دانشگاه آزاد باید توجه بیشتری بر مباحث فنی و حرفه ای و کارآموزی عملی و افزایش مهارت دانشجویان داشته باشد تا زمینه ورود فارغ التحصیلان دانشگاهی به محیط کسب و کار فراهم شود.
کد خبر: ۸۷۵۴۱۷۹
|
۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۹
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، استاندار زنجان در دیدار با رئیس، معاونین و اعضای هیات رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان، با تبریک طلوع پائیز و بهار تعلیم و تربیت گفت: شرایط جامعه امروز جوانان، با گذشته کاملاً متفاوت بوده و تعلیم و تربیت نسل جوان امروز ، به مسأله سخت و دشواری تبدیل شده است.

اسد اله درویش امیری افزود: امروزه عوامل مختلفی همچون محیط خانواده، دوستان، رسانه های تصویری بخصوص شبکه های اجتماعی در فضای مجازی، تأثیر زیادی در افکار و اندیشه و شکل گیری ضمیر فکری جوانان دارند لذا دانشگاه همچون گذشته، نقش اول تعلیم و تربیت دانشجویان را بر عهده ندارد.

وی ضمن تقدیر و تشکر از عملکرد مجموعه مدیریت دانشگاه آزاد استان اظهار داشت: اگر با دید منصفانه و بدور از هر گونه غرض ورزی، به عملکرد دانشگاه نگاه کنیم، باید بگوییم مجوعه دانشگاه آزاد بار زیادی از دوش دولت برداشته و خدمات ارزشمندی از جمله همگانی کردن آموزش در اقصای نقاط کشور و ممانعت از خروج بی رویه دانشجویان به خارج از کشور، ارائه نموده است.

استاندار زنجان خاطر نشان ساخت: استان زنجان جزو ده استان اول صنعتی کشور می باشد ، لذا دانشگاه آزاد باید توجه بیشتری بر مباحث فنی و حرفه ای و کارآموزی عملی و افزیش مهارت دانشجویان داشته باشد تا زمینه ورود فارغ التحصیلان دانشگاهی به محیط کسب و کار فراهم گردد در غیر این صورت عمده فارغ التحصیلان به دنبال استخدام دولتی خواهند بود و روز به روز بر آمار بیکاران افزوده خواهد شد .

همچنین رئیس دانشگاه آزاد استان زنجان گزارشی از وضعیت موجود و عملکرد دانشگاه آزاد زنجان به سمع و نظر استاندار رساند.

دکتر یداله رجایی گفت: در حال حاضر اداره دانشگاه آزاد زنجان به صورت استانی و در مرکز استان متشکل از 16 نفر هیات امنا انجام می گیرد .

وی تعداد کل دانشجویان استان را حدود 60 هزار نفر و تعداد اعضای هیات علمی استان را 1220 نفر و تعداد دانشجویان دانشگاه آزاد زنجان را 19 هزار نفر و اعضای هیات علمی آن را 644 نفر عنوان کرد و افزود: در حال حاضر یک سوم دانشجویان کل استان و یک دوم اعضای هیات علمی دانشگاههای استان متعلق به دانشگاه آزاد استان زنجان می باشد .

رجایی تعداد دانش آموزان تحت پوشش مدارس سما را 3000 نفر و املاک متعلق به دانشگاه آزاد استان را 220 هکتار اعم از آموزشی ، ورزشی ، رفاهی و تحقیقاتی اعلام کرد و اظهار داشت: در حال حاضر دانشگاه آزاد زنجان با 6 دانشکده مصوب ، بالای 100 رشته کاردانی و کارشناسی ، 85 رشته کارشناسی ارشد و 26 رشته دکترا را دارا ست و نسبت هیات علمی به تعداد دانشجو در این دانشگاه حدود یک به سی می باشد .

رئیس دانشگاه آزاد استان زنجان نسبت درآمد به هزینه این دانشگاه را در مجموع سود ده عنوان و تصریح کرد: ادغام برگزاری آزمون دانشگاه سراسری و آزاد عملا از لحاظ مالی و توزین سهمیه دانشجویان، به ضرر دانشگاه آزاد خواهد بود.

ارسال نظرات