خبرهای داغ:
حجت الاسلام رائیجی در گردهمایی بزرگ رزمندگان دفاع مقدس شاهرود گفت: دفاع مقدس ما امروز حرکت در مسیر گفتمان ولایت و توجه به فرهنگ و اقتصاد و علم و فناوری است و هر کس خود را ولایت مدار می داند باید در خط انقلاب و اسلام باشد و گرنه به فرمود رهبری ضد انقلاب است.
کد خبر: ۸۷۵۴۴۷۶
|
۰۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت الاسلام محمدرضا رائیجی در گردهمایی بزرگ رزمندگان دفاع مقدس که به میربانی پایگاه شهید آوینی و با حضور رزمندگان و ایثارگران و خانواده معظم شهدا و مسئولین شهرستان در مسجد الهادی شهرک البرز شاهرود برگزار شد در سخنانی با بزرگداشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره رزمندگان و ایثارگران و امام راحل با بیان اینکه امروز ما از هر روز دیگر بیشتر نیاز به فرهنگ دفاع مقدس داریم اظهار کرد: دفاع مقدس به ما همه چیز داد هر چند به حَسَبه ظاهر ویرانی و خرابی و شهادت و مجروحیت داشت اما در باطن دارای فواید بسیاری برای انقلاب اسلامی بود که امام راحل و رهبری عظیم الشان انقلاب نیز بر آن تاکید دارند.

وی افزود: دفاع مقدس روحیه خودباوری و استقلال و ما می توانیم را در تار و پود ملت و متخصصین و مسئولین ما جاری کرد و ما توانستیم با دست خالی و بدون اتکا به شرق و غرب نیازهای خود را برآورد سازیم.

رائیجی خاطر نشان کرد: اما امروز متاسفانه ما شاهد هستیم که چشم برخی مسئولین ما به خارج است و همه چیز را در ارتباط با خارج و به خصوص استکبارجهانی می بینند در صورتی که در دوران دفاع مقدس این چنین نبود و فرهنگ خودباوری و ایستادن در برابر استکبار در جامعه موج می زد.

وی تصریح کرد: امروز مشکل ما کجاست که به بیراهه می رویم، مشکل سبک زندگی است که متاسفانه در جنگ نرم دشمن به دنبال آن است که ذائقه ها را تغییر دهد و تجمل گرایی و زیادی خواهی را به جامعه ما تزریق کند و ما را از فرهنگ دفاع مقدس و استقلال و خودباوری دور و وابسته کند.

استاد حوزه و دانشگاه تهران ادامه داد: امروز نیز مانند دوران دفاع مقدس و حتی بسیار بهتر می توانیم با خودباوری به همه چیز دست پیدا کنیم و نباید خود را محتاج به بیرون ببینیم که اگر اینگونه شد در سراشیبی سقوط قرار می گیریم.

وی اضافه کرد: چرا ما از فرهنگ دفاع مقدس فاصله گرفته ایم و خیال می کنیم جنگ تمام شده و در دوران راحتی هستیم و این را به مردم نیز تلقین می کنیم، جنگ ما همچنان ادامه دارد و دفاع همچنان باقی است چرا که دشمن همچنان بر عداوت و دشمنی خود اضافه می کند و در برابر ملت ما ایستاده است.

رائیجی عنوان کرد: در دوران دفاع مقدس با اخلاص و ایمان و وحدت و همدلی توانستیم دشمنان را به عقب برانیم و امدادهای غیبی نیز نصیب ما شد و امروز نیز باید همین را را ادامه دهیم را خدا به ما کمک کند و توفیقات نصیب ما شود.

این رزمنده و جانباز دفاع مقدس تاکید کرد: اگر ما فرهنگ دفاع مقدس را فراموش کنیم ضربه محکمی خواهیم خورد و باید همه به خصوص مسئولین ما مراقب توطئه و نفوذ دشمن باشند و گول خنده های دشمنان را نخورند چرا که دشمن همیشه دشمن است و دوست نمی شود.

وی بیان کرد: متاسفانه امروز برخی می خواهند اعتقادات مردم را سست کنند و در برابر انقلاب و اسلام موضع گیری می کنند و با حرف های نسنجیده خود انقلاب اسلامی را زیر سوال می برند که باید مراقب باشند آب در آسیاب دشمن نریزند.

رائیجی با بیان اینکه همه باید تلاش کنیم تا منویات رهبری در جنگ اقتصادی و نرم جامعه عمل پوشیده شود گفت: کسی که خود را سرباز ولایت می داند باید در قول و فعل مطابق امر ولی رفتار کند نه اینکه در قول بگوید باشد اما در عمل عکس سخنان رهبری عمل کنند و این ولایت مداری نیست.

وی ادامه داد: رهبری بر اقتصاد مقاومتی و تکیه به داخل سخن می گویند اما برخی هنوز چشم به بیرون دارند و می خواهند با جهان صلح کنند تا درهای نعمت باز شود اما این راه حل درستی نیست و کشور به سمت نابودی می رود نه اصلاح و باید مسئولین ما دقت کنند که رهبری بر توجه به داخل و برون زا بودن انقتصاد تاکید می کند.

استاد حوزه و دانشگاه تهران تاکید کرد: دفاع مقدس ما امروز حرکت در مسیر گفتمان ولایت و توجه به فرهنگ و اقتصاد و علم و فناوری است و هر کس خود را ولایت مدار می داند باید در خط انقلاب و اسلام باشد و گرنه به فرمود رهبری ضد انقلاب است.

وی افزود: ملاک ما حال فعلی افراد است و باید بسیاری از خواص بدانند که حال فعلی آنها با نظام و رهبری هماهنگ نیست و باید فکری به حال خود و اطرافیانشان بکنند که خدای ناکرده مورد غضب مردم قرار نگیرند و عاقبت بخیر نشوند.

در این مراسم مداح اهل بیت علی اکبر نظری به مرثیه سرایی در وصف شهدا پرداخت.
 
ارسال نظرات
پر بیننده ها