رئیس سازمان پدافند غیرعامل:
رئیس سازمان پدافند غیرعامل گفت: ما دارای قدرت نرم در منطقه هستیم و سند FATF موجب کنترل و محدود سازی ما بر اساس مقررات جهانی می‌شود.
کد خبر: ۸۷۵۴۲۰۷
|
۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۷
 به گزارش خبرگزاری بسیج،  سردار غلامرضا جلالی امشب در همایش بررسی ابعاد حقوقی FATF که در سالن همایش‌های موسسه امام خمینی(ره) برگزار شد، با اشاره به جزئیات و ارکان FATF اظهار کرد: FATF ابزار کنترل جنگ مالی است و بسیاری تنها اهداف آشکار این سند را می‌بینند اما این سند اهداف پنهانی را نیز در نظر دارد.

وی با تاکید بر اینکه مبارزه با پولشویی، مبارزه با تأمین مالی تروریسم، مبارزه با تأمین منابع مالی توسعه دهندگان سلاح‌های کشتار جمعی و مبارزه با تأمین و جابجایی منابع حاصله از قاچاق و قمار جزو اهداف آشکار FATF است، افزود: در مقابل این اهداف آشکار اشراف اطلاعاتی مالی بر کشورها، کنترل مالی محور مقاومت، رصد و پایش اجرای تحریم‌های مالی و ابزار اجرایی جنگ مالی از اهمیت پنهان این سند است. غربی‌ها با اجرای این سند اشراف اطلاعاتی کامل بر واکنش‌های مالی کشور خواهند داشت و در صورت امکان می‌توانند از آن‌ها سوء استفاده کنند.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل با اشاره به تعریف FATF از تحریم مالی محور مقاومت اظهار کرد: ارائه تعهد کتبی و سیاسی به کارگروه، تعهد به اصلاح و حذف قانون مربوط به استثناء شدن محور مقاومت از تروریسم، اجرای کامل و یک جای تعهدات شرط بررسی کارگروه فاتف(FATF)، تعهد مبنی بر مشخص کردن هویت واقعی همه حساب‌های مالی و اجرای تحریم داخلی علیه لیست تعیین شده توسط سازمان ملل جزو تعهدات دولت نسبت به کارگروه فاتف(FATF) است.

وی با تاکید بر اینکه تعهدات FATF جریان پولی کشور را کشف می‌کند و تحریم در کشور به وجود می‌آورد، گفت: FATF اعمال فشار مالی به مؤسسات داخلی است، که جلوی نفوذ را می‌گیرند.

جلالی با تاکید بر اینکه غرب به دنبال کاهش مقبولیت رهبری در دنیا است، افزود: ما دارای قدرت نرم در منطقه هستیم و این سند موجب کنترل و محدود سازی ما بر اساس مقررات جهانی می‌شود.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل با اشاره به محدود سازی جبهه مقاومت و تضعیف نیروهای قابل اتکا در داخل با اجرای FATF خاطرنشان کرد: باید دنبال کسانی بگردیم که بستر ساز مقررات آمریکا در کشور هستند که این یک رویکرد اصلی برای تغییر نظام و مهار رفتار ما به حساب می‌آید.

وی با تاکید بر اینکه اقتصاد ابزار تحریم و فشار است، خاطرنشان کرد: تحریم بعد از برجام هدفمند شده است و اسمش تحریم هوشمند شده است، تحریم‌های ثانویه حفظ شده و تحریمی به عنوان اشرافیت اطلاعاتی برای تحریم داخلی در ایران شکل گرفته است.

وی با بیان اینکه برخی نگاهشان به غرب تنها فرصت است، گفت: نوع نگاه برخی داخل کشور این است که همه چیز در غرب برتر و درست است و مشکلات و تهدیدات غرب را نمی‌بینند؛ طبق نظر آن‌ها اقتصاد مقاومتی از درجه اهمیت بسیار پایینی نسبت به ارتباط با آمریکا برخوردار است.

جلالی با اشاره به ریشه‌های پذیرش FATF اظهار کرد: نگاه فرصت محور به غرب، بی توجهی مفرط به تهدیدات مترتب، خوش خیالی و خوش باوری، هم راستایی جریان غرب گرای داخل با دشمن، هیچ انگاری توان و ظرفیت داخلی، نگاه کاسب کارانه و تجاری به مقوله امنیت ملی، وجود برخی تفکرات تاجرمآبانه برخی ریشه‌های پنهان FATF است.

ارسال نظرات