شیخی گفت:اشکال اصلی این قرارداد این است که ظاهرا دو بیگانه در تدوین آن نقش داشته اند که منشا آن هم انگلیسی است و این کشور خبیث به صورت پنهانی پشت این قرارداد است.
کد خبر: ۸۷۵۴۳۹۸
|
۰۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۸
به گزارش خبرگزاری بسیج، عبدالمجید شیخی، کارشناس مسائل اقتصادی در رابطه با الگوی جدید قراردادهای نفتی گفت: راجع به قراردادهای نفتی مجلس اعلام موضع کرده است که بدون تایید مجلس نباید این قراردادها اجرایی شود ولی در وهله اول به گفته مقام معظم رهبری 15 ایراد بر این قراردادها وارد است که متاسفانه دو یا سه مورد آن برطرف شده است و تا زمانی که تمام ایرادات برطرف نشوند اجرایی شدن آن به صلاح امنیت مملکت نیست.

شیخی افزود: مسئله قراردادهای نفتی یک مسئله امنیتی است و در واقع منابع و ثروت ملی را این قراردادها در اختیار بیگانگان قرار می دهند.

این کارشناس مسائل اقتصادی تشریح کرد: لزومی ندارد چنین قراردادی در این بازه زمانی طولانی  تنظیم شود زیرا هم اکنون دنیا در حال تحول است و ماهم در حال تحولیم و نرخ رشد و شتاب ایرانخیلی بالاتر از جهان است و ما جزو رتبه های اول تحول در فعالیت های دانش بنیانی هستیم.

وی عنوان کرد: یکی دیگر از اشکالات موجود دراین قراردادها عدم استفاده از استعدادهای داخلی است و اینکه آن را به دست بنگاه های چند ملیتی اجنبی می سپارد که این ها قابل قبول نیست و این قرارداد در شان نظام جمهوری اسلامی ایران نیست و باید اصلاح شود.

شیخی ابراز کرد: کارشناسان اطلاعات کلی از این نوع قرارداد دارند و لازم است که این قرارداد با ترجمه خیلی خوب در اختیار صاحب نظران اقتصادی قرار داده شود و از آن ها نظر خواهی کنند و بدون مشورت چنین قراردادی را به مرحله اجرا نرسانند.

این کارشناس مسائل اقتصادی در پایان خاطر نشان کرد: اشکال اصلی این قرارداد این است که ظاهرا دو بیگانه در تدوین آن نقش داشته اند که منشا آن هم انگلیسی است و این کشور انگلیس خبیث به صورت پنهانی پشت این قرارداد است و در واقع قصد دارداز این پرژه به عنوان پروژه نفوذ در اقتصاد و امنیت ایران سوء استفاده کند.

منبع: دانا
ارسال نظرات