جلسه هم اندیشی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان و مدیران کل و معاونین سازمان با دکتر خاتمی، نماینده مردم ایجرود و ماهنشان در مجلس شورای اسلامی، اول مهر ماه جاری در محل سالن جلسات اشراق سازمان جهاد کشاورزی استان برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۵۴۱۸۶
|
۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۶
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، خلیل آقاجانلو مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان در این جلسه ضمن تاکید بر کمبود اعتبارات بخش آبخیزداری و محدودیت امکانات و صعب العبور بودن مناطق از حیث حفاظت از مراتع و اطفای حریق گفت: شهرستان های ماهنشان و ایجرود از ظرفیت های بسیار خوبی در حوزه زراعت چوب و تولید و پرورش گیاهان دارویی برخوردارند.

همچنین در ادامه این جلسه مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان بر لزوم تشکیل و فعالیت شرکت های تعاونی و تولید محصولات ارگانیک در بخش شیلات استان اشاره کرد و گفت: متوسط درآمد سرانه آبزی پروری در استان را 65 میلیون تومان است.

محمود صیاد بورانی افزود: مناطق حفاظت شده محیط زیست، توسعه آبزی پروری در حاشیه قزل اوزن را با محدودیت هایی مواجه کرده است که پیشنهاد می شود مسئولان محیط زیست از این منطقه بازدید کرده و در این زمینه بازنگری کنند.

گفتنی است، دغدغه عدم امنیت شغلی کشاورزان و نبود بیمه تامین اجتماعی و پیشنهاد خرید منطقه ای محصولات به جای خرید تضمینی از دیگر مباحثی بود که در این جلسه توسط علی خان محمدی، مسئول نظام صنفی کشاورزی استان زنجان مطرح شد.

همچنین در این جلسه هم اندیشی دکتر خاتمی، نماینده مردم ایجرود و ماهنشان در مجلس شورای اسلامی ضمن درخواست تداوم برگزاری چنین جلساتی برای همفکری و هم اندیشی در زمینه موضوعات مختلف، بر لزوم انجام مطالعات دقیق و عدم جزیره ای عمل کردن در برنامه ها و توجه به تولید محصول سالم بویژه در تولید محصولات تازه خوری تاکید کرد و گفت: شهرستان ماهنشان از مزیت ها و پتانسیل های بسیار خوبی در حوزه آبزی پروری برخوردار است. لذا در این راستا ضروری است فرآیند مربوط به ارایه جوابیه استعلامات تسریع شده و گردش کاری در صدور و تمدید مجوزها کاهش یابد.

گفتنی است، در این جلسه که مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان و جمعی از مدیران و معاونین این اداره کل، مدیرکل دامپزشکی استان، مسئول نظام صنفی کشاورزی استان و مدیران جهاد کشاورزی شهرستان های ماهنشان و ایجرود حضور داشتند، حسین جعفری، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گزارشی اجمالی از عملکرد و برنامه های شاخص این سازمان ارایه کرده و به تبیین رویکردها و جهت گیری های سازمان با توجه به پتانسیل ها و قابلیت های استان و شهرستان های ماهنشان و ایجرود پرداختند.

لازم به ذکر است، لزوم بازنگری در حریم استحفاظی در مناطق حفاظت شده محیط زیست استان زنجان از دیگر مباحث مورد تاکید نماینده مردم ایجرود و ماهنشان در مجلس شورای اسلامی در این جلسه بود.

ارسال نظرات