خبرهای داغ:
مدیر عامل سازمان آتش نشانی شهرداری بیرجند با بیان اینکه افزایش ۱۰ درصدی حوادث را در دو سال اخیر شاهد بوده ایم گفت: این افزایش حریق و حادثه ناشی از پیشرفت و گستردگی جمعیت و مجتمع های مسکونی را در شهر بیرجند را نشان می دهد که باید در این مورد برنامه ریزی شود.
کد خبر: ۸۷۵۴۴۶۱
|
۰۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، موسی میرزایی مدیر عامل سازمان آتش نشانی شهرداری بیرجند در اولین همایش ایمنی شهر بیرجند، بیان داشت: آتش‌نشانان با تمام توان خود به مردم خدمت می‌کنند و این شغل جزو مشاغلی است که نیاز به روحیه از خود گذشتگی و ایثار دارد.

میرزایی اظهار داشت: ماموران آتش‌نشانی مردانی هستند از جان گذشته و در همین راه شهیدان زیادی تقدیم نظام کرده‌ایم؛ ما افتخار می‌کنیم که در هفتم مهرماه در کنار شهیدانی چون فکوری باشیم.

وی ادامه داد: بودجه سازمان آتش نشانی در سال جاری چهار برابر افزایش داشته که از این بابت خوشحالیم.

وی با بیان اینکه وضعیت ایمنی شهر بیرجند مطلوب نیست افزود: متاسفانه ما امروزه در شهر بیرجند در بخش های مسکونی،صوف،مکان های اقامتی،جایگاه های سوخت،ادارات و بسیاری از نقاط شهر در بحث ایمنی در شرایطی خوبی به سر نمی بریم.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی شهرداری بیرجند با بیان اینکه از سال 94 تا کنون 47688 تماس به سازمان آتش نشانی جهت امدادرسانی گرفته شده است گفت: متاسفانه بیش از 90 درصد از این تماس ها مزاحمین می باشند.

میرزایی با بیان اینکه افزایش ۱۰ درصدی حوادث را در دو سال اخیر شاهد بوده ایم افزود: این افزایش حریق و حادثه ناشی از پیشرفت و گستردگی جمعیت و مجتمع های مسکونی را در شهر بیرجند را نشان می دهد که باید در این مورد برنامه ریزی شود.

وی در ادامه گفت: مجموع حادثه های داخل محدودی شهری ما در سال نود و پنج 1036 مورد بوده است که با رشد 10.2 دهم درصدی نسبت به سال همراه بوده است.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی شهرداری بیرجند افزود: مجموع حادثه های خارج از محدوده شهری در 6 ماه نخست امسال 139 مورد بوده است که باز هم نسبت به سال مقابل با افزایش روبه رو بوده است و رشد 5.7 دهم درصدی را نشان می دهد.

میرزایی با اشاره به اینکه میانگین زمان رسیدن به محل حادثه و حریق در محدوده داخل شهری و نسبت با سال گذشته کاهش یافته است افزود: خوشبختانه با سرعت عمل ماموران آتش نشانی و همچنین کمک شهروندان تیم عملیاتی آتش نشانی ظرف مدت 2:53 ثانه در محل حادثه حضور پیدا می کند.

وی با اشاره به تعداد نجات‌یافتگان در حوادث 6 ماهه نخست امسال، تصریح کرد: در این حوادث ما توانستیم 489 نفر را با تلاش ماموران آتش‌نشانی نجات دهیم که نسبت به سال گذشته با کاهش 12درصدی روبه بوده است.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی شهرداری بیرجند با اشاره به تعداد آسیب‌دیدگان در این حوادث، گفت: این حوادث 11 کشته و 120 نفر مصدوم برجای گذاشته است که تعداد کشتگان ما با رشد 18 و همچنین مصدمان نیز با رشد 6 درشدی روبه رو بوده است.

میرزایی با اشاره به فعالیت‌های یک ساله سازمان آتش‌نشانی از 7 مهرماه 94 تا 7 مهرماه 95، بیان داشت: بیش از سه هزار بازدید و بازرسی از اماکن مختلف شهر، حدود 60 مورد کارشناسی علت یابی حادثه و صدور گواهی حریق و معرفی افراد حادثه دیده به بیمه و نهاد های حمایتی،تهیه و تنظیم برنامه 5 ساله سازمان، جذب 11 نفر از نیروهای جدیدالورود و آموزش و به کارگیری آن‌ها از جمله این اقدامات است.

وی از اقدامات دیگر سازمان را برگزاری کلاس‌های امداد و نجات و ارتقاء حریق کاربردی و غواصی، کار در ارتفاع با بالابر 37 متری، ارائه اخطاریه به اماکن ناامن سطح شهر از قبیل نگهداری ضایعات در بافت مسکونی و ارائه بیش از 2 هزار مورد دستورالعمل ایمنی و مشاوره‌های مختلف به شهروندان برای اخذ پایان‌کار، نصب شیر آتش نشانی در مجتمع های مسکونی 04 و کویر تایر و پیگیری نصب شیر در سایت اداری،بیش از 300 مورد نقشه های ساختمانی و مشاوره ایمنی جهت صدور پروانه کار ساختمانی برشمرد.

وی با بیان اینکه تعداد 108 آتش‌‌نشان در خراسان جنوبی مشغول به کار هستند، افزود: بسیاری از آتش‌نشانان با خودروهای 35 سال قبل کار می‌کنند وبا وجود کمی امکانات بیشترین خدمت را به شهروندان ارائه می‌دهند که به زودی 11 نیروی متخصص به ان ها اضافه خواهد شد.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی شهرداری بیرجند با اشاره به اینکه در سال 94 مبلغ ۳۵۰ میلیون تومان تجهیزات برای آتش نشانی بیرجند خریداری شده است گفت: دو خودروی پیشرفته برای سازمان خریداری شده است که به زودی به ناوگان آتش نشانی اضافه خواهد شد.

میرزایی در خصوص ایستگاه شماره 6 آتش نشانی در مهر شهر گفت: با توجه به پیشرفت 30 درصدی این مجموعه و باتوجه به قول آقای شهردار ما شاهد افتتاح این ایستگاه تا پایان اسفند امسال خواهیم بود.

فرماندار بیرجند هم در این همایش اظهار داشت: ما در بحث ایمنی دوچار نواقص هستیم و در خیلی موارد وضعیت خوبی نداریم.

وی مهمترین اقدام در راستای ایمنی را شناخت و شناسایی خطر دانست و گفت: باید برنامه ریزی های لازم انجام دهیم و یکی از ملزومات باید به حداکثر برسد تدارکات و تجهیزات است.

وی افزود: اولویت آموزش بر همه چیز مقدم است و این را ما باید از کوچکترین عضو خانواده فرهنگ سازی کنیم.

وی اولین اصل در هر کار را مصونیت دانست و گفت: در ادارات شهر بیرجند تاکید زیاد بر ایمنی داریم.

وی افزود: ۶۰ درصد از نگهبانان ادارات آموزش اطفاء حریق ندیدند و ۸۰ درصد موتور خانه های ادارات نشت یاب استاندارد گاز ندارند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها