قره شیخلو بیان کرد: با توجه به اینکه استان چهار محال و بختیاری از استان های کمتر برخوردار کشور محسوب می‌شود و در بعضی از مناطق آن گونه که ما مشاهده کردیم، از حداقل ها هم در حوزه ی قرآن محروم هستند، و این خیلی مهم است که در بعضی از مناطق حتی چند جلد قرآن هم برای آموزش وجود ندارد.
کد خبر: ۸۷۵۴۵۰۷
|
۰۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ رئیس سازمان دارالقرآن الکریم در دیدار با استاندار چهار محال و بختیاری با اشاره به فعالیت های رو به رشد قرآنی در استان چهار محال و بختیاری گفت: سازمان تبلیغات اسلامی نزدیک به سی و چهار سال است که متولی برنامه ریزی فعالیت های قرآنی است، یعنی از سال ۱۳۶۱ تا کنون، قدیمی ترین حوزه قرآنی در کشور بعد از انقلاب اسلامی، تشکیلات سازمان تبلیغات اسلامی و زیر مجموعه ی این سازمان ستادی به نام دارالقرآن الکریم است.

 مهدی قره شیخ لو افزود: در مراکز استان ها زیر مجموعه ی ادارات کل تبلیغات اسلامی، اداره امور قرآنی است که مأموریت هایی را دنبال می‌کند و از آن جمله  برنامه‌ریزی، نظارت، هدایت  و ساماندهی فعالیت‌های قرآنی سازمان تبلیغات اسلامی و تشکل های قرآنی،  تلاش برای توسعه کمی و کیفی «آموزش های قرآن‌کریم»، توسعه کمی و کیفی «تبلیغات و انتشارات قرآنی»، توسعه و تعمیق «پژوهش های قرآنی»، نظارت متمرکز و همه جانبه بر «چاپ و نشر قرآن‌کریم»، «همکاری و تشریک مساعی» با مراکز و دستگاه های مختلف فرهنگی داخل و خارج از کشور، «نظارت، حمایت و پشتیبانی» از حرکت های خودجوش مردمی را می توان نام برد.

وی بیان کرد: مأموریت هایی هم در طول این سنوات به ما سپرده شده که یکی اعطای مدرک به حفاظ قرآن کریم، صدور مجوز برای موسسات قرآنی که دبیر خانه ی آن از سال قبل در سازمان تبلیغات اسلامی مستقر شده است و فعالیت های بیشماری که در این فرصت بیان همه ی آنها میسر نیست.

قره شیخلو ادامه داد: سازمان دارالقرآن الکریم با توجه به اعتباراتی که به این مجموعه اختصاص داده می‌شود از موسسات زیر مجموعه ی خود در حد توان حمایت می‌کند ولی این حمایت ها جواب گوی فعالیت های قرآنی در استان ها و شهرستان ها نیست، چون که نیازمندی زیر مجموعه ها بیشتر است.

وی افزود: آنچه که مهم است این است که حوزه ی قرآن نیاز به توجه و کمک بیشتر دارد، چون که پولی که امسال برای فعالیت های قرآنی در نظر گرفته شده، واقعا کم است و با انجام دو یا سه برنامه ی استانی تمام می‌شود.

رئیس سازمان دارالقرآن الکریم در این دیدار خطاب به استاندار چهار محال و بختیاری گفت: درخواست ما از حضرت عالی به‌عنوان نماینده ی دولت در استان این است که یکی  فعالیت های قرآنی در این استان را بیشتر از پیش مورد توجه و عنایت قرار دهید و دیگر این که شورای توسعه ی فعالیت های قرآنی در استان که چند سالی است شکل گرفته است، نظارتی بر توزیع اعتبارات اختصاص یافته به این شورا انجام شود تا همه ی اعضای شورا از بودجه و اعتبار هرچند کم به نحو یکسان و بنا به اولویت بهره ببرند.

قره شیخلو بیان کرد: با توجه به اینکه استان چهار محال و بختیاری از استان های کمتر برخوردار کشور محسوب می‌شود و در بعضی از مناطق آن گونه که ما مشاهده کردیم، از حداقل ها هم در حوزه ی قرآن محروم هستند، و این خیلی مهم است که در بعضی از مناطق حتی چند جلد قرآن هم برای آموزش وجود ندارد.

وی گفت: گستردگی فعالیت های قرآنی به حدی است که در کشور چیزی در حدود پنج هزار تشکل قرآنیِ مردمی وجود دارد، هر چند این تشکل های مردمی هستند ولی از ما به‌عنوان سامان دهنده و نظارت کننده، تقاضای حداقل حمایت ها را دارند.

ارسال نظرات