به یاد ستاره های آسمان البرز
برایم دعا کن، دعا کن حال که نتوانستم مرد باشم تا همراه و همدوشت قدم در این راه بگذارم لااقل پیرو عقیده‌ات بوده و ایثارت را در یاد زنده نگه دارم.
کد خبر: ۸۷۵۴۵۴۷
|
۰۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۳
خبرگزاری بسیج کرج؛

ولاتحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتا بل احیاء عند ربهم یرزقون
ای پیامبر! هرگز گمان مبر کسانی که در راه خدا کشته شدند، مردگانند! بلکه آنان زنده‌اند و نزد پروردگارشان روزی داده می‌شوند. (آل‌عمران آیه 169)
 

ای‌کاش من هم مرد بودم!
 
 این روزها شنیدن چه خبری و یا دیدن چه صحنه‌ای دلم را به لرزه می اندازد و یا تلنگری به روح و قلب نیمه بیدارم می زند غیر از دیدن هرازگاه پلاکاردهایی که خبر از رفتن مردی می‌دهد که او نیز چون من زندگی می‌کرد اما مثل من زندگی نمی‌کرد!
 
 ای مرد! به‌راستی‌ که چشمانت چه چیزی را دید، گوش‌هایت چه صدایی را شنید و قلبت برای چه کسی تپید که پدر، مادر، همسر و فرزندانت را گذاشتی و رفتی؟!
 
 ماه محرم است، من سی ساله‌ام. صرف‌نظر از دوران کودکی بیست‌ و چهار، پنج سال حضور در مراسم محرم را به یاد دارم، مردانی که در مصیبت امام حسین (ع) بر سر و سینه می‌زدند، فرق می‌ شکافتند و با ناله و زاری فریاد می‌ زدند: اگر در کربلا بودیم زینب اسیر نمی‌شد، رقیه بی‌پناه و دامان رباب از علی اصغر خالی نمی‌ماند! اما آیا شهید عسگری، شهید مسیب زاده، شهید نریمانی و... همان مردانی هستند که صدایشان را به خاطر دارم؟!
 
 ای‌کاش من هم مرد بودم!
 
 ای مرد! حسرت احوال دنیایی و عاقبت اخروی‌ات در دل و جانم می‌ماند. آن لحظه که مادرت با آب و قرآن بدرقه‌ات کرد قدم در راهی گذاشتی که زینب علی به استقبالت ایستاده بود.
 
 برایم دعا کن، دعا کن حال که نتوانستم مرد باشم تا همراه و همدوشت قدم در این راه بگذارم لااقل پیرو عقیده‌ات بوده و ایثارت را در یاد زنده نگه دارم...
 
معصومه امیرکمالی مدرس دانشگاه 

ارسال نظرات