خبرهای داغ:
مسئول بسیج دانش آموزی سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین از آغاز اعزام دانش آموزی به اردوهای راهیان نور از دهم مهرماه سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۸۷۵۴۲۸۴
|
۰۸ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۷

رضا برزگر ابراهیمی مسئول بسیج دانش آموزی سپاه صاحب الامر (عج) در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار خبر گزاری بسیج در قزوین، از آغاز اعزام دانش‌آموزان به سرزمین شور و حماسه از دهم مهرماه خبر داد و اظهار کرد: دهم مهرماه 360 دانش‌آموز دختراز قزوین با 8 دستگاه اتوبوس در قالب اردویی 4 روزه به اردوی راهیان نور اعزام می‌شوند.

وی توضیح داد: در هر دستگاه اتوبوس سه همکار فرهنگی، یک راوی و یک روحانی دانش‌آموزان را همراهی می‌کند و آنها را با مناطق آشنا کرده و به سوالات آنان پاسخ می‌گویند.

این مسئول اضافه کرد: دانش آمورزان از خرمشهر، طلائیه، فکه، اروندکنار، دوکوهه و یادبود شهدا بازدید خواهند کرد.

برزگرابراهیمی با اشاره به برنامه های متنوع طی این اردو اذعان کرد:برگزاری مسابقات مختلف فرهنگی، پاسخ‌گویی به شبهات دینی، بیان خاطرات از حماسه‌های رزمندگان برخی از برنامه‌های در نظر گرفته‌شده در این اردو می‌باشد.

مسئول بسیج دانش آموزی سپاه قزوین ضمن بیان اهداف این اردو تشریح کرد: آشنایی جوانان با فلسفه جهاد در راه خدا، زنده نگه‌داشتن یاد شهدا، پیوند میان نسل جدید با نسل گذشته،خاطره‌گویی و نمایش جلوه عینی ایثار و دلاوری‌های رزمندگان از اهداف برگزاری این اردو است.

وی ارائه الگوهای مناسب برای مقابله با جنگ نرم را از دیگر اهداف این اردوها دانسته و اضافه کرد: بیان عظمت و اقتدار ایران در برابر استکبار جهان به‌ سرکردگی آمریکا و سرسپردگان منطقه و هم‌چنین بیان آداب و فرهنگ دفاع مقدس به جوانان از دیگر اهداف برگزاری این اردوها می‌باشد.

این مسئول ضمن اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص حضور مستمر در سرزمین نور تبیین کرد: ملت ایران از سال 1367 تا کنون همواره در بازدید از مناطق جنگی حضور مستمر داشته‌اند و از سال 1382 به بعد این حضور پررنگ‌تر شده‌است.

برزگرابراهیمی در خاتمه ضمن تشکر از همکاری نهادهای مختلف با سازمان بسیج دانش‌آموزی در این اردوها خاطرنشان کرد: این اردوها با همکاری سازمان آموزش ‌و پرورش، معاونین پرورشی، فرماندهان سپاه، هیئت رئیسه سپاه، فرمادهان بسیج، فرماندهان حوزه‌های 14گانه آموزش و پرورش و مدیران مدارس برگزار خواهد شد.

1102/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها