خبرهای داغ:
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم از تشکیل قرارگاه سیدالشهدا(ع) برای اجرای برنامه‌های بصیرت عاشورایی ویژه ایام محرم خبر داد.
کد خبر: ۸۷۵۴۴۴۳
|
۰۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۴
تشکیل قرارگاه سیدالشهدا(ع) برای اجرای برنامه‌های بصیرت عاشورایی
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام اسماعیل حسینی‌مقدم پیش از ظهر امروز در نشست مطبوعاتی اقامه عزای سیدالشهدا(ع) را یکی از سرمایه‌های عمده موقوفات سراسر کشور ذکر و اظهار کرد: در استان قم نیز بیشترین درآمد موقوفات استان با نیت تعزیه‌خوانی، روضه‌خوانی و عزاداری سیدالشهدا(ع) شکل گرفته است.

وی خاطرنشان کرد:‌ سازمان اوقاف در راستای اجرای نیات واقفان قرارگاهی برای اجرای برنامه‌های بصیرت عاشورایی در ماه محرم تشکیل داده،‌ این قرارگاه به عنوان قرارگاه سیدالشهدا(ع) در اداره‌کل اوقاف استان فعالیت خود را آغاز کرده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان اینکه برنامه‌های مختلفی در سطح بقاع متبرکه و اماکن مذهبی پیش‌بینی شده است، گفت: برگزاری تجمع بزرگ لبیک یا حسین در سالروز ورود کاروان سیدالشهدا(ع) به سرزمین کربلا از برنامه‌های دیگر است که در روز دوم محرم در حرم امامزاده ابراهیم(ع) برگزار می‌شود.

وی برنامه‌های دیگر اداره‌کل اوقاف ویژه ایام محرم را مورد توجه قرار داد و افزود: ویژه برنامه‌های رهروان زینبی برای خواهران در حرم مطهر علی بن جعفر(ع) در 12 محرم از برنامه‌های دیگری است که اجرا می‌شود.

حسینی‌مقدم خاطرنشان کرد: برنامه شیرخوارگان در امامزاده‌های شاخص استان برگزار خواهد شد و ویژه برنامه احلی من العسل با همکاری آموزش و پرورش استان در امامزاده جعفر شهید و برخی از امامزاده‌های دیگر برگزار می‌شود.

وی عنوان کرد:‌ نماز ظهر تاسوعا و عاشورا در امامزادگان برای عزاداران حسینی اقامه می‌شود و در کنار برگزاری مجالس عمومی در امامزادگان برنامه تبلیغی و فرهنگی در طول ایام طرح ارائه می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم برگزاری ایستگاه صلواتی از محل موقوفات منطبق،‌ اعزام مبلغ به مدارس و برگزاری سلسله مباحث نمایشگاهی را از دیگر برنامه‌هایی ذکر کرد که در دستور کار برنامه بصیرت عاشورایی است.

وی یادآور شد: در روزهای عاشورا و تاسوعا دسته‌های عزاداری منطقه نیروگاه به سمت امامزاده معصوم حرکت می‌کنند و در اجتماع بزرگ این امامزاده شرکت می‌کنند.
ارسال نظرات