عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: امید فعلی کشورهای غربی برای ضربه زدن به انقلاب تکنوکرات‌ها و افراد غرب زده در ایران است.
کد خبر: ۸۷۵۴۲۱۷
|
۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۷
 به گزارش خبرگزاری بسیج،  حسن رحیم پور ازغدی امشب در جلسه نقد و بررسی تئوری تضعیف توان نظامی کشور که به همت بسیج رسانه خراسان رضوی در محل مسجد امام رضا(ع) برگزار شد اظهار داشت: از ابتدای انقلاب هر زمان مذاکره با کشورهای غربی انجام دادیم زیانش بیشتر از سود بوده و دیپلمات‌ها حتی اگر هدف خدمت به نظام را داشتند نتوانستند موفق شوند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: باید دیوانسالاری و مدیریت اداری در بخش‌های مختلف از جمله صنعت، کشاورزی، واردات و صادرات وجود داشته باشد تا این موارد احیاء شوند، همچنین در 37 سال پس از انقلاب مذاکره بین‌المللی نداشتیم که سود اقتصادی برای کشور داشته باشد.

رحیم پور ازغدی با بیان اینکه در مذاکرات فقط شعارهای انقلابی گفته شده و در عمل چندان استفاده نشده، خاطرنشان کرد: اگر قدرت و غیرت نباشد هیچ مذاکره‌ای فایده ندارد، همانطور که فلسطین قبل تشکیل ستاد انتفاضه نتوانست با مذاکرات مانع رژیم صهیونیست شود، هر زمان با غیرت، قدرت و نگاه جهادی حرکت کردیم پیشرفت نیز داشتیم.

وی با اشاره به اینکه التماس به دشمن هیچ سودی ندارد، افزود: در حال حاضر تمام مسئولان کشور می‌گویند آمریکا به تعهدات خود عمل نکرده و مذاکرات سودی برای کشور نداشته، البته این تجربه برای اثبات به آن دسته از افراد که اعتقاد به برقراری روابط دوستانه با آمریکا داشتند خوب بود که متوجه شوند و حیله‌گری‌های آمریکا را بشناسند اما دیگر نباید برای کسب تجربیات سهم مردم کشور را نابود کنند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه در مذاکرات حاضر به معامله بر سر ارزش‌ها نیستیم، گفت: شعار و مبانی ما با آمریکا متفاوت است و هرگز قصد جنگ با آنها را نداریم البته اگر حمله کنند دفاع می‌کنیم، همچنین دیپلماسی موجود در غرب مستقل از جنگ نبود بلکه در ادامه جنگ بود و تکنوکرات‌ها نیز در غرب وجود داشتند که در خدمت سرمایه‌گذاری و بی اعتنا نسبت به معنویات بودند.

رحیم پور ازغدی در ارتباط با نظر سیاستگذاران خارجی نسبت به انقلاب ایران عنوان کرد: سیاستگذاران خارجی انقلاب را جنگ دینی و مذهبی می‌دانستند که مسلمانان که 200 سال به حاشیه رفته بودند ناگهانی از خواب بیدار شدند، البته قسمتی از تحلیل آنها اشتباه است ما جنگ دینی و مذهبی با هیچکس نداریم و دشمنی با اسرائیل نیز به خاطر فلسطین و اشغالگری آنها است نه به دلیل یهودی بودند.

وی با اشاره به سردرگمی غربی‌ها در تحلیل چگونگی برخورد با انقلاب ایران، خاطرنشان کرد: عده‌ای از غربی‌ها اعتقاد به موضع سرسختانه و جنگ مستقیم داشتند، عده‌ای اعتقاد به مذاکره و دور زدن اسلام‌گرایان از این طریق داشتند اما نتوانستند به تحلیل کلی و سیاست مناسب برسند تا جایی که ایران تبدیل به یکی از چهار قدرت جهان در قرن 21 شد، به همین خاطر تصمیم به مدیریت اسلامگرایان گرفته‌اند زیرا متوجه شدند قادر به سرکوب آنان نیستند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: امید فعلی کشورهای غربی برای ضربه زدن به انقلاب تکنوکرات‌ها و افراد غرب زده در ایران است، همچنین آنان در پی نفوذ به ایدئولوژی‌های انقلاب برای سرکوب و حذف آن هستند زیرا انقلاب ایران برای غربی‌ها فاجعه بود و توان تحلیل مناسب آن را ندارند و تحلیل‌های متناقض ارائه می‌‌دهند.

ارسال نظرات