خبرهای داغ:
رئیس جمهور در جمع ایثارگران،علما و برگزیدگان قزوین:
دکتر روهانی گفت: در دعواهای جناحی در اصل نظام ایران بحث و نظری نداریم و رقابت‌ها زمانی شیرین می‌شود که خط قرمز‌ها در آن رعایت و توجه شود.
کد خبر: ۸۷۵۴۳۴۵
|
۰۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، دکتر حسن روحانی در مراسم دیدار با علما، ایثارگران و برگزیدگان که بعد از ظهر چهارشنبه در سالن شهید رجایی دانشگاه فرهنگیان استان قزوین برگزار شد با اشاره به فرهیختگان این استان اظهار کرد: جمعیت فرهیختگان استان قزوین بسیار است و قابل اندازه‌گیری نیست.

وی با بیان اینکه علم، دانش و ایثارگری در استان قزوین و سایر استان‌های کشور وجود دارد، ادامه داد: اخلاق، اخلاص، به فکر آخرت بودن، از خود گذشتن ویژگی انسانی نیست؛ هرچند که اساس بعثت پیامبران برای تکمیل و تتمیم فضیلت‌های اخلاقی است.

رئیس جمهور عنوان کرد: کنترل غرایض، کار آسانی نیست و تقوا همان قدرت مهار و جلوگیری از هوای نفس است.

روحانی با بیان اینکه اخلاق در امورات زندگی بسیار مهم است، عنوان کرد: بنده با شهید رجایی در ارتباط بودم و این شهید زمانی که سمت نداشت و نماینده مجلس، نخست وزیر و رئیس جمهور شد، هرچه مقام آن افزایش یافت، تواضع این شهید بیشتر شد.

وی با بیان اینکه انسان نباید دچار خودباختگی و خودشیفتگی شود و بداند در سایه خدا و عبادالله است، بیان کرد: اگر به این نقطه برسیم جایگاه رفیعی خواهیم داشت.

رئیس جمهور به مهم‌ترین ویژگی‌های شهید رجایی پرداخت و تصریح کرد: ادب اخلاص و یکپارچگی از ویژگی‌های این شهید بود که همانند این ویژگی‌ها در سرلشکر خلبان شهید عباس بابایی نیز احساس می‌شد.

روحانی با اشاره به سرلشکر خلبان شهید بابایی خلبان شجاع کشور بود، تبیین کرد: برخی از مأموریت‌های هوایی، ریسک‌بندی بالایی را به خود اختصاص می‌داد که از نمونه این عملیات می‌توان به عملیات بغداد با ریسک بالای 95 درصد و احتمال عدم بازگشت خلبان اشاره کرد و با این وجود برخی از خلبانان کشور به ویژه شهید عباس بابایی به اختیار و با اصرار خود آماده انجام مأموریت‌های سنگین می‌شدند.

وی اضافه کرد: کشور فداکار و خلبان شجاع بسیاری را در دوران جنگ و دفاع مقدس به خود اختصاص می‌داد، اما شجاعت و دلاوری شهید عباس بابایی از جنس دیگری بود.

رئیس جمهور با بیان اینکه شهید بابایی دریافت حقوق خود را به مردم هدیه می‌داد، تبیین کرد: با شهید بابایی مدت‌ها آشنایی داشتم که همچون شهید رجایی یکپارچه اخلاص و مؤمن به معنای واقعی کلمه در ساختار شخصیتی شهید بابایی احساس می‌شد.

روحانی بیان کرد: شهید بابایی ویژگی‌های خاص خود را داشت و نقش و وظیفه هر روز خود را رها نکرد و بسیار علاقمند به پرواز بود.

وی با بیان اینکه انجام برخی امور برای افراد سخت و مشکل است، تبیین کرد: شهید بابایی برای انجام وظیفه مرز نمی‌شناخت.

رئیس جمهور به بیان تشابه شخصیت شهید رجایی، شهید بابایی و شهید ابوترابی اشاره و تشریح کرد: شباهت شهید رجایی و بابایی را در سید آزادگان ابوترابی دیده‌ام.

روحانی تصریح کرد: هرچه از ویژگی‌های شخصیتی دوستان در استان قزوین دیده‌ایم مناسب و مطلوب بوده که این نشانگر تربیت خانواده‌های این استان است.

