فرمانده سپاه بیجار گفت: بیش از 59 هزار نفر از خدمات بهداشتی درمانی بیمارستان صحرایی مستقر در بخش کرانی شهرستان بیجار بهره‌مند شدند.
کد خبر: ۸۷۵۴۳۱۷
|
۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، حسن عسگری در نشست نهضت روشنگری هفته دفاع مقدس با محور گفتمان انقلاب اسلامی که با حضور مسؤول حوزه نمایندگی ولی فقیه و جانشین فرمانده سپاه بیت‌المقدس در بیجار برگزار شد، خواستار ترویج ارزش‌های دفاع مقدس در جامعه شد.

وی افزود: ترویج و نهادینه کردن فرهنگ دفاع مقدس به ویژه میان جوانان فرصتی است که نسل سوم را در برابر افکار غرب واکسینه کند.

عسگری با بیان اینکه امروزه دشمنان آرمان‌ها و اهداف ما را مورد تهاجم قرار داده‌اند، گفت: در مقابله با این توطئه دشمنان باید کار فرهنگی کرد و از فرهنگ دفاع مقدس در مقابله با افکار پوچ دشمن بهره گرفت.

این مسؤول در ادامه به برنامه‌های انجام شده در هفته دفاع مقدس اشاره و عنوان کرد: در تمامی پایگاه‌های مقاومت برنامه‌های مربوط به این هفته انجام و شاخص‌ترین برنامه‌ها از جمله یادواره‌های شهدا در این پایگاه برگزار شده است.

فرمانده سپاه بیجار به بیمارستان صحرایی سردار شهید سیدرضا مراثی در شهر حسن‌آباد یاسوکند طی یک هفته ارائه خدمات اشاره و عنوان کرد: در آخرین روز از استقرار این بیمارستان صحرایی 56 روستای بخش کرانی و روستاهای محروم سیاه منصور پوشش داده شد.

عسگری ادامه داد: حدود 120 نفر پرسنل در مدت 6 روز در بخش‌های درمانی، خدمات کلینیکی، در این بیمارستان و در خدمت مردم به صورت رایگان ارائه خدمات داده و فعالیت کردند.

وی به خدمات کلینیکی اشاره و ادامه داد: یک هزار و 300 نفر توسط متخصص داخلی، متخصص قلب 594 نفر، متخصص گوش و حلق و بینی 719 نفر را ویزیت کرده‌اند.

عسگری ادامه داد: در زمینه دندانپزشکی 933 نفر ویزیت و کارشناس مامایی تعداد 808 نفر ویزیت و در کلینیک فشار خون تعداد 321 نفر، ویزیت بیمار در منزل تعداد 24 نفر، ویزیت پزشک در روستاهای دورافتاده 988 نفر خدمات ارائه شده است.

به گفته فرمانده سپاه بیجار، در کل تعداد 18 هزار و 755 نفر خدمات در بخش کرانی و روستاهای محروم از خدمات بهداشتی و درمانی بیمارستان صحرایی بیجار بهره‌مند شده‌اند.

عسگری ادامه داد: همچنین در این بیمارستان به 13 هزار و 669 نفر خدمات آزمایشگاهی و رادیولوژی ارائه شده است.

وی با بیان اینکه 114 نفر نیز مورد عمل جراحی قرار گرفته‌اند، گفت: از این تعداد 26 نفر عمل چشم به صورت رایگان در بیمارستان امام حسین توسط پزشکان بیمارستان صحرایی انجام شد.

وی خدمات داروخانه‌ای بیمارستان را یک هزار و 37 نفر عنوان کرد و گفت: در کل تعداد 42 هزار و 575 نفر در زمینه خدمات درمانی این بیمارستان صحرایی خدمات ارائه داده است.

عسگری بیان کرد: خدمات آموزشی بهداشتی شامل آموزش بهداشت در مدارس، غربالگری سرطان سینه، سنجش بینایی مدارس، آموزش دیابت، توزیع بسته‌های آموزشی و بهداشتی، توزیع دستگاه قند خون و غیره به تعداد 59 هزار و 967 نفر ارائه شده است.

وی در پایان ضمن تقدیر از اصحاب رسانه، نقش آنان را در راستای اطلاع‌رسانی از ارائه خدمات بیمارستان صحرایی و آگاه‌سازی مردم د این زمینه ارزنده یاد کرد و گفت: رسانه‌ها و خبرنگاران بازوی توانمند دولت و مسؤولان هستند.

ارسال نظرات