مشاور مدير عامل سازمان صنايع كوچك و شهرك هاي صنعتي ايران:
بايد كليه واحدهاي تحت جانشيني و تملك بانك فعال و همه واحدهاي تعطيل به چرخه توليد برگردند.
کد خبر: ۸۷۵۴۴۷۱
|
۰۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۱
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مشاور مدير عامل سازمان صنايع كوچك و شهرك هاي صنعتي ايران در جلسه كارگروه ستاد تسهيل و رفع موانع توليد استان زنجان با تاكيد بر اينكه بايد كليه واحدهاي تحت جانشيني و تملك بانك فعال گردند، گفت: با تشكيل جلسات ستاد تسهيل و رفع موانع توليد در استان ها بايد كليه واحدهاي تحت جانشيني و تملك بانك فعال و همه واحدهاي تعطيل به چرخه توليد برگردند.

كمال الدين پير موذن افزود: در سطح كشور تاكنون بالغ بر 1243 واحد تحت جانشيني بانك ها و 249 واحد در شرف جانشيني قرار دارند.

وي با بيان اينكه خوشبختانه اين آمار در استان زنجان محدود مي باشد، اظهار داشت: هم اكنون در استان زنجان 15 واحد تحت جانشيني و 15 واحد در شرف جانشيني بانك ها وجود دارد.

پير موذن تصريح كرد: در راستاي فعال سازي اين واحد ها طي هماهنگي هاي صورت گرفته با بانك مركزي مقرر گرديده است واحدها 3 درصد از بدهي خود را به بانك پرداخت نموده و پس از 6 ماه فرصت تنفس و احياي مجدد واحد در 54 قسط نسبت به پرداخت اقساط معوق خود اقدام نمايند.

مشاور مدير عامل سازمان صنايع كوچك و شهرك هاي صنعتي ايران عنوان كرد : در صورتي كه امكان احياي واحد توليدي وجود نداشته و طرح توليدي از توجيه اقتصادي لازم برخوردار نباشد ، بانك مي تواند واحد را به سرمايه گذار جديد واگذار نمايد.

وي يادآور شد: سرمايه گذاران جديد مي توانند با پرداخت 6 درصد از بدهي معوق واحد به بانك پس از 6 ماه تنفس و راه اندازي واحد در 54 قسط نسبت به پرداخت بدهي واحد اقدام نمايند.

پيرموذن خاطر نشان ساخت : در صورت فعال كردن واحدهاي توليدي تسهيلات سرمايه در گردش نيز به واحدها پرداخت مي گردد.

در ادامه اين جلسه مديران واحدهاي توليدي مسائل و مشكلات واحدها را مطرح نموده و پس از ارائه گزارشات از سوي بانك هاي مربوطه ، تصميمات لازم در جهت رفع موانع و فعال سازي واحدها اتخاذ و مصوبات لازم در خصوص هر يك از واحدها تصويب و لازم الاجرا گردد.

ارسال نظرات