وی مطرح کرد: قزوین گذشته ویژه و قابل توجهی را به خود اختصاص می‌دهد و با تاریخ ریشه‌دار خود به عنوان مرکز سیاسی و پایتخت تاریخی محسوب می‌شود که وجود چنین ظرفیت‌هایی نشانگر این است که مردم اصیل در این شهر زندگی می‌کرده‌اند.

رئیس جمهور یادآور شد: امروز در جامعه و بین مردم اختلاف سلیقه مشاهده می‌شود که نباید هدف‌های اصلی گم شده و از بین برود.

روحانی با بیان اینکه جامعه دوقطبی معنا ندارد و ما یک جمع هستیم، تصریح کرد:‌ نزاع و تنازع مطلوب و مناسب کشور نیست و باید خود را در یک خانواده بدانیم.

وی خاطرنشان کرد:‌ نام ایران، زیبا است و یک چتر رهبری، قانون و دولت داریم و افتخار می‌کنیم که پیرو اهل رسالت و پیامبران هستیم.

رئیس جمهور اظهار داشت: رقابت در انتخابات اشکالی ندارد و یادمان نرود که باید به منویات مقام معظم رهبری توجه کنیم و بدانیم سال جاری سال اقتصاد مقاومتی است که همه باید تلاش کنیم و کشور را به حرکت در بیاوریم.

روحانی مطرح کرد: ایران در جمع غیرمتحدها عظمت و جایگاه خاص خود را دارد و عظمت ایران از سال‌های گذشته در سال جاری بیش از پیش است.

وی اضافه کرد:‌ در اجلاس غیرمتعهدها اعلام حضور کرده‌ایم و در سازمان ملل حضور داریم و هیچ کشوری در دنیا نبوده که نخواهد با دولت و نماینده ایران ملاقات کند و تمام کشورهای سران اروپا و آمریکا به این ملاقات علاقمند بوده‌اند که این نشان‌دهنده عظمت ایران است.

رئیس جمهور با بیان اینکه به ایران، دین و سرزمین خود افتخار می‌کنیم، تشریح کرد: در سال‌های گذشته در برخی از کشورها مسابقه برای تهمت زدن به ایران بود، در حالی که امروز شاهد مسابقه برای برقراری ارتباط با ایران هستیم.

روحانی عنوان کرد:‌ امروز صحبت علیه آمریکا و بدعهدی آن است و علیه ایران نیست، چراکه بر صندلی ادعا نشسته‌ایم و پای قراردادهای مختلف را امضا کرده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه ملت ایران ملتی است که خلف وعده نمی‌کند، ادامه داد: ایران عهدشکن در تاریخ نبوده است و با تمام وسواس‌های موجود، چیزی را پذیرفته‌ایم که آن را با تمام وجود قبول داریم.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه در زمینه حق هسته‌ای هم از کشورهای دیگر حمایت کرده و زکات علم خود را در این می‌دانیم که آن در اختیار دیگران قرار دهیم، گفت:‌ کشورهای دیگر ایران را به عنوان دفاع‌گر حقوق سایر کشورها می‌داند و باید از این طرفیت به نحو احسن استفاده کنیم.

روحانی خاطرنشان کرد: امنیت موجود کشور بسیارمهم است و باید ندای مظلومیت را پاسخگو باشیم و هر مظلومی که فریاد می‌زند ایران را مخاطب نداگر می‌خواند و شرایط ویژه‌ای در منطقه داریم که باید از آن استفاده کنیم.

رئیس جمهور توضیح داد: در دعواهای جناحی در اصل نظام جمهوری اسلامی ایران، بحث و نظری نداریم و رقابت‌ها زمانی شیرین می‌شود که خط قرمز‌ها در آن رعایت و توجه شود.

روحانی با بیان اینکه تمام تلاش این است که از ظرفیت‌های استان قزوین به خوبی استفاده شود و باید برای فرزندان و آیندگان تلاش کنیم، چراکه همه در برابر خون شهیدان مدیون هستیم، تشریح کرد: صبر و مقاومت ایستادگی شهیدان ارزشمند است که توفیق داشته باشیم برای عظمت رونق اقتصادی تلاش کنیم.

وی اضافه کرد: 10 هزار ایثارگر و بیش از 600 هزار آزاده در استان قزوین وجود دارد که امیدواریم از این ظرفیت‌ها به نحو احسن استفاده شود.

 

منبع: فارس

ارسال نظرات
پر بیننده ها