خبرگزاری بسیج: معاون راهبردي سپاه پاسداران علت پيروزي در 8سال دفاع مقدس را اتكا به قدرت لايزال الهي دانست و افزود: همان قدرتي كه باعث پيروزي انقلاب اسلامي شد امروز هژموني آمريكا در منطقه را به چالش كشيده است.
کد خبر: ۸۷۵۴۵۰۹
|
۰۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۹

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ همايش "ياد ياران، ديدار همسنگران" شب گذشته با حضور پرشور خانواده هاي شهداي انقلاب، دفاع مقدس، مدافعان حرم و رزمندگان، ايثارگران، بسيجيان و مقامات شهرستاني پاكدشت در مصلي امام خميني(ره) اين شهرستان برگزار شد.

 

اعلام آمادگي نيروهاي انقلابي؛ رمز ماندگاري انقلاب اسلامي

 

سردار محمد تولايي معاون راهبردي كل سپاه پاسداران رمز ماندگاري انقلاب اسلامي را اعلام آمادگي همه جانبه نيروهاي انقلابي خواند و گفت: برگزاري اين گونه برنامه ها بسيار حائز اهميت است، چرا كه اين اعلام آمادگي ها براي حفظ دين و تماميت ارضي و آرمان هاي انقلاب اسلامي نياز هست.

وي به نقل از غربي ها بيان كرد: به زعم آنها، هركاري كه براي نابودي انقلاب اسلامي مي‌كنند به ضرر خودشان تمام مي شود و برعكس باعث تقويت اين انقلاب مي شود، نمونه بارز آن هم دفاع مقدس است، آنها جنگ 8ساله را براي نابودي انقلاب اسلامي طراحي كردند اما به تعبير امام خميني(ره) ريشه هاي انقلاب اسلامي در دوران دفاع مقدس مستحكم تر شد و باعث صدور آن به دوردست‌ها و گرايش مردم آمريكا و اروپا به اسلام آن‌هم از جنس اسلام ناب شد.

اين رزمنده دوران دفاع مقدس با تشريح چگونگي شكل گيري جنگ تحميلي خاطرنشان كرد: آمريكايي ها دل صدام را گرم كرده و او را حمايت كردند تا به ايران حمله كند، سپس پادشاه ملعون وقت سعودي از صدام براي عمره مفرده دعوت كرد و بعد از آن كنفرانسي با حضور كشورهاي مرتجع منطقه در 14خرداد ماه سال1359 برگزار كرد تا در آن صدام را به حمله به ايران اسلامي تشويق كند و آنها كه در چشم خودشان انقلاب نوپاي اسلامي را ضعيف مي‌ديدند در آن كنفرانس به صدام اعلام كردند كه شما در يك تفريح نظامي، انقلاب اسلامي شكل گرفته را ساقط كنيد و ما با همه وجود از شما حمايت مي كنيم.

وي ادامه داد: در پايان آن كنفرانس پادشاه سعودي يك هديه شاهانه تقديم صدام مي كند كه آن چيزي نبود جز يك برآورد از وضعيت وقت جمهوري اسلامي كه توسط آمريكايي‌ها تهيه شده بود، در آن برآورد آورده شده بود كه وضعيت نظامي ايران بسار آشفته است و گويي ارتش ايران سر ندارد، مستشاران نظامي از ارتش ايران خارج شده اند و ايران توان استفاده از تجهيزاتش را ندارد.

تولايي اضافه كرد: در آن گزارش آمده بود كه صنايع دفاع ايران وابسته به آمريكا بوده است، پس ارتش شاهنشاهي ايران كه يك ارتش وابسته است بعد از قطع رابطه با آمريكا مانند قطع شدن يك رگ در بدن مي شود، در آن زمان وقتي تيمسار مدني وزير دفاع مي شود، خدمت سربازي را يكساله مي كند و دستور مي دهد تا هر نظامي به محل زندگي خود برود، سپاه هم قدرت آنچناني نداشت و بسيج هم كه تازه تأسيس بود و در كل وضعيت نظاميان ايران به هم ريخته بود.

وي با بازخواني گزارش پادشاه وقت سعودي، افزود: با فرار سران رژيم شاهنشاهي و خارج كردن ذخاير ارزي، ايران هيچ گونه پشتوانه ارزي نداشت و وضعيت اقتصادي ايران فروپاشيده شده بود، وضعيت امنيتي ايران هم به گونه اي بود كه در گوشه و كنار اين كشور، گروه هاي قوميتي عليه نظام دست به شورش زده و قيام كرده بودند، در سياست داخلي بين نيروهاي خط امام و ليبرال ها درگيري وجود داشت، در صحنه بين الملل هم ايران شعار "نه شرقي نه غربي، جمهوري اسلامي" سر داده و از اين رو با هر دو طرف درگير بود.

 

ما مي‌توانيم

 

اين پاسدار انقلاب با تأكيد بر اينكه گزارش آنها بي ربط نبوده و به واقعيت نزديك بود، يادآور شد: از نظر آنها با يك هجوم و يك تشر مي شد حمله كرد و نظام جمهوري اسلامي ايران را از هم پاشيد، بر اساس تحليل آنها، صدام هفته اول بعد از شروع جنگ در تهران مستقر مي‌شود، اما 8سال طول كشيد و نتوانستند به هدفي كه داشتند برسند بلكه اين ايران بود كه براي تنبيه متجاوز بخشي از خاك عراق را هم به تصرف درآورد تا به دنيا بفهماند كه ما مي‌توانيم.

وي با اشاره به اينكه صدام با يك ائتلاف جهاني خود را آماده جنگ كرده بود، تصريح كرد: كشورهاي مرتجع، بنادر و آسمان خود را در اختيار صدام قرار دادند و از آن طرف حتي اجازه ورود يك كاميون كالا را به ايران نمي دادند.

معاون راهبردي سپاه پاسداران با طرح سوالاتي اين چنين كه چرا همه تحليل هاي آنها برعكس شد؟ چطور قدرت نظامي ايران بازسازي شد؟ علت پيروزي ايران در جنگ 8ساله چه بود؟ ابراز كرد: اگر امروز به آن علت بي توجهي شود دچار خسران مي‌شويم، علتي كه به تعبير عده اي ايران را داراي قويترين ارتش خاور ميانه كرد، آن علت قدرتي بود كه غربي ها آن را نمي شناختند و البته هنوز هم نمي شناسند.

 

به چالش كشيدن هژموني آمريكا در منطقه با قدرت لايزال الهي

 

وي مطرح كرد: ما به جاي آنكه به شرق و غرب متوسل شويم به قدرت لايزال الهي متوسل شديم و همان قدرت معنوي باعث پيروزي انقلاب اسلامي شد، همان قدرت امروز هژموني آمريكا در منطقه را به چالش كشيده است.

اين مقام نظامي در پايان ابراز كرد: امروز جبهه مقاومت در سوريه هزينه اي كه در طول يكسال مي كند؛ ‌دشمن يك هفته اي خرج مي‌كند، در يمن مجهزترين ارتش عرب عليه ضعيف ترين ارتش عرب در حال جنگ است و كاري كه رژيم سعودي قصد داشت در طول يك هفته انجام دهد الان بيش از يكسال است كه به آن نتوانسته است برسد، بزرگترين ارتش منطقه با صدها كلاهك هسته اي نتوانست باريكه غزه را شكست دهد به گونه اي كه خاور‌ميانه تبديل به كلكسيوني از شكست هاي دشمن عليه مقاومت شده است و دليل آن چيزي نيست جز اتكا به قدرت لايزال الهي.

  پخش كليپ، مداحي و پذيرايي رزمندگان امروز از همسنگران ديروز از ديگر برنامه هاي اين همایش بود.

گفتني است اين همايش هرساله در هفته دفاع مقدس در شهرستان پاكدشت برگزار می شود و رزمندگان دوران 8سال دفاع مقدس با هم ديدار مي‌كنند.

گزارش از : محمد فرخي

ارسال نظرات