مقاومت شهیدان حاجی‌بابایی با هدف معرفی بیشتر نقش شهید حبیب‌الله مظاهری در دفاع مقدس، همایش آبروی محله جمعه 9 مهر ساعت 16:30 در خیابان امام خمینی(ره) مقابل منزل شهید برگزار می شود.

محمدی اظهار کرد: همچنین با توجه به در پیش بودن سالروز شهادت سردار سرلشگر «حاج حسین همدانی»، گرامیداشت یاد و نام حبیب سپاه و شهدای مدافع حرم استان از دیگر بخش های این همایش به شمار می‌رود.

وی تصریح کرد: مریانج در دوران دفاع مقدس 9 هزار نفر جمعیت داشت که از این بین 153 شهید و هزار و 500 ایثارگر را به نظام و انقلاب تقدیم کرده است.

محمدی با اشاره به اینکه از نظر تعداد شهدا نسبت به جمعیت، رتبه دوم یا سوم کشور مربوط به مریانج است، تصریح کرد: در کل کشور به ازای هر 200 نفر یک شهید، در استان به ازای هر 120 نفر یک شهید، اما در مریانج به ازای هر 60 نفر یک شهید وجود دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار