شهردار تبریز در افتتاح یادمان شمس مطرح کرد:
خبرگزاری بسیج: شهردار تبریز در آیین افتتاح یادمان شمس تبریزی با اشاره ظرفیت‌های ویژه بافت مرکزی و تاریخی شهر، گفت: با برنامه‌هایی که در بخش‌های خدماتی، عمرانی و شهرسازی پیش‌بینی‌ شده است، مصمم به استفاده از جاذبه‌های این منطقه در پیگیری اهداف گردشگری «تبریز ۲۰۱۸» هستیم.
کد خبر: ۸۷۵۴۴۷۳
|
۰۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، صادق نجفی افزود: باغ گلستان به گواه منابع تاریخی، در روزگاری نه چندان دور، مدفن عرفای نامی و در دوره معاصر نیز یک مجموعه خاطرانگیز و زیبا برای شهروندان بوده است.

وی بیان کرد: متاسفانه این مجموعه تا حدودی از پیشینه هویتی خود دور شده است، با این حال، توجه ویژه‌ای که شهرداری تبریز به این بوستان دارد، می‌تواند نتیجه‌بخش باشد.

شهردار تبریز با اشاره به این‌که نام شمس با آوازه حکمت و اندیشه انسان‌ساز مولانا عجین است، خاطرنشان کرد: طراحی و اجرای یادمان شمس تبریزی، فضاسازی‌های زیبا و اجرای برنامه‌های فرهنگی و ادبی، از جمله تمهیداتی است که در این راستا پایه‌ریزی شده و در کنار طراحی و ساخت یادمان شمس، نشانگر پاسداشت عرفای نامی خفته در این مجموعه است.

نجفی، توسعه چهار راه شریعتی را از ضرورت‌های مهم محدوده مرکزی شهر خواند و افزود: این چهارراه، از بخش‌های خاطرانگیز، محبوب و جذاب شهر است که متاسفانه فضای کالبدی آن، وضعیت مطلوبی ندارد؛ از این رو امیدواریم طبق طرح‌ توسعه شهر، این چهارراه با اجرای برنامه‌‌ای مشابه پروژه چهارراه شهید بهشتی، در عین حفظ ساختار هویتی، نوسازی شود.

وی با اشاره به استقرار طرح آیسان در مجاورت باغ گلستان، گفت: عملیات اجرایی این طرح حساس و بزرگ، به زودی با شتاب بیشتری از سر گرفته می‌شود تا در یک چشم‌انداز پنج ساله، به یک مرکز مهم تجاری، فرهنگی و گردشگری در مرکز شهر تبدیل شود.

شهردار تبریز با بیان این‌که هسته مرکزی شهر از ناهنجاری‌های ترافیکی رنج می‌برد، اتصال خط یک مترو به ایستگاه‌های مرکزی شهر را اقدام تحول‌آفرین در این محدوده خواند و افزود: به زودی، با مسافرگیری در ایستگاه‌های آبرسان، میدان قطب، شهید بخشتی و میدان ساعت، شاهد یک تحول آشکار در مهار ترافیک مرکز شهر خواهیم بود.

نجفی، احیای مراکز قدیمی از قبیل کیساها و مساجد تاریخی، تملک و مرمت خانه‌های تاریخی، احیای درب‌های تاریخی و تقویت زیرساخت‌های بازار تاریخی تبریزی را از دیگر اقدامات و برنامه‌های مهم در شکوفایی بافت تاریخی شهر تبریز خواند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها